Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  199 39167
Do Not Conform
oriento's Avatar
Her går vi rett i fella og føler vi må sette opp de to idiotiske gruppene opp mot hverandre som om det er et valg vi har og som om det fører noen sted. så lar vi de selvutnevnte soldatene manipulere oss til å stille oss på den ene eller andre siden.. hello... wake up freaks

I Norge har det aldrig vært slik at enten så er du IS eller rasisit! De to gruppene er allerede mot hverandre, jo flere som går i fella, jo mere validerer vi deres bisarre syn på samfunnet vårt.
Sist endret av oriento; 3. mars 2016 kl. 01:51.
Sitat av oriento Vis innlegg
Her går vi rett i fella og føler vi må sette opp de to idiotiske gruppene opp mot hverandre som om det er et valg vi har og som om det fører noen sted. så lar vi de selvutnevnte soldatene manipulere oss til å stille oss på den ene eller andre siden.. hello... wake up freaks
Vis hele sitatet...
Jeg tror heldigvis ekstremt få har gått i den fella. De aller fleste er nok skjønt enig i at begge gruppene er idioter og at samfunnet ville vært tryggere uten dem.
For de som fortsatt lurer på hvem disse kjekke guttene som er så snille og passer på oss er:

VIL TRYGGE GATENE – LEDES AV STRAFFEDØMTE


"14 av 20 sentrale medlemmer i Odins soldater som NRK har sjekket er tidligere straffedømte. Nær 500 av gruppens Facebook-medlemmer følger grupper med høyreradikale, nynazistiske eller ultranasjonalistiske holdninger."
[Møte i Soldiers of Odin]
OK folkens da er det opprop
Ronny
Kim
Ronny
Roger
Ronny
Kent
Kim Ronny
Kenneth
Kent Roger
Johnny
Ronny
Ronny

Men fra spøk til alvor..Litt ihvertfall. Det er ingen forskjell på Odins soldater og natravnene.

Flyr politiet rundt og nekter OS på grunn av patrulering, så må dem gjøre det samme med natteravnene. Jeg ser ingen forskjell overhode. Natravnene forstyrrer på lik linje, og presser sin mening, og tvinger deg til å gå en annen vei, selv om du bare forsøker å gå hjem. Begge grupper prøver seg som liksom politi.

Jeg forstår ikke hvorfor noen liksom politi er ok for politiet, men ikke andre
Sist endret av Bjørneboe; 4. mars 2016 kl. 20:15.
Odin selv innvandret til Skandinavia
Fornaldersagaen Sturlaug den arbeidssommes saga, som ble skrevet rundt 1300, innledes med disse ordene: «Alle menn som er kloke og har kjennskap til sannheten vet at Tyrkere og Asiamenn bosatte seg i Norderlandene. Språket deres spredte seg siden i alle land og lederen for disse folkene het Odin som menn regner sin ætt fra.»

Folkevandringen gikk fra Tyrkia gjennom slavisk område til Germania,danmark,sverige så til Norge så videre til shetland ,island,orkeneøyene ,grønland ,videre

Så de har rett i at Odins soldater

er inn vandrere og vi blandet seg gledelig med andre stammer

Selv så tror jeg at vi Nordmenn har opphav fra en plass mellom Georgia,Tsjetsjenia,Iran litt vestover mot Tyrkia
Sitat av HUGINAIRPORT Vis innlegg
Odin selv innvandret til Skandinavia
Fornaldersagaen Sturlaug den arbeidssommes saga, som ble skrevet rundt 1300, innledes med disse ordene: «Alle menn som er kloke og har kjennskap til sannheten vet at Tyrkere og Asiamenn bosatte seg i Norderlandene. Språket deres spredte seg siden i alle land og lederen for disse folkene het Odin som menn regner sin ætt fra.»
Vis hele sitatet...
Jeg stoler heller på antropologi og paleoantropologi enn en "saga" skrevet rundt 1300.

Nord-europeere fulgte flokkdyr slik som reinsdyr nordover fra sentral-europa etter siste istid.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Jeg stoler heller på antropologi og paleoantropologi enn en "saga" skrevet rundt 1300.

Nord-europeere fulgte flokkdyr slik som reinsdyr nordover fra sentral-europa etter siste istid.
Vis hele sitatet...
Nåja. Nåja.

Innvandringa til Europa har skjedd i mange omganger. Du har urbefolkinga på Nordkalotten, samane, som kom rimeleg kjapt etter forrige istid. I tillegg har du hatt andre grupper, som tradisjonelt har helde seg lenger sør, og i mindre grad vore genetisk isolerte frå resten av Europa - og verda.

Det er relativt lite belegg for å påstå at nordmenn stammer frå folk som følgde isen nordover. Og vi har nok hatt rimeleg stor utveksling søraustover i Europa genmessig. Folkevandringer er ikkje ein ny ting akkurat, sjølv om dei kan skje kjappare og meir direkte i dag enn tidlegare.

Og at Odin, som i mytologisk figuren Odin, nok var importvare, så er det rimeleg alment akseptert så vidt eg har fått med meg - https://en.wikipedia.org/wiki/Odin#R...gration_Period har litt om det. Og Odin er ikkje så særmerkt nordisk fenomen som mange nok trur, sjølv om det gjerne er her mytene kom klårast fram, og vart nedteikna av Snorre.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Men fra spøk til alvor..Litt ihvertfall. Det er ingen forskjell på Odins soldater og natravnene.

Flyr politiet rundt og nekter OS på grunn av patrulering, så må dem gjøre det samme med natteravnene. Jeg ser ingen forskjell overhode. Natravnene forstyrrer på lik linje, og presser sin mening, og tvinger deg til å gå en annen vei, selv om du bare forsøker å gå hjem. Begge grupper prøver seg som liksom politi.

Jeg forstår ikke hvorfor noen liksom politi er ok for politiet, men ikke andre
Vis hele sitatet...
Soldiers of Odin er ikke det samme som Natteravnene. Om OS faktisk er ulovlig eller ikke vet jeg ikke, men jeg anbefaler deg å lese kronikken for litt mer detaljer om dette.

