Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1831
Var på tur med bikkja mi Zepplin (Bearded Collie) i dag sammen med eiern av tispa (Mitzy) jeg vil han skal ha valper med .. Eieren nekter da (for mye arbeid) ..

Håper hun endrer litt mening etter disse bildene tenk hvor flotte valper det hadde blitt..

2 av bildene ....

3 Bilders hdr -3/0/+3 .. photomatix.. og litt justering i picasa og photoshop ..
btw.. ikke lett å ta hdr bilder av så mye hår som beveger seg



De likte jeg veldig godt, Fine farger og fine hunder :-)
Lagt ut mange bilder av hunden din du. Setter pris på bildene, hadde en Bearded Collie selv da jeg vokste opp, bringer tilbake masse gode minner. En hund er ofte menneskets beste venn, det er ikke langt fra sannheten. Herlige hunder!
Dropp de tonemappa bildene dine så blir det enklere. Det er i få tilfeller tonemappa bilder blir bedre enn originalen. Jeg ville heller sett originalene av bildene. De du har nå er alt for mørke og ser falske ut.

Her er to eksempler på hvordan tonemapping skal se ut: http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._night_HDR.jpg og http://upload.wikimedia.org/wikipedi...in_hdr_001.jpg
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Dropp de tonemappa bildene dine så blir det enklere. Det er i få tilfeller tonemappa bilder blir bedre enn originalen. Jeg ville heller sett originalene av bildene. De du har nå er alt for mørke og ser falske ut.

Her er to eksempler på hvordan tonemapping skal se ut: http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._night_HDR.jpg og http://upload.wikimedia.org/wikipedi...in_hdr_001.jpg
Vis hele sitatet...
Hei..
Ja mangen som ikke liker HDR .. men der er smaken som baken.. jeg personlig er en stor fan av hdr, så lenge det ikke blir for overdrevet.. haters will always hate .. joda.. kan godt legge ut de 3 orginal bildene, uredigert..

Sitat av stagg Vis innlegg
Lagt ut mange bilder av hunden din du. Setter pris på bildene, hadde en Bearded Collie selv da jeg vokste opp, bringer tilbake masse gode minner. En hund er ofte menneskets beste venn, det er ikke langt fra sannheten. Herlige hunder!
Vis hele sitatet...
Ja har kamerat med når jeg går tur.. og faller seg naturlig inn å ta bilder av han.. vet mye bilder av bikkja .. herlig type ... finnes det en mer herlig rase en Bearded Collie ?

Her er dere de 3 bildene jeg har laget det ene bildet av... feel free to gjør hva dere vil..
Jeg mener ta Hdr er beste løsningen... SemiColon utfordrer deg til å få meg til å skifte mening
Du kan og få orginal bildene hvis du vil .. (rette oppløsninga) ...





Uten å ha peiling likte jeg bildene godt. ^^
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Uten å ha peiling likte jeg bildene godt. ^^
Vis hele sitatet...
de fleste gjør
men.. du vett.. haters will always hate.. og freakforum er faktisk den plassen jeg legger opp bilder jeg får mest negativ kritikk .. men jeg liker sånt!.. veeeeeldig kritiske folk her.. Men all kritikk er bra kritikk!!! .. får meg til å prøve å bli bedre, tilfredstille alle lærer så lenge man lever ..
Sitat av hansapils Vis innlegg
Hei..
Ja mangen som ikke liker HDR .. men der er smaken som baken.. jeg personlig er en stor fan av hdr, så lenge det ikke blir for overdrevet.. haters will always hate .. joda.. kan godt legge ut de 3 orginal bildene, uredigert..



Ja har kamerat med når jeg går tur.. og faller seg naturlig inn å ta bilder av han.. vet mye bilder av bikkja .. herlig type ... finnes det en mer herlig rase en Bearded Collie ?

Her er dere de 3 bildene jeg har laget det ene bildet av... feel free to gjør hva dere vil..
Jeg mener ta Hdr er beste løsningen... SemiColon utfordrer deg til å få meg til å skifte mening
Du kan og få orginal bildene hvis du vil .. (rette oppløsninga) ...
Vis hele sitatet...
Der ja, likte det første mye bedre enn den tonemappa versjonen for å være ærlig. Litt innstilling på kontrast og farger så blir det mye bedre Samt kutte litt på høyre- og venstresiden så du får bort ting som ikke hører hjemme i bildet. Bak i bildet så er det mye spennende, er faktisk et bilde du kan studere og finne nye ting etterhvert.
Haha, hunden din er dritkul.
Fine bilder også
Fine bilder trådstarter, men det er en forstyrrende ting som veldig ofte går igjen på denne type bilder.
I dette bildet ligger "feilen" i området rundt hundene, det er hel del mer opplyst der enn det er ellers i bildet.
Jeg ville justert litt på hardness i HDR-innstillingene for å blitt kvitt dette.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bildene var stilige, ingen tvil om det, men det ser jo ikke lenger ut som fotografier i mine øyne.
Er det meningen at det skal se animert ut?

Prøver ikke å være sarkastisk btw.
Sitat av Knask Vis innlegg
Fine bilder trådstarter, men det er en forstyrrende ting som veldig ofte går igjen på denne type bilder.
I dette bildet ligger "feilen" i området rundt hundene, det er hel del mer opplyst der enn det er ellers i bildet.
Jeg ville justert litt på hardness i HDR-innstillingene for å blitt kvitt dette.



Bildene var stilige, ingen tvil om det, men det ser jo ikke lenger ut som fotografier i mine øyne.
Er det meningen at det skal se animert ut?

Prøver ikke å være sarkastisk btw.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at de skal se slik ut, men det er meg. Men greia med HDR og tonemapping er jo at det skal bli flere detaljer, sterkere farger og mer dynamikk i bildene.
Legger meg flat med at bildene er for mørke.. men det var skummring.. og utrolig vanskelig å få det noe lysere uten "kunstig" lys setting.. håret/pelsen beveger seg, og bikkjene gjøre da.. men ser den at JA det kunne ha vært litt lysere.. men hadde ikke fått da til på denne settingen..
▼ ... over en måned senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
stilige bilder, men de så nok litt for retusjert ut for min smak :/
I tillegg til de opplyste partiene, som ser alt for unaturlige ut, så synes jeg bildene blir for mørke. Det er naturligvis ikke så rart når du lager HDR av ett overeksponert og to undereksponerte bilder.
Fra en som ikke liker HDR så syntes jeg dette var kanon kult Litt sånn fantasy bilde som kunnet vært tatt ut fra et dataspill Fine hunder da