Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 5877
Dette er egentlig noe jeg har lurt på ganske lenge. Hvordan ville du ha reagert om folk du kjenner på ekte (venner/bekjente/folk på jobben/skolen osv) fikk vite hva du heter på freakforum, og hadde lest alle innleggene dine?

Vet selvfølgelig at det er anonymt forum og at folk ønsker å holde seg anonyme, men har sett at mange brukere er rimelig uforsiktige med hvilken informasjon de legger ut på forumet.

Hadde du syntes det hadde vært ubehagelig og bedt moderator om å slette brukeren, eller hadde du ikke brydd deg?

Selv hadde jeg nok ikke likt det om mine bekjente fant meg på forumet.

Få høre din mening!
Dette kommer helt ann på hva slags greier man driver med, fra uskyldige it-relaterte saker til narkodiskusjoner. Men jeg skønner din bekymring etter din tråd om priser på gucci i Italia
Sist endret av Butchern; 16. juni 2011 kl. 11:48.
Det begynner å bli relativt mange som vet hvem jeg er i virkeligheten, og kobler meg opp mot denne brukerkontoen. Det gjør meg ikke så mye, egentlig. Jeg prøver å ikke skrive noe jeg ikke kan stå inne for
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg bruker dette navnet mange plasser og mine bekjente VET at jeg er et aktivt medlem her. Jeg skriver det jeg mener og vil og står for det jeg skriver. Hvis du skriver noe du ikke kan stå for så er det jo litt dumt at du er en helt annen person når du gjemmer deg bak et anonymt navn.
Alle mine venner/bekjente med over middels hjernekapasitet og felles interesser vet hva jeg kaller meg her. Når jeg bruker et fullstendig offentlig forum så legger jeg heller restriksjoner på hva jeg legger ut, enn hvem som vet hva jeg heter. Bruker heller VPN og andre brukere (dette gjelder overalt) når det gjelder mer lyssky aktiviteter, men dette er ikke pga. venner, men andre interesserte.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mange skifter nick, oppretter ny konto, eller bruker flere konti nettopp av denne grunn. Mange andre gjør som felix_poker.

Heldigvis er ikke tilstandene her som det tydeligvis for mange er på fb; bestemødre som overvåker alt man skriver. Srsly; Hvordan er dét morsomt? (dette var et retorisk spørsmål)
Jeg har faktisk havnet i krangel med dama pga et innlegg i en tråd anngående utdannelse og jobb vs dop, der jeg kommenterer at jeg røyker en sjelden gang. Ho fant den ved en tilfeldighet og ho busta meg på navnet
Jeg har personlig ikke noe problem med at folk får vite hvem jeg er, jeg gir egentlig litt faen i hva folk synes om meg.
De fleste jeg kjenner godt vet at jeg er ganske aktiv her. Det gjør meg ikke spesielt mye, men er jo noen ting jeg ikke vil at hele verden skal vite
Jeg blir kalt det samme i min daglige vennekrets som på freak, så de fleste derifra som detter innom her skjønner tegninga om de leser innleggene mine.

Det er litt værre i jobbsammenheng, der prøver jeg å holde akkurat den delen av livet mitt litt skjult. Det er ikke noen god følelse å måtte "gjemme" deler av livet mitt, jeg føler jeg kan stå for alt jeg skriver, men siden jeg ikke vet hva som florerer av fordommer i jobbmiljøet forholder jeg meg på den sikre siden.
Famillie og venner vet at jeg er aktiv. Tviler på de sjekker hva jeg skriver, de er ikke stalkere heller. For å være ærlig bryr jeg meg ikke så altfor mye, men jeg prøver å passe på hva jeg skriver, just in case.
Trådstarter
Interessant å høre andres syn på dette!

Til dere som er aktive brukere i rusmiddelforumet, og som legger ut triprapporter og stiller spørsmål om piller osv, har det noe å si for dere at bekjente vet hvem dere er på forumet?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Docile Vis innlegg
Interessant å høre andres syn på dette!