Odins Soldater påpeker til og med selv at de ikke er som Natteravnene.

Hvordan presser Natteravnene meningen sin på andre? Hvordan tvinger de noen til å gå en annen vei?

Natteravnene prøver seg slett ikke som politi. Tvert imot, de har klare regler om at de nettopp ikke skal fungere som eller fremstå som det.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. mars 2016 kl. 23:43.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nåja. Nåja.

Innvandringa til Europa har skjedd i mange omganger. Du har urbefolkinga på Nordkalotten, samane, som kom rimeleg kjapt etter forrige istid. I tillegg har du hatt andre grupper, som tradisjonelt har helde seg lenger sør, og i mindre grad vore genetisk isolerte frå resten av Europa - og verda.

Det er relativt lite belegg for å påstå at nordmenn stammer frå folk som følgde isen nordover. Og vi har nok hatt rimeleg stor utveksling søraustover i Europa genmessig. Folkevandringer er ikkje ein ny ting akkurat, sjølv om dei kan skje kjappare og meir direkte i dag enn tidlegare.

Og at Odin, som i mytologisk figuren Odin, nok var importvare, så er det rimeleg alment akseptert så vidt eg har fått med meg - https://en.wikipedia.org/wiki/Odin#R...gration_Period har litt om det. Og Odin er ikkje så særmerkt nordisk fenomen som mange nok trur, sjølv om det gjerne er her mytene kom klårast fram, og vart nedteikna av Snorre.
Vis hele sitatet...

Joda, menneskene har nok kommet seg nordover i flere omganger. Jeg refererer kun til de første som kom, som det er funnet spor av. Jeg er ikke noe ekspert altså, men jeg tar et ganske interessant antropologifag dette semesteret.

Poenget er vel heller at det ikke har noe med sagaer eller Tyrkia å gjøre.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Joda, menneskene har nok kommet seg nordover i flere omganger. Jeg refererer kun til de første som kom, som det er funnet spor av. Jeg er ikke noe ekspert altså, men jeg tar et ganske interessant antropologifag dette semesteret.

Poenget er vel heller at det ikke har noe med sagaer eller Tyrkia å gjøre.
Vis hele sitatet...
Flisespikkeri, men i Norge er dette arkeologi, ikke antropologi. I USA er arkeologi underlagt antropologi, men ikke andre steder.

Tesen om at man fulgte dyrene, er absolutt en fornuftig tese. Den er bare, som vidarlo riktig nok sier, vanskelig å bevise. Men den benyttes mer for å forklare hvorfor man flyttet seg nordover, ikke hvor fra. For det sier den ikke så mye om i grunn. Dette stemmer nok derimot dårlig for Norge. De første bosetningene når isen forsvinner er ved kysten. Så med mindre man snakker om at man fulgte niser og spiselige skjell så var nok ikke dyrene avgjørende.

Migrasjonen til blant annet Norge forskes det enda på, det var et forskningsseminar for to uker siden ved UIB. Så dette er absolutt ikke løste spørsmål.

De første spor etter menneskelig aktivitet i Norge er vel omlag for ti tusen år siden. Det utviklet seg så to forskjellige kulturer, komsa og fosna. Disse to kulturene representerer den sørlige inspirasjonen (fosna) og østlig(komsa), henholdsvis sør og nord i Norge.
Jeg syns at det er merkverdig at alle liker å hate odins soldater mens kvinner i vesteuropa blir overfallt og voldtatt i gatene våre. Det er noe sykt med hele tanken. Politiet i østersund i sverige gikk nettopp ut med advarsel om at kvinner ikke burde bevege seg alene i byen. Politiet i sverige fikk også nylig instruks om å ikke oppgi etnisitet ved kriminelle forhold. Hele ideen om å "ikke være rasistisk" for alt det gjelder, er sykt idiotisk. Jeg husker første gang jeg merket det at noe var på ville veier. Så på spellemannsutdelingen sa han "mokkamann" for en sang som heter møkkamann. Og alle skrek rasisme. Alle var vill i trynet skrikende imot han. For hva? Ingenting.


Folk har tatt dette med rasisme til stygge høyder og gjort det til en greie. Men dette er en syk ide som ikke gjør noen en tjeneste. Kan vi komme tilbake til normalen vennligst? Å hevde en "default victimhood" for grupper av mennesker er ikke å ville de godt. Skal vi ha integrering må vi ha likhet for loven, og behandle alle mennesker likt. Jeg har gjort det hele livet. Norge bør begrave alt hatet og gjøre det samme.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Folk har tatt dette med rasisme til stygge høyder og gjort det til en greie. Men dette er en syk ide som ikke gjør noen en tjeneste. Kan vi komme tilbake til normalen vennligst? Å hevde en "default victimhood" for grupper av mennesker er ikke å ville de godt. Skal vi ha integrering må vi ha likhet for loven, og behandle alle mennesker likt. Jeg har gjort det hele livet. Norge bør begrave alt hatet og gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
Det er ikke den mørke huden som gir f.eks syrere "default victimhood" som du sier. Det er det faktum at det er folk som voldtar, selger, missbruker og halshugger dem som gjør dem til ofre.
Sitat av murloc Vis innlegg
Det er ikke den mørke huden som gir f.eks syrere "default victimhood" som du sier. Det er det faktum at det er folk som voldtar, selger, missbruker og halshugger dem som gjør dem til ofre.
Vis hele sitatet...
Og når de kommer til norge skal vi behandle dem som offer? Eller skal vi behandle dem som våre likemenn som kommer langt vekk ifra og har sett onde ting? Hva de har sett er en irrasjonell idiotisk tanke for å behandle de som ikke-voksne. Det er ikke katter vi snakker om, det er mennesker. Og de gir vi respekt og alle prøver å bygge opp selvtilliten hos. Hva driver vi med hvis vi ikke prøver på det?
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Jeg syns at det er merkverdig at alle liker å hate odins soldater mens kvinner i vesteuropa blir overfallt og voldtatt i gatene våre. Det er noe sykt med hele tanken.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint an å mislike Odins Soldater og samtidig opprøres av voldtekter og overfall som følge av fremmedkulturell berikelse. OS er ikke nødvendigvis riktig medisin.

