Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 17638
Yo,

jeg har snakket litt med folk som jobber i burgerkjedene for tiden (McDonald's og BurgerKing) - og her forleden hørte jeg noe overraskende: At BurgerKing visstnok kun benytter ferdigstekte hamburgere, og bare varmer de opp i mikrobølge-ovn før de serverer de i restauranten.

Dette får jeg imidlertid ikke helt til å stemme - fordi jeg ser jo selv en slags "grill" hos BurgerKing, hvor burgerne øyensynlig blir grillet; så jeg lurer på om dette ikke bare ble sagt for å rakke ned på BurgerKing?

Er det noen som jobber på en av kjedene som kan opplyse litt mer om dette - og evnt. opplyse om andre, interessante ting om BurgerKing og McDonald's?

Dette er et ganske viktig tema, fordi disse kjedene forer tusenvis av mennesker hver dag - og jeg føler at jeg i hvert fall vet altfor lite om temaet.
arbeider på burgerking, kjøtt blir sendt igjennom en grill ( broiler) disse kjøttene blir deretter plassert i noe vi kaller"panner" hvor de blir konstant varmet opp i max 30 min, før de blir waste,. Alle burgere i wopper familien lager vi bare når vi får bestillingen på skjermen ved matboret, mens cheeseburger kan vi ha i forproduksjon, men disse blir kastet etter 10 min om ingen har kjøpt dem.

For å lage f.eks en cheeseburger gjør vi følgende: sende brød igjennom varmer, ta kjøtt-ost,sylteagurk ketchup og sennep på. pakke den forså å hive den i microen.
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 17:00.
Nå som jeg tenker over det har jeg faktisk aldri sett en burger blir grilla på Burger King. Derimot McDonalds ser jeg titt og stadig at burgerene blir stekt på stedet.
Sitat av Restyle
Nå som jeg tenker over det har jeg faktisk aldri sett en burger blir grilla på Burger King. Derimot McDonalds ser jeg titt og stadig at burgerene blir stekt på stedet.
Vis hele sitatet...
på Burgerking skal alle woppere bare lages når en kunde har bestilt den/de, mens cheeseburger,hamburger familiene kan ligge i heatchuten i max 10 min før det blir waste.
for
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 17:03.
Sitat av spelley
på Burgerking skal alle woppere bare lages når en kunde har bestilt den/de, mens cheeseburger,hamburger familiene kan ligge i heatchuten i max 10 min før det blir waste.
for
Vis hele sitatet...
Høres forsåvidt greit ut for min del. Burger King har mye bedre burgere enn Mc'ern anyways
Er det bare jeg som syntes det lukter spy i inngangen til _ALLE_ McDonalds?
Tenk på det neste gang dere går inn. Burger King er så myyye bedre.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
spelley, betyr det at BurgerKing IKKE benytter seg av mikrobølgeovn overhodet?

Du som jobber der; er det noe man skal/skal ikke gjøre som gjest på BurgerKing? F.eks. bestille plain hamburger, ikke klare å bestemme seg for hva man skal ha, osv?
jeg sitter og spiser en big king meny fra burgerking nå ^^

jeg mener at jeg sett at de kaster burgern inn i en mikro noen sek til det sier *pling* så kaster de den ned den "renna"
Sitat av Stormen
spelley, betyr det at BurgerKing IKKE benytter seg av mikrobølgeovn overhodet?

