Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2272
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Nå har det nye skoleåret startet, og da har jeg funnet ut at jeg må anskaffe meg en ny PC. Og iogmed at jeg skal gå IT så tenker jeg en grei bærbar PC.

Jeg er gira på og kjøpe fra USA, med tanke på hvor mye du sparer, og i den anledningen har jeg sett på alien ware og sager, og nåla har vell falt på sager.

Den jeg har sett på er: Sager NP7282

Der jeg trur jeg går for 12MB i7 prosessor, og muligens to skjermkort.

Men iogmed at dette er en PC som havner på rundt 3000 $ så lurer jeg på om det er noen som har erfaring med sager?

Og bare fordi jeg digger PCen jeg har planer om og kjøpe, så poster jeg ett pic der du ser ifra siden. Og PCen er rundt 10cm på det tjukkeste:

http://www.sagernotebook.com/images/products/7282_5.jpg
Physical Characteristic : 12.13 LBs with Battery Pack.

Jeg ler.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Physical Characteristic : 12.13 LBs with Battery Pack.

Jeg ler.
Vis hele sitatet...
Altså, det er ikke en bærbar. Men en flyttbar PC
Er det ikke en del avgifter som gjør at dette ikke blir så mye billigere enn å kjøpe en pc i Norge? Jeg vet ikke altså, så kan godt være at jeg tar feil Men rart at det ikke er mange fler som gjør dette ?
Greit nok å få vektløftingtrening når man tar med laptopen på skolen
Har en ganske massiv laptop selv, men den er ingenting i forhold til den der..
En laptop er en laptop, jeg ville kjøpt den der uanset vekt, den har heftige specs..
Du må betale mva på 25% av prisen. Hvis den koster 1000, så må du betale 250 dollar i mva. Altså, du må betale 750 dollar ekstra for å få den inn i Norge.
Denne PC`en vil altså koste 17346.00 NOK, + at du skal betale 25% mva..

Skal 25% mva betales som 750 dollar? eller skal det betales 25% av den Norske summen etter den er kommet til landet?
kan du ikke like gjerne kjøpe en sånn en? http://www.elkjop.no/product/data/ba...15-6-barbar-pc mer enn nok kraft i en laptop og mye billigere ser ikke helt poenget med å kjøpe en så dyr laptop når den blir slitt ut etter hvert uansett ?
Tror det betales i NOK når man henter den på postkontoret, eller det firmaet de bruker til å levere det.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Physical Characteristic : 12.13 LBs with Battery Pack.

Jeg ler.
Vis hele sitatet...
Om DU ler av vekten på denne PC-en tror jeg trådstarter bryr seg fint lite om.
Det er ingen som krever at du sitter på fanget hans hver gang maskinen hans er i bruk så det er ingen grunn til bekymring fra din side heller.

Jeg har ikke noen erfaringer med Sager, men denne PC-en ser jo temmelig rå ut!

Legger ved en review som later til å være nyttig i din situasjon: https://forum.lowyat.net/topic/1915708
Vet også at det finnes et merke til på markedet som er ganske rått! Husker jeg har sett nettsiden tidligere, å må innrømme at de PC`ene så mye penere ut enn Sager sine (Ikke at utseende har så mye betydning i en slik situasjon)
Det var ikke Dell XPS, Sager eller AW... Noen som vet?
For pcer burde du også sjekke disse sidene:

www.digitalstormonline.com
www.ibuypower.com
Før du kjøper TS, så vil jeg at du skal sjekke Origin PC, om du ikke allerede har sett på disse. Jeg mener disse er de desidert råeste på markedet!

http://www.originpc.com/choose-eon-gaming-laptop.asp

Her er alt opp til deg, du får bestemt veldig mye selv

EDIT: Klikk på den prisklassen du vil legge deg i, etter hva du har behov for. Trykk så Build your EON, så får du mange valgmuligheterr i utseende og deler
Sist endret av KarlsenK; 15. juli 2011 kl. 22:28.
Sikkerhetsklarert
Hva skal du bruke maskinen til? Hvorfor vil du inngå disse kompromissene mtp vekt/str for å få denne ytelsen?
Som en arbeid/skole pc ville jeg lagt vekt på lydnivå, batteritid og ikke minst vekt/str.
I mitt fylke er det hvertfall slik at man ikke får bruke sin egen pc på vgs og at man må bruke den man får fra skolen (Akershus). Skjekk om det slik I ditt fylke, slik at du ikke kjøper en skolepc du ikke får brukt.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hva skal du bruke maskinen til? Hvorfor vil du inngå disse kompromissene mtp vekt/str for å få denne ytelsen?
Som en arbeid/skole pc ville jeg lagt vekt på lydnivå, batteritid og ikke minst vekt/str.
Vis hele sitatet...
Maskinen skal ikke kun brukes til skolebruk nei. Dette blir en midlertiderlig erstatning for min stasjonære. Så blir den stasjonære gjort om til en fil-server. Og senere da jeg har litt bedre økonomi så blir det en ny stasjonær, og først da blir PCen om til en skolepc.


Sitat av Huztle Vis innlegg
I mitt fylke er det hvertfall slik at man ikke får bruke sin egen pc på vgs og at man må bruke den man får fra skolen (Akershus). Skjekk om det slik I ditt fylke, slik at du ikke kjøper en skolepc du ikke får brukt.
Vis hele sitatet...
Finnes altid veier rundt! Og i tilleg så er det nokk høyskole det er snakk om

Ser også at mange av dere anbefaler andre steder, har sett på noen av de. Men ser ut som at det er akkurat samme PC, bare med ett annet merke bakpå. Tilogmed chassiet er likt :P
Største problemet er nok ikke vekt eller pris, men hva du skal gjøre hvis noe går i stykker. I norge har vi helt fabelaktig kundebeskyttelse, men det vil jo ikke nytte hvis du kjøper den fra usa.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Største problemet er nok ikke vekt eller pris, men hva du skal gjøre hvis noe går i stykker. I norge har vi helt fabelaktig kundebeskyttelse, men det vil jo ikke nytte hvis du kjøper den fra usa.
Vis hele sitatet...
Vet ikke med andre sider, men med Origin, så får du 1 år, og kan velge opp til 3 år garanti på delene. Dette gjelder vel uansett om du er i Norge eller Amerika.. Og om du først har råd til å kjøpe en sånn PC har du råd til å bytte ut noe om det skulle være nødvendig vil jeg tro.
Sist endret av KarlsenK; 16. juli 2011 kl. 00:43. Grunn: skriveleif
Jævla monsterpc! Hvis du kjøper den der forventer jeg at du stiller opp på TG så alle freaks kan ta en kikk! Den der må være noe av det råeste jeg har sett innenfor bærbare maskiner!