Sitat av murloc Vis innlegg
Det er ikke den mørke huden som gir f.eks syrere "default victimhood" som du sier. Det er det faktum at det er folk som voldtar, selger, missbruker og halshugger dem som gjør dem til ofre.
Vis hele sitatet...
Det du glemmer er at de som kommer hit for lengst har rømt fra disse situasjonene og til områder i nærheten av hjemlandet. Det er først når de blir tørste på bedre levestandard at de kommer hit. De kommer ikke hit fordi de er i akutt livsfare el.l.
Sist endret av hemmeligegreier; 13. mars 2016 kl. 01:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det du glemmer er at de som kommer hit for lengst har rømt fra disse situasjonene og til områder i nærheten av hjemlandet. Det er først når de blir tørste på bedre levestandard at de kommer hit. De kommer ikke hit fordi de er i akutt livsfare el.l.
Vis hele sitatet...
Jeg holder det ikke imot dem at de ønsker bedre levestandard. Det er vel omtrent så menneskelig det blir. Skjønner ikke at folk skal gjøre så stort poeng av nettopp dette. Mennesker har faktisk flere behov enn å ikke bli kappet hode av eller voldtatt.

Et problem er at ofte vil de mest resurssterke være de som kan "velge" land, i stedet for de som trenger det mest. Barn og familier med små bar burde heller vært prioritert for mer trygghet og støtte. Enslige kvinner burde ikke stues i trange leirer med hovedsakelig menn. Det er mange hensyn å ta.

Men å klandre mennesker for å ønske å leve så bra som mulig mens de venter på at krigen skal ende, det gjør jeg ikke.
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg holder det ikke imot dem at de ønsker bedre levestandard. Det er vel omtrent så menneskelig det blir. Skjønner ikke at folk skal gjøre så stort poeng av nettopp dette. Mennesker har faktisk flere behov enn å ikke bli kappet hode av eller voldtatt.

Et problem er at ofte vil de mest resurssterke være de som kan "velge" land, i stedet for de som trenger det mest. Barn og familier med små bar burde heller vært prioritert for mer trygghet og støtte. Enslige kvinner burde ikke stues i trange leirer med hovedsakelig menn. Det er mange hensyn å ta.

Men å klandre mennesker for å ønske å leve så bra som mulig mens de venter på at krigen skal ende, det gjør jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det helt naturlig å ønske et bedre liv for seg selv og ikke minst for barna sine. Men da må vi være ærlige om hva det er snakk om også, og ikke late som disse lykkejegerne (og igjen, det er helt legitimt å være lykkejeger og ønske mer lykke) er reelle flyktninger som rømmer fra krig og massedrap.

De var reelle flyktninger en gang. Men så kom de seg i sikkerhet, og når de så velger å reise videre for å få høyere levestandard så er de altså ikke lenger reelle flyktninger i de rike landene de ønsker seg til. De blir ikke halshugget i flyktningleire, for eksempel. (Jada, du kan sikkert finne eksempler på kriminalitet inkl. drap i flyktningleire, men kriminalitet gjør en ikke til en reell flyktning. Da måtte vi tatt imot mange hundretalls millioner mennesker, da.)

Og ja, det er nettopp de mest ressurssterke som kommer seg videre. De svakeste blir igjen, og det er de som faktisk trenger vår hjelp. Kast alle lykkejegerne ut og bruk mer penger der flyktningene faktisk er.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Selvsagt er det helt naturlig å ønske et bedre liv for seg selv og ikke minst for barna sine. Men da må vi være ærlige om hva det er snakk om også, og ikke late som disse lykkejegerne (og igjen, det er helt legitimt å være lykkejeger og ønske mer lykke) er reelle flyktninger som rømmer fra krig og massedrap.

De var reelle flyktninger en gang. Men så kom de seg i sikkerhet, og når de så velger å reise videre for å få høyere levestandard så er de altså ikke lenger reelle flyktninger i de rike landene de ønsker seg til. De blir ikke halshugget i flyktningleire, for eksempel. (Jada, du kan sikkert finne eksempler på kriminalitet inkl. drap i flyktningleire, men kriminalitet gjør en ikke til en reell flyktning. Da måtte vi tatt imot mange hundretalls millioner mennesker, da.)

Og ja, det er nettopp de mest ressurssterke som kommer seg videre. De svakeste blir igjen, og det er de som faktisk trenger vår hjelp. Kast alle lykkejegerne ut og bruk mer penger der flyktningene faktisk er.
Vis hele sitatet...
At de kom seg i sikkerhet gjør de bare til mennesker på flukt.

Om du hadde fulgt med i timen så hadde du fått med deg at det allerede er veldig mange "lykkejegere" fra fjorårets rush av flyktinger som ikke får innvilget asyl, faktisk svimlende få og mange blir allerede returnert.

Det er ikke sånn at alle som kommer hit blir.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvorfor noen liksom politi er ok for politiet, men ikke andre
Vis hele sitatet...
Det er fordi den ene gruppen ikke bruker tvang, faktisk tror jeg ikke de har lov til å ta på folk, mens den andre gruppen sier dette i sine regler: "Hvis det blir ett slagsmål, eller konfrontasjon så skal vi vise hvem som bestemmer. De skal ikke få vinne den kampen!"
Kilde. Natteravnene sier "Natteravnene skal ikke fungere som politi/vekter og skal aldri gripe inn i en situasjon. Hva kan du gjøre isteden?" Kilde.
Politiet skal hindre vold, derfor sendes den ene gruppen hjem, mens den andre ikke. Dessuten er det ikke sjeldent at Natteravnene har med seg en som kan snakke "trygt" til ustabile/fulle mennesker, altså å ikke være faretruende, men det motsatte av en trussel. Meg bekjent kan ingen i SoO dette og dessuten virker vel ikke akkurat en stor gjeng på ti menn med svarte hettegensere med logo med hodeskalle og store skjegg betryggende.
Sist endret av Duckie; 15. mars 2016 kl. 10:44.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Duckie Vis innlegg
Det er fordi den ene gruppen ikke bruker tvang, faktisk tror jeg ikke de har lov til å ta på folk, mens den andre gruppen sier dette i sine regler: "Hvis det blir ett slagsmål, eller konfrontasjon så skal vi vise hvem som bestemmer. De skal ikke få vinne den kampen!"
Vis hele sitatet...
Det er vel lov å forsvare seg selv? Som jeg forstår det så mener de ikke at de skal gå rundt og angripe folk, men hvis de ser noen som gjør noe kriminelt så går de og snakker med de, og hvis de da blir angrepet så sloss de tilbake.