Du som jobber der; er det noe man skal/skal ikke gjøre som gjest på BurgerKing? F.eks. bestille plain hamburger, ikke klare å bestemme seg for hva man skal ha, osv?
Vis hele sitatet...
joda vi bruker micro til hver eneste burger, cheeseburgere, woppere alt. cheeseburger/hamburger blir varmet etter de er blitt pakket siden det ikke er salat på de, mens på woppere blir bare underbrøet med kjøtt og ost varmet, dette for å smelte osten.
Det altså det er ikke noe fasit for hva en gjest skal/skal ikke gjøre, men vi setter stor pris på at gjestene rydder opp etter seg om de spiser i resturanten, men det vi setter mest pris på er om de er hyggelige. det verste jeg ser, er kunder som kommer direkte fra jobb for å få seg en matbit, de er som oftest sur. Når det gjelder plain burgere, burgere med ekstra ingredienser , er det likegyldig, vi vil bare at kundene skal være fornøyd med produktet de bestiller. "have it your way"
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 17:24.
spelley her er forøvrig et prakteksempel på at det ikke bare er drittfolk som jobber i burgerrestauranter.
Sist endret av VivaLatrina; 7. oktober 2008 kl. 17:54.
Det er veldig, veldig sjelden jeg kjøper mat fra McD eller BK. Det finnes mye mat som er bedre, sunnere, billigere og like raskt, så jeg ser ikke helt grunnen til å gå der. Det er vel noen der ute som liker burgerne sånn, men jeg synes de er veldig "syntetsiske", spesielt brødet. Pommes frites er somregel god though.
Om burgerrestaurantne lager maten i microbølgeovn hadde egentlig ikke forundret meg, selv om det er digg. Er det flere enn meg som ikke ser på maten som at den kommer primært fra naturen? Jeg føler i hvert fall at det er mat som er laget fra kjemiske formler, hvor naturen har vært helt uskyldig.
Kommer ikke som noe sjokk at de lager det i mikro for min sin del, burgeren smaker jo ikke 'bra' til å være burger. McDonalds sin smaker jo skikkeli RÆV, makan til dårlig mat skjønner jeg faen ikke ikke at folk spiser, men dagens alternativer.

Glad jeg bor like ved Sesam!
Sist endret av Volch0k; 7. oktober 2008 kl. 18:16.
Sitat av Volch0k
Kommer ikke som noe sjokk at de lager det i mikro for min sin del, burgeren smaker jo ikke 'bra' til å være burger. McDonalds sin smaker jo skikkeli RÆV, makan til dårlig mat skjønner jeg faen ikke ikke at folk spiser, men dagens alternativer.

Glad jeg bor like ved Sesam!
Vis hele sitatet...
smaken er som baken, men jeg synes mcdonalds sine burgere er 110% bedre enn dem de har på sørlandsbadet. de på sørlandsbadet er som å tygge på ei stor fettslingse, bare uten smak
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av VivaLatrina
smaken er som baken, men jeg synes mcdonalds sine burgere er 110% bedre enn dem de har på sørlandsbadet. de på sørlandsbadet er som å tygge på ei stor fettslingse, bare uten smak
Vis hele sitatet...
Forskjellen er vel at etter et måltid fra MacDonalds, slipper du en fis og er like sulten som før du spiste.

Jeg har boikottet McDonalds i minst 3 år nå, Burger King tillater jeg meg et par sjeldne tilfeller, løkringene deres er jo ganske gode, men kan ikke si jeg blir noe langmett av maten deres heller.
Sitat av Stormen
Yo,
og bare varmer de opp i mikrobølge-ovn før de serverer de i restauranten.
Vis hele sitatet...
Restaurant og burger king er passer ikke sammen i det hele tatt!

Burger king er en søppel mat plass av værste sort, var vært bak disken på mc donalds ser ikke akkurat delikat ut det de holder på med.
En kompis av meg jobba på Macdonalds en stund. Han fortalte at burgerne gikk fra helt frosne til stekte på et par minutter, gjennom en lang grill.
Ikke særlig sunt :P

uans litt oftopic:

Burger < kebab
Synes Mc og BurgerKing forlanger for mye for burgere som ikke holder en særlig høy kvalitet.
Billigere med kebab fra et sted du veit er bra :P (ja babb kan smake dritt, men hvis du finner et bra sted som ikke har farse, og frosne brød så er det ganske digg)
Sist endret av Notox; 7. oktober 2008 kl. 18:50.
Sitat av Notox
En kompis av meg jobba på Macdonalds en stund. Han fortalte at burgerne gikk fra helt frosne til stekte på et par minutter, gjennom en lang grill.
Ikke særlig sunt :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Burgerne er tynne som papir, og så lenge de blir gjennomstekt er det ikke noe mindre sunt enn å tine de først.
Forøvrig, de jeg kjenner som har jobbet på mc'ern i årevis har fortalt om alle rutinene de har for å holde det hygienisk og spiser der selv, så jeg stoler mer på dem enn løse rykter.
Hvorvidt maten er god er en helt annen sak. Tror ikke vi trenger å høre hva alle synes om smaken på hamburgere.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Ludolfn
Restaurant og burger king er passer ikke sammen i det hele tatt!