Til dere som er aktive brukere i rusmiddelforumet, og som legger ut triprapporter og stiller spørsmål om piller osv, har det noe å si for dere at bekjente vet hvem dere er på forumet?
Vis hele sitatet...
Nei hvorfor skulle det det? Alle mine venner driver med det samme som meg, eller vet at jeg gjør det.. Skjønner greia hvis man er under 18 og bor hjemme.. men utover det så kan det da ikke være noe stress..
Familie og venner vet omtrent alt om hva jeg holder på med og hva jeg har gjort i løpet av livet så jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt.
jeg vet at det er noen som vet hva jeg heter her, og jeg bryr meg egentlig ikke. dessuten kommer nok ikke admin/crew til å slette innleggene dine bare fordi du har skrevet noe dumt du ikke vil at andre skal vite.
Takk docile 200KP
Sist endret av The Rebel; 16. juni 2011 kl. 13:25. Grunn: Og 350 innlegg.
Sitat av Docile Vis innlegg
Hadde du syntes det hadde vært ubehagelig og bedt moderator om å slette brukeren, eller hadde du ikke brydd deg?
Vis hele sitatet...
Nå ville det ikke hjulpet å spørre noen om å slette bruker, for det gjør de ikke her, så det eneste som nytter er å tenke på dette som et offentlig sted og skrive deretter. Kan du stå for det du skriver, skriv det. Hvis ikke, la vær.

Dette er ikke et anonymt forum, utover hvor anonymt du selv gjør det til. Bruker du et nick som andre kan kjenne deg igjen på og skriver du om temaer eller plasser som gjør deg sporbart, så er det din egen feil om noen du ikke ønsker skal se postene dine likevel gjør det.
Sitat av Docile Vis innlegg
Interessant å høre andres syn på dette!

Til dere som er aktive brukere i rusmiddelforumet, og som legger ut triprapporter og stiller spørsmål om piller osv, har det noe å si for dere at bekjente vet hvem dere er på forumet?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til venner og bekjente så gjør det meg ingen verdens ting om folk finner ut. Jeg pleier aldri å dra opp teamet med streite venner/bekjente, men om det skulle komme opp har jeg ingen problemer med å stå for hva jeg har drevet med og forklare dette på en ordentlig måte. Når det kommer til slekt så vet jeg at jeg har folk i slekta som har vært innom her. Mange vet også at jeg har konto på freak. Ofte når jeg skriver triprapporter eller poster i tråder og de på en eller annen måte omhandler noe som er veldig spesifikt til aktiviteter jeg driver med, steder jeg har vært på ferie, stedet jeg bor, etc., pleier jeg å forandre visse detaljer.
Jeg holder ingenting hemmelig for mine venner som jeg deler ut her. og jeg syns det er fint når noen nevner mine poster i en samtale.

Om jeg vil være helt anonym hadde jeg måtte lage en bruker til. med et navn ingen kjenner til.
Sist endret av F4celess; 16. juni 2011 kl. 13:52.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Knask Vis innlegg
Familie og venner vet omtrent alt om hva jeg holder på med og hva jeg har gjort i løpet av livet så jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
samme her, bryr meg veldig lite om andre folk eg kjenner leser hva eg gjør på nettet.
Mine nærmeste venner vet veldig godt hvem jeg er på forumet. Har vist dem tråder og innlegg fra både meg og andre jeg mener er gode og som man bør lese igjennom. Disse personene har også sett meg i de mest fucked up situajsoner og tilstander, så et innlegg her ville nok ikke hatt noen særlig innvirkning på deres syn av meg som person. De er også veldig klar over mine interresser om det er substanser, IT, musikk eller brettkjøring og ser på det som helt naturlig at jeg henger på en palttform som dekker det meste.

