Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4270
Hvis man kjøper fra dn via kryptert mail med Tails og Tor og alt dette, er det relativt trygt? Jeg er interessert i MDMA og LSD, men er ikke i miljø hvor jeg kan få tak i det IRL. Virker bare rart å bestille sånn på nettet og få det sendt i posten til mitt eget navn... Og angående det: jeg bor i en stor studentleilighet hvor folk flytter inn og ut regelmessig. Kan jeg ikke bare henge på et fake navn på en av postkassene og bestille til det navnet i stedet? Leste bare på norske subredditen for dn at man burde sende til ekte navn.
Sist endret av kamze1911; 18. desember 2017 kl. 01:35.
Anonym bruker
"Selvforsynt Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du tar forhåndsregler som du har beskrevet over, kun benytter deg av norske selgere og kjøper små kvantum så vil jeg påstå og si at det er tilnærmet helt trygt. Det er ikke noe poeng å bruke fake adresse, så lenge du ikke etterlater deg noen spor og du nektet kjennskap til pakken, så skal det mye til at du blir dømt, skulle du være så uheldig å få en pakke stoppet. Dette er riktignok svært usannsynlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du tar forhåndsregler som du har beskrevet over, kun benytter deg av norske selgere og kjøper små kvantum så vil jeg påstå og si at det er tilnærmet helt trygt. Det er ikke noe poeng å bruke fake adresse, så lenge du ikke etterlater deg noen spor og du nektet kjennskap til pakken, så skal det mye til at du blir dømt, skulle du være så uheldig å få en pakke stoppet. Dette er riktignok svært usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Takk! Hvor mye ville du sagt er for mye å bestille av LSD og av MDMA? Er 10 lapper innafor feks?
Sist endret av kamze1911; 18. desember 2017 kl. 02:25.
Nei det er ikke trygt.
Du kan slippe unna hvis pakken blir tatt, MEN om pakken blir tatt så kommer snuten hjem til deg å raserer hele kåken din, tvinger deg til å gi urin eller blod prøve og vipps så er du tatt for bruk og har du noe hjemme i det de kommer så sier det jo seg selv seg at det vanker enda mer straff.

Nei, det er faktisk ikke trygt.
Jeg har blitt trakassert av politiet av den enkle grunnen at de ikke klarte å ta meg på brev, derfor fant de det best å trakassere meg og familien min et helt år i et tappert forsøk på å få meg straffet for et eller annet, til slutt ble jeg anmeldt for noe jeg ikke hadde gjort og måtte ta det til retten, ble frikjent og har ikke gjort noe ulovlig siden, det er bare ikke verdt styret med politiet.

Det jeg sier at det kan ikke være kult å være politimann og sitte der med bevisene og vite at vedkommende er skylding og ikke kunne gjøre noe med det, det gjentar seg gang på gang, han vil prøve å ta deg på noe annet.

Om du er klar for å få besøk av onkel og føler du pent klarer å si "jeg vet ikke hva dere snakker om og jeg har ingen kjennskap til dette" og helst ikke noe mer enn det så sier jeg kjør på.
Selv ville jeg bestilt 50 lapper og 5-10g mdma så jeg slipper å bestille flere ganger det neste året, du tar uansett en risiko med minimal sjanse for straff så hvorfor gjøre seg til kjeltring for bittesmå mengder? om du uansett er klar for å ta steget så ikke bestill 20 pakker i året, en stor orde nå og da med det du trenger så minsker du risikoen betydelig.
Vær obs på at Tolletaten også sjekker innenlands post iblandt, så det er ikke helt trygt samme hvor lite det er.