Burger king er en søppel mat plass av værste sort, var vært bak disken på mc donalds ser ikke akkurat delikat ut det de holder på med.
Vis hele sitatet...
Det er likevel en restaurant. Lokalet McDonalds serverer i går under denne definisjonen. Er ikke mye å krangle på igrunn.

Jeg for min del er litt spent på hvordan grønnsakene er tilberedt og hvordan de blir porsjonert utover på burgerne. Kommer de i hele, ferske grønnsaker, eller er de ferdigkutta og semi-råtne? Jeg Hater salaten på McDonalds over alt på jord. Føles ut som den er spraya i lakris og deretter blit systematisk tørket for å gi minst og jævligst mulig smak. Forklar meg nå hvilke mørke kunster de tar i bruk for å vrake grønnsakene.

Forøvrig: BK > McD
Jeg spiser mye heller burger på bensinstasjoner og kiosker rundt omkring, da disse somregel smaker mye bedre. Texburger er vel en av de aller beste jeg har smakt.
Hvis man først skal spise burger så er TexBurger best av alt.

Burger King går også en gang iblandt, McDonalds er bare usj.
Sist endret av flexd; 7. oktober 2008 kl. 19:14.
Ikke for å si noe vondt om kinesere, men de er kjent for å spise mange ting jeg aldri ville ha putta i munn...

Jeg har allikevel aldri sett en kineser på hverken BurgeKing eller McDonalds.

Tenk på det...
Jeg har jobbet på burger king i over et år (sluttet nylig) og kan bekrefte det spelley sier. Dere har ingenting å være misfornøyd med ang. burgerkjøttet, det er nylig grillet i en broiler. Vi gjennomgår til og med flere sjekker daglig om temperaturen på kjøttet er 100% riktig.
En standardting folk klager på når det gjelder de større burgerkjedene er at burgeren de har i hånda aldri ser ut som den på bildet.
Selvsagt skal det godt gjøres å lage den eksakt lik som den de hadde i studio den dagen de fotograferte den, men burgerene kunne jaggu sett bedre ut.
Jeg er en del i USA hvor burgerene er rimelig close de som er avbilda på menyen.
Er det kun i Norge man har så lite respekt for andre mennesker at man tråkker på burgeren før man serverer den?
BK på Svinesund leverer en rimelig kurant burger, men på f.eks. McD i Moss får jeg noe som har seriøs skiveutglidning.
Og en QP jeg kjøpte derfra MÅ ha ligget i mer enn 30 min...den var tørr og særdeles lite smakfull.

Hvis noen her føler seg litt truffet: bruk 2 sekunder mer på å sette sammen burgeren, det er lite moro å gi 70 kroner for en burger som ser ut som om den har blitt kasta rundt.
Sitat av Squirrel
Ikke for å si noe vondt om kinesere, men de er kjent for å spise mange ting jeg aldri ville ha putta i munn...

Jeg har allikevel aldri sett en kineser på hverken BurgeKing eller McDonalds.

Tenk på det...
Vis hele sitatet...
"I Moskva og Beijing var det lange køer da de første hamburgerkjedene etablerte seg. For eksempel ble det på åpningsdagen for McDonalds-restauranten i Beijing solgt 40 000 hamburgere til ivrige kinesere som hadde ventet i timevis for å få slippe inn"

"And today mainland China, still officially Communist, is home to 800 McDonald's restaurants — with 200 more in Hong Kong."

"“I just look at China's 1.3 billion population,” he said. “U.S. (population) 300 million, 13,000 restaurants. China (population) 1.3 billion and 800 restaurants. Easily we're talking 10,000 to 5,000 restaurants as it continues to develop. So the opportunity is endless.”"

De spiser på mc donalds, det er bare at her hjemme er det ikke så mange av de
Har boikottet McDonalds i vel et halvt år nå, av prinsipper (forøvrig noe ALLE burde gjøre, sammen med Coca-Cola Company. Men det er en annen sak).

Uansett, jeg spiste ikke noe særlig mye McD eller BK før heller, unntaksvis etter fuktige byturer.
Anbefaler og se "Fast food nation" og "Supersize Me". Sier lit om særlig McD.