Når det kommer til familie er jeg litt mer forsiktig. Ingen vet brukernavnet mitt og heldigvis er forumaktivitet noe mine foreldre ikke interresserer seg for. Håper det fortsetter på den måten.
Når det kommer til fjernere bekjente og personer som ikke er i min nærmeste krets har jeg ingen interesse av å fortelle om forumaktivitet.
For min del syns jeg nesten det er bedre at de som kjenner meg, vet hva jeg kaller meg, istedet for å være helt anonym ovenfor alle ^^,
Har et par som pleier å lese litt på hva jeg skriver osv Gjør mer ingengting! Skriver ikke akkurat så mye om rus, dop, tyveri osv uansett Har ikke noe å skjule

og som dere ser er det ikke akkurat vanskelig å tenke seg til hvem jeg er på nicket, Eirik født 4. mai, oslo... Tenkte ikke så mye over det da jeg registrerte meg i '07! Skulle nesten gått an å endre
Jeg har egentlig vært relativ åpen, og tenker ikke noe særlig over det.

Forsvaret likte det derimot ikke, og det ble et rent helvete når de fant ut av hvem jeg er her inne.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av MannY Vis innlegg
Jeg har egentlig vært relativ åpen, og tenker ikke noe særlig over det.

Forsvaret likte det derimot ikke, og det ble et rent helvete når de fant ut av hvem jeg er her inne.
Vis hele sitatet...
Så forsvaret sjekket om du var bruker på freak
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
og som dere ser er det ikke akkurat vanskelig å tenke seg til hvem jeg er på nicket, Eirik født 4. mai, oslo... Tenkte ikke så mye over det da jeg registrerte meg i '07! Skulle nesten gått an å endre
Vis hele sitatet...
Send PM til admin/crew så er det mulig å bytte nick.
Sitat av Mith Vis innlegg
Send PM til admin/crew så er det mulig å bytte nick.
Vis hele sitatet...
NB: liten sjanse for at det skjer!
I hvilken sammenheng skulle noen finne på å se etter hva jeg har skrevet på nettet?

Aldri har noen av mine arbeidsgivere sjekket opp eller kommentert noe jeg angivelig har skrevet på nettet, foreldrene mine har aldri brydd seg og jeg forteller venna mine mer om meg selv enn det som noengang har stått på noen nettside.

Om noen er ute for å ta meg, er det kanskje enklest å se på facebook for å få et inntrykk av meg eller spørre noen jeg kjenner "irl".

Ja, jeg hadde blitt irritert om noen kom til meg å spurte "er det du som er turbolego på freak? er det du som har skrevet at du liker å spise spedbarn med chilisaus og ertepurré? hvorfor skriver du sånt?!?!"

Om en arbeidsgiver setter spørsmålstegn til hva en bruker på et forum som kanskje er meg har skrevet, er ikke den arbeidsplassen noe for meg. Og om en av foreldra mine sjekker hva jeg skriver og kommeterer på dette, vil jeg automatisk miste respektet for den foreldrefellen. En venn som konfronterer meg med noe jeg kanskje har skrevet under et annet navn, vil jeg vurdere å ikke være venn med h*n mer.

Noen unntak er det nok, dersom du skriver noe sånt som "noen som vil kjøpe <våpen, rusmiddel, kroppsdel> ?" eller lignende, burde du lage en ekstra konto for dette. Politiet vil kanskje bruke informasjon fra freakforum som "tips" for hvem som kanskje driver med kriminalitet.

Så dersom du liker jobben din, men har en snusete arbeidsgiver som tidligere har gitt sine ansatte pes for ting de skriver på nettet... eller foreldre som ikke vil la deg lese bombeoppskrifter... eller en venn som liker å lese andres dagbøker... Lag en ekstra konto.
Dersom noen allerede har snoket i innleggene dine, vil de kunne finne de gamle inleggene dine bare under et nytt navn.

Er det i tråd med reglene å lage en ekstra bruker for lyssky spørsmål dersom din vanlige bruker har blitt avslørt?
Vel, dersom jeg ble avslørt ville nok folk bare tenkt:

"jah, nei, han er like kverulant og påståelig på nettet også...."

