Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1134
Hei!
Jeg har veldig liten peiling på hva som er bra og hva som er dårlig pc deler, og har lyst til å bygge min første stasjonære pc etter at min 2 år gamle bærbare pc begynner å bli sløv. Pcen skal for det meste brukes til spilling av cs go, league, og nye spill som kommer ut i 2015 (men planlegger ikke å kjøre ting på high eller noe sånt)

budsjettet ligger på rundt 8-9k og dette er da inkludert pc deler, skjerm, tastatur etc. (trenger ikke headset eller mus)
Jeg ønsker å ha en liten SSD disk som kjører kun OS men ha en 1TB/750 til alt mulig annet og ønsker at den ikke bråker så alt for mye
Hadde vært veldig takknemlig hvis noen hadde giddet å lage en liste for meg
Det er et veldig trangt budsjett med 8-9k for maskin, tastaur og skjerm. Men det er sikkert noen her inne som kan hjelpe deg.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Det er et veldig trangt budsjett med 8-9k for maskin, tastaur og skjerm. Men det er sikkert noen her inne som kan hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
er det? regnet med ca 7k til delene, ca 500 til tastatur og ca 1000-1500 for skjerm. Er dette for trangt?
Du kan gå for https://www.komplett.no/asus-m51ad-d...1099#!tab:info, den er innenfor ditt budsjett og skulle tilfredsstille kravene dine også.
Det er en "Demo", som i dette tilfellet innebærer:
Sitat av Komplett
Maskinen er returnert på angrefrist, og ser pen ut. Det følger med mus, tastatur og strømkabel.
Vis hele sitatet...
Da trenger du bare en skjerm, så har du alt du trenger.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du kan gå for https://www.komplett.no/asus-m51ad-d...1099#!tab:info, den er innenfor ditt budsjett og skulle tilfredsstille kravene dine også.
Det er en "Demo", som i dette tilfellet innebærer:


Da trenger du bare en skjerm, så har du alt du trenger.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å bygge en egen, eller fraråder du meg dette?
Sitat av dataleteren 101 Vis innlegg
Jeg tenkte å bygge en egen, eller fraråder du meg dette?
Vis hele sitatet...
Nei, på ingen måte, bare fant den og så at det ble innafor budsjett.
Det er gøy å bygge selv, men stoler ikke nok på egne kunnskaper når det kommer til valg av komponenter, til å sette opp liste for andre.
Sitat av Creeps Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blir 2x4 GB RAM og 1X8 GB RAM det samme? evt hva er forskjellen hvis det er noen?
edit: ellers så ser det bra ut

okei så jeg har insett at 9k blir rett og slett for lite for det jeg hadde tenkt meg så jeg øker budsjettet til 13k for alt. er det da noen som klarer å lage et forskag til en pc?
Sist endret av dataleteren 101; 16. mars 2015 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.