Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1824
Hei alle sammen, for et par dager/ ei uke si så laga jeg en tråd angående at pcen min automatisk slår seg av, å vær gang jeg kommer på pcen igjen eller logger inn så dukker en feilmelding opp. Fikk beskjed av dell at jeg skulle få ny PSU men etter en liten misforståelse har vi kommet frem til at jeg skal sende pcen på service etter påske en gang. da jeg har et par måneder igjen på "Gratis service" så de kan fikse problemet

Uansett dette er meldingen Windows viser meg hver gang

"Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800F2A0460
BCP2: FFFFF8800FEE9704
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
CWindows\Minidump\032318-22448-01.dmp
CUsers\Bruker\AppData\Local\Temp\WER-88000-0.sysdata.xml"

Noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg har fått denne type feil på maskinen før jeg formaterte Pcen min, men da skjedde de som regel når jeg oppgraderte driveren til geforce skjermkorte mitt. Men etter jeg formaterte Pcen så skjer dette helt ut av de blå og oftere

Ja jeg vett at Dell kan fikse problemet mitt (Mest sannsynlig) men tenkte bare å høre her om noen "It-eksperter" kansje har peiling på hva feilen kan være? Bør jeg formatere Pcen omigjen?
Uvaksinert 👍
Her kan du laste opp dump fila og da kan det være lettere å se hva som er galt

http://www.osronline.com/page.cfm?name=Analyze
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Her kan du laste opp dump fila og da kan det være lettere å se hva som er galt

http://www.osronline.com/page.cfm?name=Analyze
Vis hele sitatet...
Når jeg prøver å laste opp filen får jeg "Du har ikke tillatelse til å åpne denne filen, kontakt fileier eller administrator" men jeg er jo administrator/fileier

Hvordan får jeg dette til?
Ta backup av dine viktigste ting.
Formater alle harddisker.
Installer en clean version av Windows 10 (Ikke den som fulgte med PC'en din).
Legg til dine programmer som du bruker.

Hvis ikke dette fungerer så er det feil på hardware.

Edit: Ser din OS er Windows 7. Det er mange som prøver å utnytte Win7 brukere.
Sist endret av Freefalling; 24. mars 2018 kl. 13:38. Grunn: Edit
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Ta backup av dine viktigste ting.
Formater alle harddisker.
Installer en clean version av Windows 10 (Ikke den som fulgte med PC'en din).
Legg til dine programmer som du bruker.
Vis hele sitatet...
Brenner du ned huset og bygger det opp frå grunnen om jordfeilbryteren slår ut og?

Det er eit par ting ein kan gjere, for å finne ut meir. Analysere minidump, sjekke eventlog, og oppdatere drivere.

For å laste opp minidumpfila må du sikkert kopiere den til desktopen e.l. ettersom nettleseren ikkje køyrer med eleverte privilegier. Høgreklikk på minidump-fila, velg copy, og paste på desktopen din.

Her finner du info om å vise eventlog på Windows.
Sist endret av vidarlo; 24. mars 2018 kl. 13:40.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Brenner du ned huset og bygger det opp frå grunnen om jordfeilbryteren slår ut og?

Det er eit par ting ein kan gjere, for å finne ut meir. Analysere minidump, sjekke eventlog, og oppdatere drivere.

For å laste opp minidumpfila må du sikkert kopiere den til desktopen e.l. ettersom nettleseren ikkje køyrer med eleverte privilegier. Høgreklikk på minidump-fila, velg copy, og paste på desktopen din.

Her finner du info om å vise eventlog på Windows.
Vis hele sitatet...
Hei lille vennen min, det er forskjell på å brenne ned et hus og formatere PC'en.

Hver gang jeg formaterer min harddisk og installerer et ferskt OS blir jeg bare glad.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Hver gang jeg formaterer min harddisk og installerer et ferskt OS blir jeg bare glad.
Vis hele sitatet...
Det er eit råd som var gyldig med Win9x. WinNT er langt meir robust, og du kan i veldig stor grad finne ut kva som gikk galt, og fikse det. Du lærer gjerne litt av det og, sånn at du får større forståelse for korleis ting fungerer. Eg har brukt win7-maskiner i 3-4 år uten å reinstallere. Et par blåskjermer i året som følge av dårlige drivere, men har funne årsaka til dei, og fiksa det.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er eit råd som var gyldig med Win9x. WinNT er langt meir robust, og du kan i veldig stor grad finne ut kva som gikk galt, og fikse det. Du lærer gjerne litt av det og, sånn at du får større forståelse for korleis ting fungerer. Eg har brukt win7-maskiner i 3-4 år uten å reinstallere. Et par blåskjermer i året som følge av dårlige drivere, men har funne årsaka til dei, og fiksa det.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg der.
Kan ikke bare Microsoft rolle alle tilbake til Windows 2000 Pro?
Funker ikke lenger. Det var i mine gode gamle CS 1.6 dager.
Uvaksinert 👍
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Når jeg prøver å laste opp filen får jeg "Du har ikke tillatelse til å åpne denne filen, kontakt fileier eller administrator" men jeg er jo administrator/fileier

Hvordan får jeg dette til?
Vis hele sitatet...
Prøv å kopier fila til ett annet området først, hvis ikke det går så kan du jo sette deg som eier av fila. Høyreklikk og egenskaper - sikkerhet - avansert og endre eier.