Kan vel egentlig stå inne for alt jeg skriver her, men inniblant er det behagelig med en diskusjonsarena hvor ikke alle de mellommenneskelige følelsene skal komme i veien hele tiden.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ja, jeg hadde blitt irritert om noen kom til meg å spurte "er det du som er turbolego på freak?
Vis hele sitatet...
Jeg stalker deg aktivt. I wanna play a game Mr. Andersen. (Do i freak you out yet?)
Neida, men det er utrolig lett og finne info om enkelte her på forumet.

Personlig bryr jeg meg ikke om folk vet hvem jeg er, er jo bare koselig og møte andre som henger her.
Det driter jeg i. Jeg har ikke akkurat det mest anonyme nicket, så det sier seg heller selv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Er det i tråd med reglene å lage en ekstra bruker for lyssky spørsmål dersom din vanlige bruker har blitt avslørt?
Vis hele sitatet...
Dét er det. Jeg baserer dette på mangel av forbud i reglene, det at nFF erfaringsmessig driter i medlemstall, og at moderatorer/medlemmer av crew har anbefalt slikt.
Sitat av MannY Vis innlegg
Jeg har egentlig vært relativ åpen, og tenker ikke noe særlig over det.

Forsvaret likte det derimot ikke, og det ble et rent helvete når de fant ut av hvem jeg er her inne.
Vis hele sitatet...
hvordan fant de ut det?
Spørs jo nesten hvem som leser det jeg skriver. Røykekompisene mine hadde nok likt det jeg har skrevet, mens de andre hadde trudd at jeg kommer til å bruke herion pga jeg røyker hasj. Jeg bor i en liten by, så ordet hadde gått raskt rundt.

Men jeg trur likevell de fleste vet hva jeg holder på med. (Hadde foredrag i klassen, valgfritt emne. Jeg valgte cannabis. Når jeg gikk forran klassen å sa at jeg skulle snakke om cannabis, var det fnising all over the place.)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er flere på kontoret som stusser over dette snåle forumet jeg sitter på.

Men det er ikke så farlig, de aller fleste vet at jeg er en hestkuk av dimensjoner.
For meg hadde det vært katastrofe, kanskje mest med tanke hva jeg nylig skrev i "sketchy øyeblikk under rus"-tråden, men også andre ting i rusmidler kategorien. Ingen i min familie vet noe som helst om min rusbruk, også mange venner er uvitende. Jeg har et temmelig intetsigende nick, og prøver å aldri poste noe som kan identifisere meg.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
NB: liten sjanse for at det skjer!
Vis hele sitatet...
Jeg fikk mitt endret ila. et par timer ved å sende pm til nso. Hadde dog en god grunn.
Hadde ikke brydd meg noenting, alt jeg skriver her er ting jeg mener. Med det sagt er det greit å være anonym, for selv om man kjenner folk, så tror de fort mye rart og praten går ofte fortere enn man liker!
Alle vennene mine vet at jeg henger her inne. De ler litt av meg (er tross alt over 30 år), men har aldri fått noen negative reaksjoner. Det er ikke så rart da jeg ofte tar opp ting jeg har fått fra nFF med dem. Familien min vet ikke at jeg henger her, men så er de ikke nødvendigvis så veldig bevandret i internettets mørkere kroker uansett. Jeg skriver som om jeg hadde skrevet med fullt navn jeg. Har nok hatt et par blundere i løpet av de årene jeg har vært her, men jeg ønsker å tro at innleggene mine speiler det synet den virkelige verden har på meg.

