Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1390
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
halloen! står på coop obs og lurer på om jeg skal kjøpe et canon eos 1100D kamera for 3 tusen kroner? er dette et greit kjøp? skal bare ha et kamera som tar fine bilder og ikke noe helproft superduper kamera. setter pris på raske svar!
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Ja - så absolutt. Men jeg er noe usikker på om jeg ville kjøpt hos Coop Obs, evt. kjøpt hos Lefdal/Elkjøp til samme pris. De er spesialiser på kamera, og kan tenke meg er bedre på reklamasjon o.l.
Lol, spontane kjøp som dette er som regel aldri smart. Du kjøper bare ikke et kamera sånn uten videre, gjør litt research. Spesielt når det er snakk om dyre kameraer. Hvis du bare skal ta normale bilder kan du jo sikkert finne noe billigere en annen plass? Pluss det å kjøpe kamera på coop hørres litt shady ut.
Sist endret av Juicekongen; 30. mars 2012 kl. 19:09.
Som sagt over her, det koster 2990,- på elkjøp.
Er nok lettere mtp reklamasjon osv.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Ble kamera, hadde dårlig tid og penger til det. Har sett på flere speilreflekskameraet før og hadde allerede bestemt meg for canon bare ikke hvilket kamera.

Noen som har forslag til guide eller lignende for nybegynnere om kamera?
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Ble kamera, hadde dårlig tid og penger til det. Har sett på flere speilreflekskameraet før og hadde allerede bestemt meg for canon bare ikke hvilket kamera.

Noen som har forslag til guide eller lignende for nybegynnere om kamera?
Vis hele sitatet...
Brukermanualen Resten kommer av seg selv når du har fått leket nok med det
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naits_ Vis innlegg
Brukermanualen Resten kommer av seg selv når du har fått leket nok med det
Vis hele sitatet...
Finnes det noen andre bra guider bortsett fra brukermanualen? Kom bare med dansk, svensk og finsk. Og etter å ha lest et par sider følte jeg ikke for å lese hele driten på hverken svensk eller dansk. Men gjør jo selvfølgelig det om det er en grei måte å lære det på.
Kjenner man ikke til disse funksjonene trenger man heller ikke et DSLR:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=984477

Lykke til
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Ja - så absolutt. Men jeg er noe usikker på om jeg ville kjøpt hos Coop Obs, evt. kjøpt hos Lefdal/Elkjøp til samme pris. De er spesialiser på kamera, og kan tenke meg er bedre på reklamasjon o.l.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle Lefdal/Elkjip være noe bedre på reklamasjon? De må forholde seg til de samme garanti og reklamasjonsrettigheter som de andre.

Og etter min erfaring så er man heldig hvis man finner noen på Lefdal/Elkjip som er spesialister på kamera. Skal du prate med noen som kan kamera så bør du gå til en dedikert fotobutikk, ikke en butikk som selger sjokolader og vaskepulver.
Interfoto på Høvik, f.eks. kan foto.
Det er ikke kameraet som tar fine bilder. Det er DU !!