Ellers vil jeg gjerne si at etter en McD lunch på 8 Big Mac hadde jeg "magesjau" i 3 dager.

McD? Nei takk.
Burgerking er bedre enn MC. Men det er alt for dyrt å betale i underkant av en hundrings for en lite smakfull hamburger.

Om du skal spise hamburger hvorfor i helvete ikke grille en på grillen hjemme, så ser den ut som du vil og smaker slik du vil.(forhåpentligvis)
Sist endret av thh; 7. oktober 2008 kl. 19:59.
Bare for å nevne det er ikke alle til enhver tid som følger konseptet på burgerking til enhver tid, det er problematisk, da kvaliteten på burgerene synker. Det finnes sikkert også noen jævler på burgerking resturanter der ute som ikke gidder å sende nytt kjøtt, med andre ord de bruker wastekjøtt på burgerne-
Det var en tideligere her som sa at macdonalds sendte kjøt igjennom en sånn ting når de er fryste, tror du mente burgerking der, burgerking er den eneste fastfood burger resturanten som bruker grillet kjøtt på burgerne sine. mac bruker "presset kjøtt".
forøvrig er jeg helt enig med deg Scampi, om du skulle opplevd noe lignende på BK resturanter, skulle du bare levert burgeren tilbake og sagt at slik skal den ikke være og krevd en ny. når jeg lager burger prøver jeg å følge konseptet skikkelig, slik at de fleste kundene er fornøyd med hva de betaler for, men som jeg antydet tideligere er det folk som lager burgere langt fra slik konseptet er, det opplevde jeg senest i høstferien. var i oslo skulle kjøpe meg ett par cheeseburgere, den ene hadde 2x så mye sennep som den skulle ha og ikke noe ketchup, mens den andre bare hadde sylteagurk :S klagde på dette og etter ett minutt hadde jeg fått nye burgere.

Jeg for min del er litt spent på hvordan grønnsakene er tilberedt og hvordan de blir porsjonert utover på burgerne. Kommer de i hele, ferske grønnsaker, eller er de ferdigkutta og semi-råtne?
Vis hele sitatet...
ikke det at jeg elsker burgerking eller noe slikt, jeg er bare en underbetalt service leder, men det jeg har sagt og kommer til å si videre i denne topicen kommer til å stemme temmelig bra.
Alle grønnsaker som brukes på burgerking blir porsjonert for hver dag, måten vi gjør dette på er å beregne utover hvor mye vi regner med å ta inn av penger hver dag.

Salaten er ferdig i forseglet plastposer fra asko AS, er helt grønn når den blir lagt i "bakker", tomater kutter vi selv,løken kutter vi selv med en maskin, alle typer sauser blir hentet fra kjøleskapet fra forseglet, når vi er ferdig med å gjøre klar ingrediensene vi skal bruke for dagen. absolutt alt er ferskt, skal garantere deg at du ikke finner drittingredienser på en burger fra en BK resturant. for å nevne bruker vi ptd på alle ingredisenene våres, de kan stå på matbordet 4 timer før det skal hives, uavhengig av hvor mye som er igjen. Dette for å opprettholde kvaliteten på råvarene så godt som mulig.

Forøvrig har burgerking noe som vi kaller for mysteryshopper og oer, disse bruker burgerking for å se at resturantene følger konseptet til enhver tid. Oer mener jeg kommer 3 ganger i året, men mysteryshoppers kommer 1 gang i måneden.

mysteryshopper: dette er basically en random person fra Bk som besøker en resturant for å se om konseptet opprettholdes 100%, når det gjelder kvalitet på burgere og service i kassen. det en mysteryshopper gjør når han kommer inn i resturanten er at han begynner direkte å ta tiden, hvor lang tid det tar før han får hjelp i kassen, og hvor lang tid det tar før han får burgeren, deretter veier han og spiser burgeren for å se om den har kvaliteten den skal ha. deretter gir han burgerking resturanten han besøkte en karakter, basert på tiden det tok før maten hannes kom(max 3.3min) og hvordan burgeren var.

