Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1679
Så på en PC på Finn, alt virker å funke bra, men den er kjøpt som demovare. Har det noe å si?
Det betyr at den har vært utstilt i en butikk. Altså i praksis brukt.
Trådstarter
46 0
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det betyr at den har vært utstilt i en butikk. Altså i praksis brukt.
Vis hele sitatet...
Den er ikke utslitt, men den er brukt i butikk ja. Er ikke så fan av det egt, men den er jo så godt som ny.
Begrepet demovare er i ferd med å bli litt utvannet. Demovare fra f.eks Elkjøp kan også være returnerte varer. Ofte er prisen gjenspeilet i bruken, alt fra noen % avslag hvis den bare har vært åpnet til 50% hvis den er mye og tydelig brukt.
Sitat av Louisana Vis innlegg
Så på en PC på Finn, alt virker å funke bra, men den er kjøpt som demovare. Har det noe å si?
Vis hele sitatet...
Det har jo ikke noe å si vist den allikevel er brukt av selger på finn. Det som har noe å si er hvilken stand pc'n er i nå og pris i forhold til det.
Har kjøpt flere demovarer, aldri noe problem. Jeg har heller aldri fått noe som har sett brukt ut.
Jeg sørger dog for å kjøpe «som ny» eller «minimal slitasje»

Fort gjort å spare fra noen få hundre til et par tusen, avhengig av den opprinnelige prisen.
Siden det er snakk om en pc og ikke en dildo ville jeg ikke tenkt nå mere over det. PCen er sett på av flere, og ikke verre enn det. Om noe burde den jo være mer attraktiv, med tanke på dagens skikk.
Null problem! Har faktisk i år kjøpt 3 laptoper som var demovarer, alle tre fra Elkjøp. Jeg hadde ikke så mye peiling på hvor mye kraft jeg trengte, så det ble slik at jeg først returnerte den ene og fikk fullt beløp tilbake, kjøpte nr. 2, returnerte og fikk fullt beløp tilbake, og til slutt kjøpte den tredje og var fornøyd med kraften at den var brukt brydde jeg meg ikke så mye om.

Laptop nr. 1: «Delete» tasten hadde lett for å hoppe ut av posisjon og måtte presses på plass igjen. Irriterende, men greit.

Laptop nr. 2: Ripe på skjermlokket og plastikken rett under selve skjermplata. Brydde meg ikke, men maskina ytet ikke så bra som forventet, og var åpenbart en dårlig maskin, som ikke gjelder kun den spesifikke maskinen jeg hadde, men alle av den modellen. Jeg leste tilbakemeldingene om maskinen før jeg kjøpte den, det var flere som klaget på at den kræsja osv., men det trodde jeg ikke skulle skje meg. Det gjorde det.

Laptop nr. 3: S-tasten er åpenbart brukt mye. Selve bokstaven vises ikke så godt. Bryr meg ikke i det hele tatt. Flott maskin, skriver fra den i dette øyeblikket

Kjøp demovare!
Kommer an på. Demovare kan være så mye.
Kan være en utstillingsmodell som har stått på 24/7 - For meg er dette et nei takk hvis ikke det er en saftig rabatt.
Det kan være varer som har kommet på 30 dager retur - Ingen måte å vite hvordan den har blitt behandlet. - For meg nei takk
Det kan være erstatningsprodukt fra produsent. - Dette er reparerte og sendt tilbake til butikk.. - Kun hvis prisen er god.

Personlig anser jeg sånne produkter som brukte. og et par hundrelapper i avslag anser jeg ikke som nok. 30-40% rabatt så ville jeg vurdert det
Kjøpte akkurat demovare fra elkjøp. Opprinnelig pris 22 000, fikk den for 16 000 inkl moms.
Kjøpte på firmaet og fikk tilbake 4000 på momsen��
Så prisen ble 12k!