Det var pyro og wares som i sin tid trakk meg til nFF, men etter som jeg har blitt eldre har interessene endret seg og i dag liker jeg best å diskutere andre ting. Knærk har jeg aldri vært noe særlig blodfæn av heller så jeg har ikke så mye å skjule på den fronten..
jeg er egenlig ikke så redd om folk finner ut av hvem jeg er. Har tilogmed hatt folk som har klart og søke meg opp og sende meg sms. Men så har jeg vært veldig uforsiktig med hva jeg har posta også. Gjør meg egentlig ikke noe om folk finner ut av hvem jeg er. De vet jeg er glad i å diskutere og har brukt freak ganske flittig til det. Føler ikke at jeg har noe behov for å skjule meg fra både venner og arbeidsgiver. Og at random folk sender meg en sms nå og da er ikke noe jeg reagerer så voldsomt på. Hadde vært værre om de dukka opp på døra her, da hadde jeg blitt ganske paranoid etterhvert. Men inntrykket mitt er at de fleste på freak har over middels god oppdragelse og gjør ikke det
Det er godt mulig jeg hadde fått noen utrivelige reaksjoner fra venner, og ikke minst familie mtp. innlegg i rusmiddel-forumet.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Neida, men det er utrolig lett og finne info om enkelte her på forumet.
Vis hele sitatet...
Bare gå innpå tråden Spotify - Del dine spillelister her. så finner du irl navnet til maaange
Jeg prøver og holde meg anonym her, gidder ikke å dra med hele vennegjengen min her. Dette er et sted jeg kan være alene, uten å bli gjenkjent av alt og alle. Vel, har to IRL-venner her, men de skjønner såpass at de ikke går å sladrer til alle hvem som er den og den brukeren. Har andre venner som garantert prøver å imponere meg hvis de fant ut at jeg heter Eplegutten på freak.no. (Jeg kommer garantert med operamaske på meg hvis jeg noensinne tørs å dra på et freak-treff.)

Jeg har sett ganske mange "4chan"-like (meme) bilder, og visste når jeg var 12 hva trollface var. Nå begynner alle folka på skolen å tro at det er kult, uten å vite hva det er. Er litt irritert over "artige.no"der 99,99% bildene er reposter av 4chan. Må bare få ut litt aggresjon her, unnskyld meg.

Så jeg prøver for harde livet å holde meg skjult her på bruket. Trenger ikke å ha en flokk med nysgjerrige drittsekker fra skolen/ "venner" som skal stalke meg på nett.
Ingen vet at jeg er bruker her, og jeg håper det blir sånn fremover. Jeg røykte hasj hverdag før, men nå har jeg omtrent slutta å røyke hasj Kunne fortalt venner at jeg henger her, men jeg vil ikke ha rykter eller stalking. Skal aldri fortelle familien min om her Så når jeg skriver ting, så forandrer jeg litt på historien for at folk ikke skal kjenne meg igjen
Hvis bestemor eller mamma finnner ut at jeg chatter med folk her om alt fra narkotika til sex-dukker fra Tyskland hadde jeg ikke akkurat smilt så veldig på det neste familietreffet, eller vært den som først skulle hente meg mat.

Derimot; Hvis en kompis finner ut at jeg snakker om r4nd0m $h1t hadde jeg ikke blitt så forbanna.

Som svar; Kommer sterkt an på!
Sist endret av Awesome-O; 16. juni 2011 kl. 17:50.
Vell, jeg fikk posta fullt navn og tildels adresse, pluss at stebroren min også henger her. Resten av familien er jeg mer usikker på, men alle vennene mine vet.
Jeg hang opp plakat for Freakfest 2011 hjemme hos mamma og pappa
Sitat av Rayes Vis innlegg
Jeg fikk mitt endret ila. et par timer ved å sende pm til nso. Hadde dog en god grunn.
Vis hele sitatet...
Har ventet i snart 2 uker. Ga egentlig opp håpet etter 1 dag.
Sitat av maxphone Vis innlegg
Bare gå innpå tråden Spotify - Del dine spillelister her. så finner du irl navnet til maaange
Vis hele sitatet...
Gått gjennom en god del av postene dær, og funnet mange av dem på face. Stalking engaged!
Bryr meg ikke. Venner og familie vet at jeg henger her inne fra tid til annen.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Har ventet i snart 2 uker. Ga egentlig opp håpet etter 1 dag.
Vis hele sitatet...
For rundt to uker siden var hodet mest hos Freakfest for store deler av administrasjonen. Prøv på nytt eller hos ivioyner eller Gusto.