Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1060
Heisann!

Har seg slik at jeg i siste lit har bestemt meg for å reise på Landstreffet 2013. Slet litt med å finne billett og var bestemt på at jeg ville utføre kjøpet ansikt for ansikt for å være sikker på at billetten er ekte, men dette lot seg ikke gjøre til en akseptabel pris.

Ende opp med å kjøpe en fra ei som bor et stykke unna. Eneste jeg tenker på nå er om billetten jeg skal hente på postkontoret om noen dager er falsk. Hvilke rettigheter har jeg om denne er falsk, og hva burde jeg gjøre for å få pengene mine tilbake om så?

Har hatt kontakt med personen over facebook og brukeren ser ut til å ha vært aktiv en god stund og finner personen på gulesider, men har fortsatt den tanken i bakhodet.
Da må du anmelde og få pengene tilbake etterhvert.. Er ikke noe annet å gjøre..
For at du skal få litt ro i sjelen:
Husk at de fleste mennesker IKKE er svindlere. Man kan alltid være uheldig men de fleste handler pleier å gå fint for seg

Har du noen indikasjoner på at billetten kan være falsk?
Du burde åpne den på postkontoret og få en av de ansatte til å se på, da stiller du mye sterkere i en eventuell anmeldelse om det er åpenbart at billetten er falsk der og da. Du får nok ikke lov til å åpne og sjekke før pakken er betalt og utlevert.
Desuten så er det ulovlig å selge billetter til høyere pris enn du kjøpte den for, så det er allerede risky å svindle sånn. Høres den i andre enden ut som en oppegående person så er h*n mest sansynlig ikke dum nok til å svindle på den måten.