Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1281
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar


Uredigert, fordi jeg liker uredigerte bilder best.
Ris og ros? Bring it on!

Flere bilder her om dere er int:

http://www.flickr.com/photos/kusetjuv/
Sist endret av Kusetjuv; 14. mars 2012 kl. 14:43.
Det er et portrett. Personlig synes jeg ikke det var noe spesielt med dette bilde; hverken i positiv eller negativ retning. Det var bare et vanlig bilde.
Sist endret av etse; 14. mars 2012 kl. 14:44.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Det er et portrett. Personlig synes jeg ikke det var noe spesielt med dette bilde; hverken i positiv eller negativ retning. Det var bare et vanlig bilde.
Vis hele sitatet...
Ingenting som kunne gjort det bedre?
Vanligvis peker folk ut feil og slikt, men siden du ikke har noe negativt å komme opp med så.
Sist endret av Kusetjuv; 14. mars 2012 kl. 14:46.
Når jeg trykka på bilde så sto det AIDS. haha

Bildet virker som et typisk facebook profil bilde for å være ærlig Men veldig fint oppsett av lys og bakgrunn, bilde var fint det
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Når jeg trykka på bilde så sto det AIDS. haha

Bildet virker som et typisk facebook profil bilde for å være ærlig Men veldig fint oppsett av lys og bakgrunn, bilde var fint det
Vis hele sitatet...
AJAX Image Dump System (AIDS)
Bakgrunn var fin. Ellers synes jeg ikke jenta passa inn der. Som nevnt tidligere ; et typisk Facebook bilde.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
AJAX Image Dump System (AIDS)
Vis hele sitatet...
Jeg vet, jeg synes det var morsomt. Hvorfor bryr du deg?
liten bit med flass til venstre i håret. så det nesten i thumb. hadde editert bort den lille flekken
Rimelig kjedelig bilde
Ville hatt et tettere utsnitt da du får en glippe mellom venstre arm og kroppen.
Bakgrunnen er forstyrrende og her burde du enten gått for mindre dof eller rett og slett tatt bildet et annet sted.
Hører til hjemme i stuen. Ikke på et galleri e.l..
Bakgrunnen tar oppmerksomheten. Liker ikke helt når greiner og slikt "kommer ut av" hodet på folk.
Helt feil utsnitt. Du har en blanding av nærportrett og halvportrett. Du må gå mye nærmere jenta. Øynene skal være ligge litt over midten av bildet.

Hvis du vil ha det synlig at hun sitter i treet må du gå lenger fra og få med fingrene. Husk at øynene skal være litt over midten av bildet her også.

Jeg synes heller ikke det var et veldig interessant bilde. Litt kjedelig igrunn.
Kjør blendertallet ned så får du mye finere bakgrunn.
croppet litt mer op venstresiden
fikset så håret ikke henger over kløfta, det så rart ut. Trenger ikke skyte ut bysten akkurat, men håret hang litt rart.
Fiks huden litt, fjern småsår, kviser og slikt.
Forsterk lyset og fargen i øynene osv.

Syntes det var litt kjedelig, men hva annet kan man forvente av tittelen "Jente i et tre". Det kan også bare se ut som om hun lener seg mot et tre, hadde du valgt et helt annet utsnitt kunne tittelen passet mye bedre.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Det virker som om bildet er tatt fordi jenta på bildet vil ha et "kunstnerisk" bilde av seg selv og tok med en tilfeldig person for å ta det.
Det virker også som om du ikke klarte å bestemme deg for om du ville ha med litt av miljøet rundt eller bare ha henne i bildet, jeg får litt lyst til å gå bakover for å få med mer av trærne.

Jeg sjønner ikke helt hvorfor bildet heter "Jente i et tre" når hun står under ett?
Hun virker veldig uinteressert i å bli tatt bilde av.
Sist endret av PerPerPerPer; 14. mars 2012 kl. 17:29.
Kjedelig komposisjon, alt for lys og rotete bakgrunn, grå hud. Ser ikke ut som det er noe særlig gjennomtenkt og har veldig point and shoot-preg. At du tar bildet neden i fra hjelper ikke på modellen, øyelokka blir veldig tunge og haka kommer mer frem enn den trenger å gjøre.

Forresten en veldig merkelig ting å si at du liker uredigerte bilder best. Liker du ustekt pizza bedre enn stekt?
Sist endret av ErikH; 14. mars 2012 kl. 17:32.
Må si meg enig med mye av det som sies her.

Det er jo flott lys og solskinn, men det er jo på greinene i bakgrunnen som dermed drar oppmerksomheten sidne disse er nesten like skarpe som modellen i bildet, men modellen er jo grå å trist sammenlignet med det i bildet som er belyst.
Dette kunne ha vært fikset med å brukt reflektor for å løfte lys opp på modellen ( nese og øye til høyre trenger litt mere skygge for å fjerne kontraster ), for å så brukt en større blender ( < 2.0 ) som anbefalt tidligere for å gjøre bakgrunnen som er ikke er spennende uskarp og flytte fokus over på modellen. Det er muligens en smule for mye luft over hode på modellen, enten må du ha mere, og evt. endre utsnittet slik at du viser mere av modellen, vist ikke bør du beskjære ned denne luften over hode på dette bildet.

Jeg har også noen problemer med hvordan modellen poserer. Det virker slik jeg ser det at hun støtter seg på noe med den ene armen og buer overkroppen og sin overkroppen er noe unaturlig posert, slik at det blir noen folder i klærene. Dette vises best rundt brystene med den grå genseren og den hvite toppen. Personlig ville jeg hatt modellen posere litt mere rett i ryggen med evt. hode i veldig slakk vinkel. Med gjeldene valg av utsnitt så ville det vært mere naturlig å velge å vise mere av modellen enn det som gjøres nå, for å få med mere armer på begge sider. Vist ikke burde det croppes mere slik at luftet under hennes arm i høyre av bildet ikke kommer med. Skulle du ønske å ha svei i ryggen på modellen når hun poserer så bør en gjøre det på en slik måte at ene skulderen er er lengere fra kamera enn det andre, å den mest brukte poseringen er da å gjøre det slik at skulderen til venstre peker mere mot kamera, og den høyre skulderen i bildet peker mere bakover og oppover slik at brystene da "peker" opp og fram.

Så dette bildet trenger helt klart å jobbes med når det gjelder komposisjon. Litt mere oppmerksomhet rundt hud/lepper ( alt du trenger å be en modell uten sminke å gjøre før bildet taes er å fukte leppene å småbite litt på dem 1 min før det taes, slik at dem er fuktige og får litt mere blodtilstrøming i seg ) samt hvordan klær oppfører seg under div. poseringer.

En større oppmerksomhet rundt lys trengs også helt klart.