Nå er jeg ingen ekspert på soldiers of odin og jeg har forstått at å prøve å være objektiv til denne saken og ikke hoppe på PC-toget får deg kastet ut av Freakforum, men jeg regner med at dette innlegget ikke er over grensa.
Sitat av Yalla Vis innlegg
At de kom seg i sikkerhet gjør de bare til mennesker på flukt.

Om du hadde fulgt med i timen så hadde du fått med deg at det allerede er veldig mange "lykkejegere" fra fjorårets rush av flyktinger som ikke får innvilget asyl, faktisk svimlende få og mange blir allerede returnert.

Det er ikke sånn at alle som kommer hit blir.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke poenget. Poenget er at de i det hele tatt får muligheten til å komme hit. Og at de fremstilles som desperate flyktninger i stedet for kalkulerende lykkejegere.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det er vel lov å forsvare seg selv? Som jeg forstår det så mener de ikke at de skal gå rundt og angripe folk, men hvis de ser noen som gjør noe kriminelt så går de og snakker med de, og hvis de da blir angrepet så sloss de tilbake.
Vis hele sitatet...
Og der ligger altså en del av forskjellen. Natteravnene har en klar policy: Man skal ikke drive med slikt. OS forherliger derimot slåssing.
Sist endret av hemmeligegreier; 15. mars 2016 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det er vel lov å forsvare seg selv? Som jeg forstår det så mener de ikke at de skal gå rundt og angripe folk, men hvis de ser noen som gjør noe kriminelt så går de og snakker med de, og hvis de da blir angrepet så sloss de tilbake.
Vis hele sitatet...
Amerikanarane har eit utmerka uttrykk for det. Lookin' for trouble?

Det er litt skilnad på ei gruppe som har som premiss at dei skal vere tilgjengelege edru vaksenpersoner som kan hjelpe folk, og ei gruppe som spesifikt har som premiss at dei skal forhindre kriminalitet.

Når det er såpass brokete gjeng med tidlegare straffedømte og ekstremistisk anlagte personer som SOO i praksis har vist seg å vere, så fell det fort i kategorien 'vil ha bråk'. Dei kan hevde aldri så mykje at dei er snille gutter, men forklaringa framstår som lite truverdig når ein ser kven som står bak.

Og før du påpeiker at eg kun er opptatt av å vere politisk korrekt: Nope, men t.d. Ronny Alte er ikkje akkurat kjent for å ikkje vere rasist og høgreekstrem. Og NRK har dokumentert at ein påfallande stor del er straffedømte for til dels alvorleg kriminalitet, gjerne av den typen dei påstår dei vil forhindre.

Når du forsvarer dei, så slår det meg at du er nyttig idiot for gruppa. For det er ei naiv tilnærming mtp. kven som er aktive der.
Jeg forstår ikke hvorfor de får så mye mediedekning og jeg forstår ikke all motstanden de også får blant mange. Har de brukt vold mot noen, har de brutt lover? Ikke som jeg har fått med meg, men likevel blir de stemplet som en slags paramilitær SA avdeling Norge. Det er vel forhåndsdømming og generalisering man ser her. En gruppering som går med vikingsymboler og navn (selv om symbolene har mer likhet med tysk nasjonal-romantikk enn faktiske vikingsymboler) gjør at norsk presse automatisk stempler de som nynazister.

Så lenge de påtar seg en oppgave på lik linje med natteravner ser jeg ikke problemet. For å være ærlig tror jeg da de som kun ser et problem har et politisk agenda bak enn noe annet ("triggered" om jeg kalle det det hver gang de ser vikingsymboler).

Men så kan det også nevnes, hvorfor blir de ikke bare med i natteravnene istedenfor?


Når det gjelder borgervern så er jeg til en viss grad mot det. Men ved visse situasjoner så stiller jeg meg fullstendig bak det. Et eksempel er vel et gateopprør i London en del år siden, der biler og butikker ble vandalisert og brent over hele byen. Enkelte blue collar bydeler og gater dannet da borgervern for å forsvare områdene sine, slikt kan jeg støtte og forstå. Men å aktivt lete etter bråk som SOO gjør ifølge media (av egen erfaring bør man ikke stole på media i det hele tatt når det gjelder saker som dette) er jeg imot.
Leste du tråden før du kommenterte på hvordan du ikke skjønner kritikken mot SO, ParadiseCity?
Sitat av vidarlo
Når det er såpass brokete gjeng med tidlegare straffedømte og ekstremistisk anlagte personer som SOO i praksis har vist seg å vere, så fell det fort i kategorien 'vil ha bråk'. Dei kan hevde aldri så mykje at dei er snille gutter, men forklaringa framstår som lite truverdig når ein ser kven som står bak.
Vis hele sitatet...
Ja flere har en fortid som kriminell, men nå synes jeg du er rask med å forhåndsdømme her. Så langt så har vel denne "turgruppa" spasert ute natterstid i helgene uten at de har vært i klammeri med noen. Fortsetter det på samme måten? Det vet vi ikke, men jeg vil ikke forhåndsdømme en hel gruppe mennesker eller skjære alle over en kam. Og "turgruppa" har sålangt vært aktive i mange byer helt uten trøbbel såvidt meg bekjent. Ikke har de sloss, truet eller på andre måter forstyrret ro og orden. Sålangt har de faktisk gjort det de påstår de skal gjøre. Gått edrue gatelangs.
Sist endret av frtoretang; 16. mars 2016 kl. 20:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ja flere har en fortid som kriminell, men nå synes jeg du er rask med å forhåndsdømme her.
Vis hele sitatet...
Kor mykje skal til? Ein av dei første leiarane, Ronny Alte, er velkjent skikkelse på ytre høgre. Han er langt frå den mest ytterleggåande eller ekstreme, men han har ei lang og brokete historie med ymse organisasjoner, t.d. NDL/EDL og Pegida.