Ulovlige ting vil aldri bli helt trygt uansatt. Bare les alle de andre innleggene her på forumet.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bestilt fra nettet i noen år nå, alt man trenger er tor og vpn. Aldri mista en eneste pakke eller blitt tatt for det. Velg vendorene dine med omhu, og aldri bestill i juletider. vent til mid januar - feb før du bestiller igjenn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har bestilt fra nettet i noen år nå, alt man trenger er tor og vpn. Aldri mista en eneste pakke eller blitt tatt for det. Velg vendorene dine med omhu, og aldri bestill i juletider. vent til mid januar - feb før du bestiller igjenn.
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til å supplementere TOR med en VPN? Og angående det med å ikke kjøpe i juletider. Det er vel i juletider det er minst sjangse for å få pakken sin stoppet, eller? De jobber jo på spreng i posten i denne perioden med pakker og brev opp til taket, tipper kapasiteten for stikkprøver og protokoller på denne tiden er lik null
Så lenge du bestiller innenlands er det vel ikke noe mindre trygt enn å ha kontakt med lokale dealere, men som de andre sier er det ikke trygt.

Risken du tar er å worst case få besøk av politiet, kanskje datautstyr beslaglagt for å se etter bevis. Innenlands skal det mye til, men det har hendt. Jeg har aldri hørt om innenlandssendinger som har blitt tatt i noen form for kontroll, men jeg har hørt om et par tilfeller der folk har blitt tatt fordi selgeren de brukte ble tatt, eller en av selgerens postgutter har blitt spana på. Du kan også være uheldig ved postgangen, feks ved at brevet blir skada og innholdet vises. Som de andre sier er det også svært viktig å undersøke hvilke vendors du kan stole på. Det hender i blandt at nye selgere dukker opp bare for å stjele penger, og i tillegg kan de bruke navnet ditt til å presse deg for penger ved å true deg. Det skjer ikke ofte, men har skjedd et par ganger. Det du må huske på er at, etter alle sikkerhetstiltakene du gjør digitalt, må du fortsatt stole på at personen i andre enden ikke lagrer navnet ditt eller på andre måter håndterer din informasjon uforsiktig.

I motsetning til det Lataralus sier så er det noen vendorer som unngår å sende i julen da de påstår at toll og politi sjekker ekstra grundig i julen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av topdogg Vis innlegg
Jeg har aldri hørt om innenlandssendinger som har blitt tatt i noen form for kontroll, men jeg har hørt om et par tilfeller der folk har blitt tatt fordi selgeren de brukte ble tatt, eller en av selgerens postgutter har blitt spana på.
Vis hele sitatet...
Det er avisartikler fra 2014 som nevner at innenlandspost blir sjekket av narkohunder pga den store eksplosjonen av narkotikahandel på nett:
Kilde 1
Kilde 2
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er avisartikler fra 2014 som nevner at innenlandspost blir sjekket av narkohunder pga den store eksplosjonen av narkotikahandel på nett:
Kilde 1
Kilde 2
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at kontroller ikke skjer, det tviler jeg ikke på. Jeg har bare aldri hørt om at noen har blitt tatt pga. en slik kontroll.

Det sies også at det blir brukt mobile røntgen-maskiner på kontrollene, og noen selgere sier selv at det blir gjort beslag, så jeg tviler ikke på at det skjer.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Noen spesiell grunn til å supplementere TOR med en VPN? Og angående det med å ikke kjøpe i juletider. Det er vel i juletider det er minst sjangse for å få pakken sin stoppet, eller? De jobber jo på spreng i posten i denne perioden med pakker og brev opp til taket, tipper kapasiteten for stikkprøver og protokoller på denne tiden er lik null
Vis hele sitatet...
tor i seg selv er ganske sikkert ja, men om noen virkelig er ute etter og finne ut ting om deg så skal det ikke mer til en å ha tor i full størrelse før dem kan finne ut litt av vært om deg, tor anbefaler deg og redusere størrelsen på nettlesern for og motarbeidet dette. Dette får en da til og tenke at hva gjør vell da ett ekstra og så simplet sikkerhetstiltak som vpn? Som jeg sa tiligere, etter mine år med netthandel har jeg aldri blitt tadd.

Når det kommer til å bestille ting i juletider er det en generell dårlig ide uansett hva det gjelder. (med mindre du bestiller med hjemmelevering ofc) Tusenvis av pakker forsvinner og kommer aldri til sin destinasjon, politiet er og litt ekstra ops når det kommer til juletider og post så om du absolutt skal ha godsaker fra nett til jul burde man bestille i god tid før.