OER - oer er en person som kan komme når som helst i løpet av året, denne personen ser om enhver ansatt på burgerking følger alt av konsept, alt fra vasking av ting, til hvordan medarbeidere er kledd, ALT, mer en dere kan tenke dere blir sjekket. Burgerking resturanten min fikk -2% på oer testen bare pga jeg gikk med en piercing i øret! de er meget, meget, meget nøye. de ser at konseptet er 100% utført til enhver tid.

har skrevet denne posten veldig dårlig, men håper dere forstår hva jeg viil fram til.

Sitat av thh
Burgerking er bedre enn MC. Men det er alt for dyrt å betale i underkant av en hundrings for en lite smakfull hamburger.

Om du skal spise hamburger hvorfor i helvete ikke grille en på grillen hjemme, så ser den ut som du vil og smaker slik du vil.(forhåpentligvis)
Vis hele sitatet...
du kan jo bare drit å dra om du klarer å konstruere en burger i nærheten av burgerking resturantene med mindre du har ingrediensene du trenger. jeg har prøvd, gikk totalt til helvete.
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 20:11.
Tja, personlig syntes jeg McD er veldig greit. Men spiser ikke ofte der av den grunn. Det tar meg ikke så veldig mye lenger tid å lage det hjemme, helst fra bunnen av men det er litt mer krevende.

Nå kan det ha noe med at jeg er jente da, og vi er som regel litt mer glad i å lage mat en gutter. Men kan si at kjæresten min elsker mine hjemmelagde burgere over alt. Så skaff heller noen til å lage maten hjemme hos deg eller lag den selv!
Sitat av thh
Om du skal spise hamburger hvorfor i helvete ikke grille en på grillen hjemme, så ser den ut som du vil og smaker slik du vil.(forhåpentligvis)
Vis hele sitatet...
Når du er på farta, f.eks. ute og kjører bil og blir sulten...drar du da hjem og fyrer opp grillen? I oktober? Hva med midtvinters?

Sitat av spelley
forøvrig er jeg helt enig med deg Scampi, om du skulle opplevd noe lignende på BK resturanter, skulle du bare levert burgeren tilbake og sagt at slik skal den ikke være og krevd en ny.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der, de som opplever slikt burde klage.
For min del kan jeg nevne at jeg som regel bruker drive through når jeg handler slikt.
Greit at det heter fast food, men noen steder kan de godt bruke litt lenger tid på å sette sammen er burger.
Du burde egentlig tilby konsulenttjenester ;D
Sitat av Scampi
Når du er på farta, f.eks. ute og kjører bil og blir sulten...drar du da hjem og fyrer opp grillen? I oktober? Hva med midtvinters?
Vis hele sitatet...

funker fett å grille året rundt! Når du er sulten i bilen er det en annen sak. Men da er hjemmelagd matpakke tingen. Noen skiver med godt pålegg gjør deg mett og knuser MC og BK burgere..
Sitat av thh
funker fett å grille året rundt! Når du er sulten i bilen er det en annen sak. Men da er hjemmelagd matpakke tingen. Noen skiver med godt pålegg gjør deg mett og knuser MC og BK burgere..
Vis hele sitatet...
Igjen, tenk på farta.
Når jeg er stressa om morgenen er det sjeldent jeg husker, eventuelt har tid til å mekke matpakke.
Er man på farta og ikke har med seg mat, er det lett å ty til fast food.
Forøvrig, en ting jeg har lagt merke til er at Fresh-konseptet til Shell floppa rimelig hardt.
Jobba på Shell ved Moss (på E6) da de bygde om til Fresh, men kan ikke si de har samme utvalg og standard som back then :P
Det jeg lurer på, er hvordan folk klarer å stappe de største hamburgerne inn i kjeften... de er jo nesten halvmetern høye jo! Spiser aldri på McDonalds med tanke på at BigBite ligger 20 meter unna og smaker mye bedre, har en positiv opplevelse av Burgerking though, god mat, litt dyr kanskje...
Sitat av Astron
Det jeg lurer på, er hvordan folk klarer å stappe de største hamburgerne inn i kjeften... de er jo nesten halvmetern høye jo! Spiser aldri på McDonalds med tanke på at BigBite ligger 20 meter unna og smaker mye bedre, har en positiv opplevelse av Burgerking though, god mat, litt dyr kanskje...
Vis hele sitatet...
Bigbite er ok, men er lite fett å tygge på relativt dårlig karbonade full av brusk.
Jeg har solgt ett par burgere som inneholder 8 kjøtt, lurer også på hvordan de klarer å stappe det inn i kjeften. yeye.
Fremfor alt ønsker jeg meg Max Burger i Norge. De stiller på et helt annet nivå enn både McDonalds og Burger King, og hamburgerne deres smaker faktisk kjøtt, salat og brød.