Fleire av medlemmene er dømt for relativt grove brotsverk, og om ein ser på facebook så er det rimeleg mange i gruppene rundt SOO som er med i langt meir ekstreme grupper. Ein av dei som står som administrator er t.d. med i 'Stopp innvandringen' og 'Norge vårt fedreland', som begge inneheld rimelig ekstremistisk materiale. Den andre likar Britain First, 'Still regjeringen for krigsrett', 'Forby moskeer i Norge NÅ', og ei neve liknande grupper.

Kor mykje skal til for å antyde at nokon er høgreekstreme? Det framstår som eit halmstrå å antyde at dei ikkje er høgreekstreme, og om du vil fortsettje på det sporet bør du argumentere med meir enn at eg har fordommer mot dei.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Så langt så har vel denne "turgruppa" spasert ute natterstid i helgene uten at de har vært i klammeri med noen.
Vis hele sitatet...
Det er vel, for å vere litt flåsete, omtrent det einaste dei ikkje har gjort? Så vidt eg har fåt tmed meg har det stortsett vore ein gigantisk flopp, og dei har greid å raske saman ein gjeng eit par ganger i nokre få byer.
Det er du vidarlo som forsøker å konkludere med at disse turgåerne er "ute etter bråk" som du sier. Jeg har ikke benektet politisk ståsted hos noen av dem og hvorfor du drar inn det skjønner jeg ikke. Og det er heller ikke så viktig i denne saken. Du har alt dømt dem pga av deres fortid og hvem grupper de følger på facebook. Jeg gir blanke blaffen i hvor de står politisk, jeg ser på hva de har gjort de gangene de har vært edrue ute i gatene. Meg bekjent har det ikke vært bråk - så hvordan kan du da konkludere med at de er "ute etter bråk"?

Å se at folk går så langt i å generalisere en hel gruppe mennesker er rart. Du viddarlo er jo kjapt ute og forsøker "spikre" noen om de skulle generalisere. Men du gjør det selv uten problem.

Hvorfor er engasjementet ditt så stort i denne saken at du føler du må tillegge dem mål og meninger? De har ikke slåss. De har ikke vært i bråk. Denne marginale gruppen har snart brukt opp taletiden i media, og da hører vi ikke mer fra dem. De er ikke mange og de sliter med lederskap og indre strid. Alt tilsier at de fades ut ganske snart.
Sist endret av frtoretang; 16. mars 2016 kl. 21:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er du vidarlo som forsøker å konkludere med at disse turgåerne er "ute etter bråk" som du sier.
Vis hele sitatet...
Eg har vel konstantert at det ikkje er ein heilt urimeleg antakelse. For å underbygge det kan du jo lese retorikken på facebookgruppene. Det er ikkje veldig langt mellom påstander om at drap av muslimer er legitimt, at kvinner som jobber for innvandring burde vore gruppevaldtekne o.l.

Med den retorikken så er det ikkje heilt urimeleg å hoppe til den konklusjonen at det er verdt å stille litt spørsmål ved motiva dei har for å trakke rundt - i tillegg til dei problematiske sidene ved borgarvern i seg sjølv.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg har ikke benektet politisk ståsted hos noen av dem og hvorfor du drar inn det skjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Muligens fordi ekstreme på begge fløyar har ei rimeleg lang og brokete historie med vald? Vi treng jo ikkje sjå lenger tilbake enn til 2011 og Utøya for å finne eit vakkert døme på høgreekstrem vald. Utan at eg dermed seier at SOO nødvendigvis er likestilt med ABB.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Meg bekjent har det ikke vært bråk - så hvordan kan du da konkludere med at de er "ute etter bråk"?
Vis hele sitatet...
Nei, det har eg ikkje sagt direkte. Eg har sagt at forklaringa dei kjem med utad framstår som relativt tynn og lite realistisk, og argumentert for det med bakgrunnen dei har, og det politiske tankegodset dei har i ryggen.

Eg greier fortsatt ikkje å sjå at det er veldig kontroversielt.
Nei du ser ikke det vidarlo. Men om det var noen som hadde uttalt seg på generelt grunnlag om feks en bestemt etnisk gruppe da tenker jeg du ville vært raskt ute å påpekt nettopp det. Det er jo folk som deg som skal krisemaksimere rundt denne turgruppa som sørger for massiv dekning og spaltemeter. La denne gjengen forsvinne i mediebildet. Stopp krisemaksimeringen og la vær å dra egne slutninger om hva de gjør og hva du tror de vil gjøre. Jo flere som henger seg på sånne uttalelser som du kommer med jo mer diskusjon blir det rundt dem og til sist også spaltemeter.

Som du selv sa så har de ikke klart å få veldig stor oppslutning.
Det jeg tror Vidar her prøver å få frem, er at 20 stk. av ledelsen innen Sodiers of Odin, så har 14 av disse 45 dommer på ganske alvorlige forbrytelser bak seg. Der du bl.a. har vold, ran og tyveri. (Hentet fra NRK siden Vidar lenker til lengre oppe.)

Og spør du meg, så er det sunt bondevett og ikke la slike vokte ro og orden! For å dra en parallell; det blir nesten som å sette en gjeng pedofile overgripere til å vokte barnehager. Ofte kaller vi slikt "å la bukken passe havresekken", og generelt sett er det en ekstremt dårlig politikk.

Det er faktisk en del ting som peker imot, at SoO heller tar resurser vekk ifra politiet, til å passe byen slik de skal. For dem må faktisk holde øye med slike idiotgjenger, og det som skjer til vanlig ellers. La heller nøytrale mennesker få være ordensmaktens øyne!..
Og Nattravnene prøver å være så nøytrale som mulig, noe som ikke kan sies om SoO...
Ja natteravnene gjør og og har gjort en fantastisk jobb i alle år. Honnør.
Og måten de hjelper til å gjøre byen tryggere er virkelig flott.

