Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1231
jeg har lest en del i det siste om anamorfiske objektiver til foto/video som egentlig er en vidvinkel linse som kun strekker en retning.

det store problemet med disse linsene er at en kan få optiske feil i bildet og at noen av dem er ganske så vanskelige å få festet på kameraet.

så jeg har jo da sett på en del objektiver som:
panasonic la-7200

eller
sankor 16

men det store problemet med anamorfiske linser er at de er alt for vanskelige å få tak i siden de produseres veldig få nå for tiden til en akseptabel pris for en hobby fotograf :/ så vet dere om noen steder der det muligens går ann å kjøpe slike takk på forhånd (ikke ebay helst steder i norge)

(mods venligst flytt posten hvis dere mener den er feilplassert)
Sist endret av robojot; 9. desember 2011 kl. 00:03.
Vet ikke om noen butikker som selger dets. Men du kan jo ta turen innom fotovideo eller japanfoto og høre om de kan bestille for deg? Eneste løsningen jeg ser akkurat nå.
Alle anamorfiske-adaptere koster dritmye i dag, for noen år siden var de billigere, men nå som DSLRmarketed har fått nyss om det er det dessverre utrolig vanskelig å finn noe som helst billig lengre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
robojot's Avatar
Trådstarter
fikk nettop tak i en Eiki 16F anamorfisk(renamet sankor 16f) på finn har ikke sett anamorfiske der på et halvt år eller noe. dama ante ikke hva hun solgte så jeg fikk den for 200k.
200k? aka 200000?
robojot's Avatar
Trådstarter
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
200k? aka 200000?
Vis hele sitatet...
hater "r" tasten på dette tastaturet <.< jeg mente 200 kr :P
Sist endret av robojot; 19. mars 2012 kl. 13:19.