Annet enn det foretrekker jeg Burger King klart over McDonalds. Maten smaker generelt bedre, og de har langt mer spennende menyer etter min mening. Angry Whopper er en favoritt
Sitat av Scampi
En standardting folk klager på når det gjelder de større burgerkjedene er at burgeren de har i hånda aldri ser ut som den på bildet.
Selvsagt skal det godt gjøres å lage den eksakt lik som den de hadde i studio den dagen de fotograferte den, men burgerene kunne jaggu sett bedre ut.
Vis hele sitatet...
For å i det hele tatt lage en lignende burger trenger du blant annet motorolje og skopuss:
http://photocritic.org/food-photo-tricks/

Og når det kommer til gode burgere, så eier Supreme Cheese fra Quick (belgisk fast-foodkjede)
Har hørt at hvis du bestiller burger uten sylteagurk får du en som ikke har lagt i hele tatt, fordi de ikke bare kan ta av sylteagurken grunnet folk med allergier og slikt, og må derfor mekke helt ny til deg
Hørt det fra en som jobber på McDonald's, har ingen aning om det stemmer, men virker logisk for meg.
Sitat av Heggi:)
Har hørt at hvis du bestiller burger uten sylteagurk får du en som ikke har lagt i hele tatt, fordi de ikke bare kan ta av sylteagurken grunnet folk med allergier og slikt, og må derfor mekke helt ny til deg
Hørt det fra en som jobber på McDonald's, har ingen aning om det stemmer, men virker logisk for meg.
Vis hele sitatet...
På burgerking lager vi alle burgerne når de blir bestilt, så...
Sitat av spelley
På burgerking lager vi alle burgerne når de blir bestilt, så...
Vis hele sitatet...
Derfor eg la til at det var en fra McDonald som hadde sagt det
McD sine burgere synes eg i grunnen smaker viskelær, går heller på BK.
Sitat av thomasf
Det er likevel en restaurant. Lokalet McDonalds serverer i går under denne definisjonen. Er ikke mye å krangle på igrunn.

Jeg for min del er litt spent på hvordan grønnsakene er tilberedt og hvordan de blir porsjonert utover på burgerne. Kommer de i hele, ferske grønnsaker, eller er de ferdigkutta og semi-råtne? Jeg Hater salaten på McDonalds over alt på jord. Føles ut som den er spraya i lakris og deretter blit systematisk tørket for å gi minst og jævligst mulig smak. Forklar meg nå hvilke mørke kunster de tar i bruk for å vrake grønnsakene.

Forøvrig: BK > McD
Vis hele sitatet...
Prinsippene for dette paa McD er ganske likt allerede forklart for BK.
Salat kommer i poser
Tomat kuttes
Lok finnes i to typer.
Ferdig oppkuttet til QP og McFeast (og sikkert noen av de nye)
Torrlok (ja mangler norske bokstaver) som blir satt i vann. Til cheeseburger og big mac og slikt.


Ellers alt ferdigdefinert i rutiner paa mcd. Alt fra hvor mange gram salat paa de ulike burgerne til hvor lenge burgerne kan ligge for de kastes.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av spelley
joda vi bruker micro til hver eneste burger, cheeseburgere, woppere alt. cheeseburger/hamburger blir varmet etter de er blitt pakket siden det ikke er salat på de, mens på woppere blir bare underbrøet med kjøtt og ost varmet, dette for å smelte osten.
Vis hele sitatet...
Men spelley, jeg skjønte ikke helt enda... Bruker dere micro, grill, varmepanne eller all of the above? :-D Du snakker om så mye forskjellig... Er det noen vits i å bruke både grill og micro da? Eller blir burgerne bare tint opp i microen - og så grillet på grillen etterpå?