Om andre også ønsker å bidra til en trygg by så tenker jeg det er helt greit så lenge de holder seg til å observere og rapportere. Gamle dommer er historie og der er gjort opp med soning.

Vi kan ikke være der at vi nekter folk å være i det offentlige rom fordi de har feil politisk ståsted eller en kjip fortid. Sålenge folk oppfører seg så har de muligheten til være en del av bybildet.

Kanskje bidrar den turgjegen til mer synlig politi om natten om politiet føler de må fotfølge gjengen? Da kommer det jo noe godt ut av det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nei du ser ikke det vidarlo. Men om det var noen som hadde uttalt seg på generelt grunnlag om feks en bestemt etnisk gruppe da tenker jeg du ville vært raskt ute å påpekt nettopp det. Det er jo folk som deg som skal krisemaksimere rundt denne turgruppa som sørger for massiv dekning og spaltemeter. La denne gjengen forsvinne i mediebildet. Stopp krisemaksimeringen og la vær å dra egne slutninger om hva de gjør og hva du tror de vil gjøre. Jo flere som henger seg på sånne uttalelser som du kommer med jo mer diskusjon blir det rundt dem og til sist også spaltemeter.
Vis hele sitatet...
Det er totalt urimeleg kritikk.

For det første vel du ikkje di etniske gruppe. Eg har ein mistanke at ingen vart fødde inn i SOO, så allereie der er det ein vesentleg skilnad, som gjer at i mine auge er terskelen for å kritisere SOO som gruppe langt lågare.

Viare krisemaksimerer eg ikkje. Eg deltek i ein diskusjon om gruppa, der eg kjem med mine synspunkt på kor truverdige dei framstår. Eg noterer meg at du argumenterer ikkje imot mine synspunkt. Du nyttar personangrep og metadebatt som svar.

Og kvifor er debatt om eit tema i samfunnet eit onde? Er ikkje knebling av ordskiftet noko av det farlegaste i eit demokrati? Og her oppfordrer du jo folk til å avstå frå å diskutere noko?!

Men kan du ikkje heller komme med saklege innvendinger mot påstandane mine, istadenfor metadiskusjon?
Patruljerer denne "turgruppa" fremdeles noe sted eller ble det med en gang eller to?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er totalt urimeleg kritikk.

For det første vel du ikkje di etniske gruppe. Eg har ein mistanke at ingen vart fødde inn i SOO, så allereie der er det ein vesentleg skilnad, som gjer at i mine auge er terskelen for å kritisere SOO som gruppe langt lågare.
Vis hele sitatet...

Så generalisering og det å skjære en gruppe over samme kam er helt greit sålenge det ikke skjer på etnisk grunnlag? Generalisering er generalisering.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Så generalisering og det å skjære en gruppe over samme kam er helt greit sålenge det ikke skjer på etnisk grunnlag? Generalisering er generalisering.
Vis hele sitatet...
Har eg skreve det? Nei. Eg vil derimot påstå at å tillegge ei gruppe som framstår eit meiningsfellesskap meininger ikkje er eit veldig grovt overtramp. Folk indikerer at dei vil vere med i SOO heilt frivilleg, og basert på meiningene dei (og SOO) har.

Men igjen så tyr du til metadiskusjon. Det er ikkje veldig interessant. Er vi einige om at påfallande mange i SOO er straffedømde? Er vi einige i at sentrale tidlegare og noverande leiarskikkelser viser relativt høgreekstreme meininger på facebook?

Er det då, utifrå den informasjonen, totalt urimeleg å antyde at SOO kanskje ikkje er heilt oppriktige med medieuttalane sine?

Eg fatter heilt ærleg ikkje problemet her. Eg baserer meg på kva folka har sagt og gjort tidlegare, som er i litt annan kategori enn å basere seg på kor folk er i frå (etnisitet).
Sitat av Susa Vis innlegg
Patruljerer denne "turgruppa" fremdeles noe sted eller ble det med en gang eller to?
Vis hele sitatet...
Facebookgruppa består 90% av folk som spør "blir det noe i Drammen i helga?", "Er det ei gruppe i Svolvær" osv., folk som spør om hvor man får kjøpt gensere, og resten er annonsering av fester og sosialt samvær. Jeg har ikke sett noe konkret om marsjer på over ei uke.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Når du forsvarer dei, så slår det meg at du er nyttig idiot for gruppa. For det er ei naiv tilnærming mtp. kven som er aktive der.
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig så egentlig ikke, min agenda for å forsvare gruppa er vel mer en slags rolle som djevelens advokat. Jeg liker veldig godt å se ting fra mange forskjellige synspunkter og gjerne diskutere ting fra alle sidene før jeg gjør meg opp en klar mening om en sak.

Det er jo en klar win-win på et diskusjonforum da. Alle får trent på diskusjonsferdighetene sine og samtidig får vi holdt på med noe som vi åpenbart liker å holde på med, diskusjon. Til de som liker å holde på med diskusjon så vil jeg absolutt anbefale å gjøre det iblant, det gir deg en helt annen måte å se på verden på som ikke er så helvetes svart-hvitt som mange har.
Sist endret av Dongerino; 19. mars 2016 kl. 14:03.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vi kan ikke være der at vi nekter folk å være i det offentlige rom fordi de har feil politisk ståsted eller en kjip fortid.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at de ikke skal få være i det offentlige rom?

Poenget er måten det gjøres på når de organiserer seg på denne måten. Men ingen har vel sagt noe om at de ikke kan bevege seg offentlig generelt.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvem har sagt at de ikke skal få være i det offentlige rom?
Vis hele sitatet...
Stortinget.

