Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2040
Hei!
Skal kjøpe meg ny skole pc, da denne skolen i Rogaland ikke tilbyr disse gratis.
Skal bare ha en fin, basic og stabil Pc.

Har et budsjett stående på mellom 3 og 4000 kroner.
Ikke noe fancy.

Kun notater og slikt til skole arbeid

På forhånd, takk
Sist endret av Pandalicious; 21. august 2012 kl. 14:07.
Jeg gikk for nettbrett med tastatur.. samsung galaxy tab s2 tror jeg.. funker greit nok for skolen

Edit: kosta 2k for brett.. 8gb
Sist endret av Novice; 21. august 2012 kl. 14:11.
Hvis du er ute etter en bærbar-pc som tar liten plass kan jeg anbefale denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657140
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp de billigfaensakepene, de lager kun problemer ettervært!

Som Mo3 skrev, kjøp iPad med tastatur, det funker fint. Eller en Asus eee pad
Sist endret av Vod0; 21. august 2012 kl. 15:51.
problemet med tablets er at mange skoler har spesielle krav til software...
Ville heller ha satset på denne, men det er bare personlig preferanse.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749464
Sitat av Fishduck Vis innlegg
Hvis du er ute etter en bærbar-pc som tar liten plass kan jeg anbefale denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657140
Vis hele sitatet...
Vil ikke anbefale såpass små PCer, dette på grunn av at tastaturet fort blir for lite slik at skrivehastigheten senkes drastisk, dette med mindre du har veldig små hender. Hvis tastaturet er for lite blir også skrivekomforten dårligere på grunn av at man har et mindre område å operere på slik at håndleddene fort blir slitne, dette er naturligvis ikke særlig gunstig når man skal skrive mye.

Burde ikke være noe problem å drasse med seg en 14" eller 15,6" heller, blir vel maks en kilo ekstra å bære.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
problemet med tablets er at mange skoler har spesielle krav til software...
Vis hele sitatet...
Som han nevnte var det bare til notater.
Har skolen krav til software bør de også "sponse" dette eller legge til rette for bruk av annen software.
Om du kan vente litt, ville jeg kjøpt Samsung galaxy note 10.1 pad. Kan notere med håndskrift (med medfølgende penn), og ha notatprogrammet oppe ved siden av diverse andre programmer.

Har også geometrimodus, som gjør at om du tegner en firkant med pennen, så vil den skjønne at det er en firkant du tegner, og rette av strekene. Tilsvarende med matematiske symboler, der den også har mulighet til å automatisk bruke Wolfram Alpha til å løse regnestykket.

Hadde jeg fortsatt gått på skole, hadde dette virket som den "perfekte" notatmaskin.
http://www.youtube.com/watch?v=qbgBxr4H59A

Mulig det blir litt lenge å vente da.
IPAD!

kjøp iPad

DRIT bra til presentasjoner! med appen keynote.
vært prisen! får så mye mer også!

(fikk 5 i norsk muntlig med iPaden. har ikke noe si men, skriver det bare)

hvis noen ikke liker ipad så anbefaler jeg penn og papir
skal man gå for tablet vil jeg anbefale noe med ett fast tastatur, sånn som transformer. ipad+tastatur er egentlig veldig rotete.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
skal man gå for tablet vil jeg anbefale noe med ett fast tastatur, sånn som transformer. ipad+tastatur er egentlig veldig rotete.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe tråløst tastatur....
Upraktisk, med Asus sine tablets så funker også tastaturet som et batteri.
Sitat av MrChrice Vis innlegg
Du kan kjøpe tråløst tastatur....
Vis hele sitatet...
eller, leste svaret ditt litt fort... glem hva jeg sa :P
Det du også kan gjøre er å gå opp til ca. 6-8k også inviterer du i en Ultrabook (Med SSD!), veldig fine maskiner til skolebruk.
Jeg har en iPad med Logitech UltraThin keyboard-dock (denne: http://www.eplehuset.no/produkt/3212...r-ipad-ny.aspx), og jeg synes det fungerer veldig bra. Det veier nesten ingenting, og tar liten plass, og batteritiden er veldig god. Jeg har forelesninger som varer hele dagen, dvs. 9 til 15/16, og trenger ikke å tenke på strømforsyning til ipaden, noe jeg trengte da jeg brukte laptop. Jeg bruker en app som heter ia writer, og det er kanskje det simpleste man får innen tekstbehandlere - det er et hvitt ark med sorte bokstaver og ingenting mer. Det fyller hele skjermen, slik at man kun fokuserer på det man skriver, og jeg merker at jeg ikke tar en tur innom VG, FB og andre sider som ikke er skolerelatert under forelesning.

iPad (og andre nettbrett for den sakens skyld) koster jo litt, men jeg er sikker på at det er midt i blinken for deg dersom alt du trenger er noe å skrive på.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Asus TF700 - Beste kjøpet du kan gjøre. Dessverre litt dyr, så kjøp TF300T med dock.
På TF300T har du programmet SuperNote.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
På TF300T har du programmet SuperNote.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Har TF300T (med random ROM) .... Kanskje jeg må gå tilbake til ASUS sin for å få dette. Tøff app.
Du finner sikkert appen en plass på xda om du roter litt rundt. Bloatware tool elns.
Sist endret av Mkvarner; 21. august 2012 kl. 20:56.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du finner sikkert appen en plass på xda om du roter litt rundt. Bloatware tool elns.
Vis hele sitatet...
Jelly Bean er forresten uberraskt
Tror du ikke jeg vet det? Har jo S3
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
problemet med tablets er at mange skoler har spesielle krav til software...
Vis hele sitatet...
Spørs. feks på allmenn så Holder det jo at læreren klarer åpne stilen du skrev i sitt wordprogram.