Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4643
Et HDR-bilde jeg tok for noen måneder siden i Rayong i Thailand.

http://farm4.static.flickr.com/3654/3430398543_86541a4e02_o_d.jpg
Part time ninja
locked65's Avatar
SINNSYKT deilig og se på
Har ingenting og si på dette bildet :P
Sykt bra bilde! Bruker det som Skrivebordbakrunn
Takker! Eneste jeg ikke liker med bildet er uskarpheten oppe i høyre hjørne. Men det er heldigvis ikke der fokuset ligger.
Det legges ut mye dårlige bilder her på forumet, så blir glad når det kommer noe så bra som dette! KP til deg! Og bakgrunns bilde til meg
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Oi, dette var bra ja, creeds til deg!
Skal knækkes
Golder's Avatar
Veldig bra bilde. Det med uskarpheten tror jeg du med hell kan fjerne ved å croppe vekk 1/4 av både bunn og topp på bildet, og la de 2/4 av bildet i midten stå igjen. Tror det vil gi et bedre utsnitt også.
veldig bra bilde! Fargen og harmonien... Perfekt! Eneste som er ett minus (-) på dette bildet er uskarpheten, som nevnt tideligere.
Takker for tipset, Golder. Har allerede "croppet" bilde litt. Skal finne frem originalen å se hva jeg kan gjøre. Takker alle andre for positive tilbakemeldinger.
Det var utrolig fett, KP!
Nydelig bilde. Mulig å få lagt ut dette i litt høyere oppløsning? Skulle gjerne hatt det som skrivebords-bakgrunn selv
Sitat av toolate Vis innlegg
Nydelig bilde. Mulig å få lagt ut dette i litt høyere oppløsning? Skulle gjerne hatt det som skrivebords-bakgrunn selv
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig. La ut orginalen nå.(3457x2602) La også ut et beskjært bilde. Du får velge selv hvilket du vil bruke. Bildene finner du her:
http://picasaweb.google.com/Pax.Corpus/HDRPhotos#

____________________________________________________________ ______________________
God jul og godt nytt år! (er faktisk nyttår i Thailand nå )

Legger ut et bilde til. Bildet ble tatt i en fart, så kvaliteten er ikke helt topp. Er tatt syd i Thailand(Pak Barra Pier) Skal tilbake til samme plass om noen måneder, og da skal jeg ta bilde på nytt. Hvertfall, her er det:

http://farm4.static.flickr.com/3593/3431050723_5ae86d39e6.jpg
Sist endret av pax_corpus; 11. april 2009 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fint HDR bilde, flott lys. Dessverre har du gått på en smell ved overlappingen av bildene, du ser det i hele øvre høyre og venstre hjørne... og det er ødeleggende
ja... fint, men som tafsern sier er det veldig merkbart kluss med overlappinga i begge de øvre hjørnene, og jeg klarer ikke å kvitte meg med følelsen av at det er en anelse uskarpt/spøkelser i hele senterområdet. Hvordan tok du bildene du brukte? Har du vært bortpå kameraet og stilt inn neste eksponeringsnivå manuelt, eller brukte du bracketing?
akk ja. nok et hdr-bilde som tas for god fisk i øynene til amatører.

syns refleksjonen i vannet var fin, skulle heller bare tatt bilde av den.
Det er så mange vakre blikkfang, så det er vanskelig å se for seg hvor man skal.... gå.... La det være, det er perfekt *
Dessverre er det slik at HDR kan få det elendigste til å se fantastisk ut. Sett fra en mindre erfaren amatørfotograf vil jeg si at bildet er fantastisk, men det er klart at det har sine svakheter.
Likte det første bildet spesielt godt.
Trær og busker kan jo være vanskelig å lage hdr bilder av, i og med at de går lett med i vind, så her har du som mange andre har sagt, vært litt uheldig.
Likte godt fargene til buskene/plantene til høyre. Vann, skyer, og sol, er alltid en god kombinasjon i hdr bilder. Min mening som amatør.
Har ikke sakt at jeg er proff. Bilde er tatt med 3 eksponeringer (håndholdt). Ikke bracketing. Bildet har klart mange svakheter, men syns alt i alt at bildet er fint. Takk for all kritikken.
Synes bildet ser helt fantastisk bra ut! Ser på meg selv som ingen amatørfotograf. Utrolige fine farger, men synes som det blir nevnt her at uskarpheten øverst i høyre hjørne ødelegger helhetsinntrykket noe.

KP til deg
▼ ... flere år senere ... ▼
Kun et ord: WOW
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Dette bildet var bakgrunnsbildet mitt i nesten et år.
* Uskarpt, uansett om det så er håndholdt.
* Fæle farger ettersom det bare LYSER mot enn når man ser på bildet.
* Himmelen over huset er helt utbrent.

Ellers et greit bilde hvor første øyekast dras inn mot midten av bildet pga husets litt mer nøytrale farge. Etter det kastes blikkfanget rundt over hele bildet fordi man får følelsen av at det henger refleks vester i buskene o.O Etter min mening burde du kanskje ha gjort litt mer lokale tone mapping justeringer. Buskene for seg selv, huset for seg selv, vannet for seg selv, og himmelen for seg selv. Da bestemmer man litt mer selv og unngår å ende opp med et bilde som er utbrent, og har altfor sterke farger i seg. DEtte kan gjøres med en lightroom/photoshop plugin som heter nik software HDR.