§ 26. Forbud mot privat rettshåndhevelse
Det er forbudt for andre enn politiet å organisere eller delta i privat virksomhet som har som formål å opprettholde offentlig ro og orden eller drive andre former for alminnelig rettshåndhevelse på offentlig sted.
Forbudet i første ledd er ikke til hinder for at det etableres vakthold som tilsikter å beskytte person eller eiendom eller verne om naturen. Forbudet er heller ikke til hinder for at en arrangør av allment tilgjengelig sammenkomst eller tilstelning etablerer vakthold for å opprettholde ro og orden under arrangementet.
Sist endret av Svartedauden; 20. mars 2016 kl. 08:17.
Nå var det snakk om å være i det offentlige rom som enkeltpersoner. Det er det ingen som har nektet dem. Det de ikke har lov til er som gruppe som driver med f.eks. det du nevner, Svartedauden.
Sitat av Susa Vis innlegg
Patruljerer denne "turgruppa" fremdeles noe sted eller ble det med en gang eller to?
Vis hele sitatet...
Dem gikk i Tromsø i helga. Og dem syntes det var koselig sto det i avisa. Men var pluss Abb. Artikkel så fikk ikke lest hele
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
http://www.nordlys.no/tromso/soldier.../s/5-34-389573

Jeg har bekjente av denne Brox og kan skrive under på at han ikke har noe som helst med verken høyreekstreme eller rasistiske miljøer å gjøre.

- Alt mediastyret har vært med å skape et helt feil bilde av oss. Vi ønsker ikke drive borgervern, vi er verken nazister eller rasister. På linje med Natterravnerne ønsker vi å være ekstra øyne i sentrum på natterstid. Hva kan være galt med det, sier lederen i Tromsø, Sigbjørn Brox (33).
Vis hele sitatet...
Hvis de virkelig prøvde å få satt lys på innvandringsdebatten og prøvd å få flere over på sin side, hvorfor snakker de aldri om det i media? Det virker som at det eneste de faktisk vil er å gå tur i gatene og være et ekstra sett med øyne som de sier selv. Det at det er media som har klart å manipulere og lure hvermansen i gata til å tro at SOO er nynazister som vil ha alle innvandrere ut av landet, er det ikke lengre noen tvil om. Normale folk uten interesse i verken innvandring eller politikk er med på turene med de og de sier selv at de ikke har noen politisk agenda.

Han avviser at Soldiers of Odin har et felles politisk ståsted. De har heller ikke noe felles standpunkt i innvandringsdebatten.

- Det bildet er skapt av media, sier Brox.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dongerino; 21. mars 2016 kl. 19:35.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Jeg har bekjente av denne Brox og kan skrive under på at han ikke har noe som helst med verken høyreekstreme eller rasistiske miljøer å gjøre.
Vis hele sitatet...
En av grunnene til det er kanskje at det ikke finnes et nazimiljø i Tromsø. Jeg sier ikke at han ville ha vært en del av miljøet dersom det hadde eksistert et, men han er medlem i FB-gruppene Norge vårt fedreland, Vi krever shariah forbud i Norge, NEI til Halal slakting i Norge, Forby niqab og burka i Norge, Stopp islamiseringen av Norge, Vi som ønsker lukkede asylmottak i Norge og Norsk Redneck Forening, og alle disse gruppene er et yndet tilholdssted for diverse skrotinger på ytterste, ytterste høyre.

Det kan selvfølgelig hende at han er medlem av disse gruppene for å argumentere mot synspunktene til de andre rasistene som er der, det vet jeg ingenting om.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det at det er media som har klart å manipulere og lure hvermansen i gata til å tro at SOO er nynazister som vil ha alle innvandrere ut av landet, er det ikke lengre noen tvil om.
Vis hele sitatet...
Kor mykje skal til før vi kan sei det? Som eg har kommentert over er det påfallande mange som har rimelig åpenbare høgreekstreme knytninger, og ser ein på facebookprofilane til dei som framstår som leiarar så skal det mykje til å ikkje antyde at dei er høgreekstreme.

Og det er ikkje sånn at det er tilfeldige personar. Som nevnt er Ronny Alte ein av dei tidlege iniativtakarane i Noreg, og han er åpenbart greit knytta mot det høgreekstreme miljøet.

Så nøyaktig kor mykje skal til? At dei sjølv prøver å dekke litt over det faktum at det er ein stor del høgreekstreme er ikkje veldig relevant i så måte. If it quacks like a duck...

Det framstår som nær opp til special pleading å påstå at SOO ikkje er høgreekstreme, mtp. personane som er aktive, og opphavet til gruppa. Om motiva til gruppa var så uavhengige som du hevder slår det meg at dei meir aktivt hadde forsøkt å distansere seg, ved å t.d. verte med i natteramnane, eller i det minste velje eit navn som ikkje er klart assosiert med ein finsk bevegelse starta av ein åpen nynazist. At høgreekstreme liker norrøn symbolbruk gjer det på ein måte ikkje noko betre.

Så:
-Symbolbruk.
-Navn.
-Sentrale personer.
-Historikk frå Finland.

Kan vi påstå at det ikkje er veldig truverdig å kalle dei nøytrale?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Do Not Conform
oriento's Avatar
Synes fremdeles det er utrolig at denne lenken har blitt så lang og at det er omtrent 50-50 for og imot... kall de hva du vil, men de klarer ihvertfall å så splittelse. ta forresten en titt på facebook siden til Soldiers of Odin Nederland fks... der de deler bilder av desperate flyktninger og skriver som kommentar " Kill the scum" og div andre hatsk og uetisk oppgulp. Soldiers of Odin Norge må man joine for å se hva som skjer på fb siden deres. og det har ikke jeg orket å bruke energi på.. tror dessuten ikke at de hadde godtatt meg heller... hehe ! forøvrig synes jeg det er greit å la de få gå med sine symboler og meninger og patruljere ræven av seg. Jeg MÅ ikke være for eller imot, men jeg synes det er en ekstrem trend på lik linje med alt annet som er radikalt og det skremmer vettet av meg!
Sitat av oriento Vis innlegg
Jeg MÅ ikke være for eller imot, men jeg synes det er en ekstrem trend på lik linje med alt annet som er radikalt og det skremmer vettet av meg!
Vis hele sitatet...
Det skremmende er hvor aktuelt dette er nå om dagen, og hvor spredte meninger folk har rundt det.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det skremmende er hvor aktuelt dette er nå om dagen, og hvor spredte meninger folk har rundt det.
Vis hele sitatet...
Utrolig skremmende, for når "de" deler sine meninger med åpenhet. så er det svært lite av det som kan kalles politisk, religiøst eller for den saks skyld nasjonalistisk. Det er ren hat og ønske om å se andre dø. Det er også påfallende at Breivik bruker rettsvesenet til å fortelle oss at også han er en soldat av Odin... og likevel diskuterer vi i vide og det breie disse soldatenes intensjoner.. samme gjelder forøvrig Allahs soldater!

