Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3148
Hvilke partier vil beholde, eller øke, dagens 350 kronersgrense ved privatimport i årets valg?
I 2013 var vel så og si alle for å øke da 200-kroners grensen, men jeg mener en del partier har snudd siden da.
Det er vel kanskje ingen partier som tør ta i denne saken ved dette valget?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er vel kanskje ingen partier som tør ta i denne saken ved dette valget?
Vis hele sitatet...
"Tør"? Fleiper du?

Faktum er vel heller at det er ei fillesak. Det er ingen som lar slikt overstyre ideologiske skiljelinjer. Det er ikkje ei sak som er verdt å slå stort opp - fordi det er ei fillesak, både nasjonalt og for individet.
Mulig en fillesak ja, men skulle det vise seg at jeg står og vipper mellom to partier som ellers er like nok for meg, så er importgrensen en av sakene som kan avgjøre min stemme.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Mulig en fillesak ja, men skulle det vise seg at jeg står og vipper mellom to partier som ellers er like nok for meg, så er importgrensen en av sakene som kan avgjøre min stemme.
Vis hele sitatet...
Utvilsomt. Og i så måte må du nesten lese partiprogrammet. Det sagt så er det ei sak som neppe vert høgt prioritert i hverken regjerings- eller budsjettforhandlinger, så at eit parti har i prinsipprogrammet at dei vil jobbe for x har ikkje all verdens vekt.
Tviler på noen vil øke den, håper noen heller går for å fjerne den helt og legge mva(uten gebyr) på alle kjøp.
Det var da vanskelig å google seg frem til noe.

Sp og KrF.

AP og KrF
Osv. Og partiprogram osv.
Sp

FrP vil sikkert beholde eller øke.
Sist endret av Yalla; 26. august 2017 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jonas G Støre har iallefall høytidelig lovet at 350 kroner grensen skal fjernes - alt skal momsbelastes, selvsagt uten å fjerne behandlingsgebyret. Husk han skal ha inn MINST 15 milliarder i økte skatter.
Jeg har ikke noe imot moms. Det som irriterer meg er Postens høye behandlingsgebyr som ikke avhenger av verdien eller arbeidstiden. Og hvorfor er det moms på frakten??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er full oversikt over de største partiene.

https://www.dinside.no/okonomi/na-vi...932.1502408913
Sist endret av mentalmelt; 5. september 2017 kl. 12:07.