Alle har meninger om McD og BK selvfølgelig... Interessant å se at matkjeder engasjerer så mye; men jeg forstår det jo godt, det er veldig lett å ha en mening om maten man spiser, samtidig som McD og BK også representerer en del politikk - som man enten er enig eller veldig uenig i
sorry for at jeg skriver litt tullete, Vi griller kjøttet i broiler, deretter plasserer vi kjøttet i "pannene" hvor de holder seg varm over tid, og er klar til vi skal lage burgere. Når vi skal lage f.eks en wopper cheese, tar vi ett kjøtt ut av pannen, plasserer det på underbrødet, deretter tar vi ost på det og hiver den inn i microen i 9 sec. så lager vi overbrød, marjones, salat og tomat, tar ut underbrødet av microen, plasserer sylteagurk, ketchup og løk, så tar vi overbrødet over, og pakker det. Basically bruker vi både micro, grill og varmepanne ja.

Altså igjen litt bedre: Vi sender kjøtt som holder en temperatur på ca 20- igjennom broileren, det tar ca 1.3 min før kjøttet har gått igjennom broileren og er totalt gjennomstekt. Deretter henter vi alle kjøttene og plasserer de i "pannene" som skal holde kjøttet konstant varmt over 30 min, om kjøttene ikke er blitt brukt opp innen de 30 minuttene blir de kastet, og nye kjøtt må bli varmet opp av broileren.

Det er nokk stor vits å buke både grill og micro, grillen steiker kjøttet, microen bruker vi til å varme opp ost som brukes på burgere

__

Beklager for elendig forklaring, men er synnsykt dårlig å forklare ting.
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 23:20.
Både McD og BK er dritgodt. Nå har jeg begynt å jobbe nært en BK, så det blir mer BK enn det har pleid å være. Samtidig har jeg en del venner som jobber på McD, så blir litt der også. Liker begge deler jeg. Men BK sin pommes frites må jeg ha i små mengder. Etter at jeg kun bestilte en large fries da jeg var sulten, og spydde halvveis, har jeg lagt usedvanlig godt merke til denne "melete" smaken som er i BK-pomfriten. Men burgerne er dritgode. Whopper med bacon er et must.

Hvilken BK jobber du på, spelley?
Jobber på sartor senter, ca 15 minutter utenfor Bergen sentrum.
Wopper Cheese med ekstra bacon, bigking XXL med ekstra bacon og cheeseburgere selger noe helt for j"""".
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2008 kl. 23:35.
Noen venner av meg jobbet på McDo, og hver gang det kom noen folk de ikke likte eller var direkte uhøflig, spyttet de i burgeren deres. Han ene tørket armhulen sin med burgerkjøttet en gang.
Herlig.
Sitat av aarst0g
Noen venner av meg jobbet på McDo, og hver gang det kom noen folk de ikke likte eller var direkte uhøflig, spyttet de i burgeren deres. Han ene tørket armhulen sin med burgerkjøttet en gang.
Herlig.
Vis hele sitatet...
Håper mattilsynet så de. evt. sjefen deres... Jævla tullinger.

Liker BK mye bedre enn McD. BK sine burgere har skikkelige karbonader og skikkelig tilbehør.

Men den restauranten som lager beste burgere er Wendys i USA. Håper de kommer til Norge.
Noen andre som har vært på Wendys i USA?

Fikk med skikkelig salat og tomat, eget glass med dressing, salt pepper, og brus. Nammenamm
Har ikke vært på Wendys, nei, men er storfan av Hard Rock Café's Bacon-burgere. Eventuelt "Legendary 10 oz burger" Elsk.
Jobber på Burger King og hygene er det som blir lagt størst vekt på. Man skal vaske seg på hendene hvert 20 min. Man skal heller ikke ta på noe som de på "kassa" har tatt på. da kan jo bakterier overføres fra pengene til burgeren.
Mange som tenker at disse kjedene er bakterienes favorittferieparadis, men kompiser som jobber på både BK og McD bekrefter at hygienen er ekstremt bra, nesten overdrevent nøye vask og renhold. Stoler på hygienen, er mer skeptisk til noen av stoffene som er blitt tilsatt maten med overlegg. Gir ikke mye for en McLuft med ekstra kolesterol og fett f.eks.

Innbiller meg at ikke all junkfooden er like bra for kroppen, men jeg tviler ikke på hygienen.