Og hver gang en av disse ekstreme motpolene gjør et angrep, så er det minst like mange utlendinger/nordmenn/muslimer som kristne som blir rammet. De bryr seg ikke om hverken den ene eller den andre når de først slår til.

Ingenting godt kommer til å komme ut av dette!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det skremmende er hvor aktuelt dette er nå om dagen, og hvor spredte meninger folk har rundt det.
Vis hele sitatet...
Tenker du da på at folk skal få patruljere i gatene, eller på innvandringsdebatten?

Jeg blir aldri noensinne å røre meg nært innvandringsdebatten, og jeg bryr meg ekstremt lite om den og har verken noen personlig mening om den. Jeg driter langveis i om Norge tar inn 100 tusen innvandrere, og jeg driter langveis i om de kaster ut 100 tusen innvandrere. Jeg stoler på at staten finner ut hva som er best akkurat der, jeg syns den diskusjonen er uinteressant.

Det eneste jeg har diskutert i denne tråden er hvorfor visse mennesker ikke skal få gå tur når natteravnen får lov til det, og hva forskjellen på "turene" deres egentlig er. Hvis noen har oppfattet meg som rasist eller "på lag" med SOO så har de ihvertfall misforstått meg totalt. Jeg syns bare folk skal få lov å gå tur selv om de har felles interesser og alle er snill og grei.

EDIT: Spørsmålet mitt var altså: mener du de spredte meningene rundt innvandringsdebatten og lignende? Eller mener du meningene rundt at folk skal gå tur, som er det eneste jeg har diskutert?
Sist endret av Dongerino; 29. mars 2016 kl. 21:55.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Tenker du da på at folk skal få patruljere i gatene, eller på innvandringsdebatten?

Jeg blir aldri noensinne å røre meg nært innvandringsdebatten, og jeg bryr meg ekstremt lite om den og har verken noen personlig mening om den. Jeg driter langveis i om Norge tar inn 100 tusen innvandrere, og jeg driter langveis i om de kaster ut 100 tusen innvandrere. Jeg stoler på at staten finner ut hva som er best akkurat der, jeg syns den diskusjonen er uinteressant.

Det eneste jeg har diskutert i denne tråden er hvorfor visse mennesker ikke skal få gå tur når natteravnen får lov til det, og hva forskjellen på "turene" deres egentlig er. Hvis noen har oppfattet meg som rasist eller "på lag" med SOO så har de ihvertfall misforstått meg totalt. Jeg syns bare folk skal få lov å gå tur selv om de har felles interesser og alle er snill og grei.

EDIT: Spørsmålet mitt var altså: mener du de spredte meningene rundt innvandringsdebatten og lignende? Eller mener du meningene rundt at folk skal gå tur, som er det eneste jeg har diskutert?
Vis hele sitatet...
Jeg mener, fordi jeg føler meg presset til å mene noe... at du er på vidden! sorry det går ikke an å selv om jeg prøver å føre samme tankegang som deg, (alle får gjøre som de vil) tanken, så er vi litt for voksne og litt for våkne til å tro alle vil oss godt... vi vet natteravnen vil oss god, og vi vet SSO vil noen godt men ikke alle... dette kan ikke feies under samme teppet.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av oriento Vis innlegg
Jeg mener, fordi jeg føler meg presset til å mene noe... at du er på vidden! sorry det går ikke an å selv om jeg prøver å føre samme tankegang som deg, (alle får gjøre som de vil) tanken, så er vi litt for voksne og litt for våkne til å tro alle vil oss godt... vi vet natteravnen vil oss god, og vi vet SSO vil noen godt men ikke alle... dette kan ikke feies under samme teppet.
Vis hele sitatet...
Men problemet her er jo nemlig at SOO (ihvertfall i Norge) aldri har gått ut og sagt at de vil noen noe vondt, og jeg har ikke hørt at de har gjort det heller. De har gått turer nå hver helg og sikkert oftere enn det i over en måned og har ikke skadet noen som helst! Hadde de faktisk gjort det så hadde det nok kommet opp i media kjappere enn lynet.

Så at de faktisk vil skade noen blir litt, som du sier, "på vidda" når de egentlig har både sagt og bevist at de ikke vil skade noen.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Men problemet her er jo nemlig at SOO (ihvertfall i Norge) aldri har gått ut og sagt at de vil noen noe vondt, og jeg har ikke hørt at de har gjort det heller. De har gått turer nå hver helg og sikkert oftere enn det i over en måned og har ikke skadet noen som helst! Hadde de faktisk gjort det så hadde det nok kommet opp i media kjappere enn lynet.

Så at de faktisk vil skade noen blir litt, som du sier, "på vidda" når de egentlig har både sagt og bevist at de ikke vil skade noen.
Vis hele sitatet...
Ok kompis! de er sikkert annerledes enn SOO Nederland/Tyskland og Brevik jeg heier på deg uansett !! de her hjemme er sikkert god gutter som bare vil oss vel, spess når de har gått rundt i par mnd uten å drepe/banke/ noen vi er helt utenom det vanlige vi her i Norge, vi kaller oss SOO og oppfører oss som engler... vi kaller oss Allahs Soldater og oppfører oss som engler.. vi er jaggu utenom det vanlige vi

Jeg vet du ikke er rasist eller grusom, men jeg ser du lar deg bli revet med av holdninger du egentlig ikke kan stå inne får Dongerino. du vil ikke være imot pg du vil ikke være for.. bare si det som det er, du vil ikke ha all innvandringen, men du vil ikke at folk skal dø av den grunn.... joda du er god du! det er lov å mene det uten å bli helt ekstrem på det .

bare for å provosere vil jeg legge til at DU er på vidden og en som meg kan aldri bringe deg hjem igjen :/ på tide å velge side Dongerino, for eller imot??