Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1307
Hjelp !

En kompis hadde kjøpt en xbox som han sa var chip'et. Vi gikk i gang og skulle koble xbox'en opp mot pc'en med flashfxp.

PS: dette er en Xbox v1.6

Vi fikk ingen kontakt og kunne heller ikke finne ut av IP adressen til Xbox'en (kom ikke inn i configmagic eller hva det heter). Vi fant ut at dersom jeg installerte siste versjon av Slayer's autoinstaller så ville jeg kjenne meg igjen og finne ut av det. Vi satte så Slayer DVD'en inn i xbox'en og fikk opp en del alternativer. Siden det allerede lå en del spill på den 200 GB store harddisken så gikk vi for alternativ 5) på Slayer's discen:

"Install EvoX Dash on V1.X HD Upgraded System"

Dette i håp om at vi ikke ville miste spillene som allerede var på harddisken. Etter installasjon skrudde vi av og så på igjen. Da blinket det bare rødt lys og "Service required. Contact Customer Support" kom opp på skjermen. OOOOPS !

Åpnet da xboxen of fant ut at det ikke var noen chip installert - den må være moddet med Softmod av et eller annet slag.

Noen som har ide om hvordan vi kan få gjennopplivet denne xboxen ?
Kan du ikke bare gjenopprette med Slayers discen da?
Nei,

Når jeg setter i Slayer's disc'en så skjer det ingenting annet enn at ejectknappen blinker rødt med error 16 når jeg skrur den på igjen.

Tror kanskje det ikke er så god ide med Slayer's discen så lenge xboxen bare er softmodet og ikke installer med chip ?
Du må holde av/på knappen inn i ett halvt sekund på Evox, hold den inne til det lyser gult, slik er det med Evox, si fra om det var det.
Når de sier de ikke fant noen chip så sier det seg selv at det ikke er en Evox chip.
Men hva med og soft modde på nytt?
Jeg skulle gjerne ha softmoddet på nytt, men problemet er at jeg ikke får kontakt med xbox'en. Den låser seg og gir feilmelding "service required contact customer support" med en gang jeg slår den på.

Finnes det noen form for bootdisc jeg kan bruke ?
hvilke versjon av slayer brukte du?
Vs 2.5 er det ikke sikkert har støtte for 1.6... har ikke testet det enda, så jeg vet ikke og har heller finni noe bekreftelse på det.
jeg sa da aldri evox chip, evox er and dash, noe han sa att han installerte..dessuten så går det jo an å prøve..
hvis ikke box`n booter med auto installer, og du har prøvd boot knappen ( holde inne tre sek, whateva) får å slå på chipen, så er det nok en xbox som er "game exploitet" eller "tsop`t".
Anyway, hvis det chip montert så vil du sa at forseglingen over skruene er brutt.
Det kan ikke være noen chip i den. Hadde det vært så skulle du ha kunnet bootet med slayer diske, selv om det ikke er hdd i ..

Her må det soft moddes på nytt, og det har ingenting med slayer å gjøre.
Sist endret av Informanten; 21. februar 2006 kl. 22:48.
joda, jeg skulle gjerne ha moddet på nytt, men problemet er jo at jeg ikke får til å boote opp xbox'en på noe vis.

Noen som kan peke meg i riktig retning ?
Jeg googla litt og se hva jeg fant.
Link1:http://www.se7ensins.com/index.php?showforum=13

Link2
First, I bought a faulty Xbox on eBay for €75 (about $88 USD) including postage. The description said that it wouldn’t boot, however I knew that this wouldn’t be a problem as I would be installing Linux. When I received the box and powered it up, the Xbox logo would display for some time and then it would come up with an Error Code 09 and would FRAG (the LED on the front Flashes Red And Green).

The Xbox has a BIOS just like a PC, however it is write protected. So in order to install Linux you must use a special BIOS—we will be using Cromwell. There is a way to overwrite the MS BIOS using a hack known as a ‘soft mod’, however I decided to buy a modchip and install the BIOS instead.
Vis hele sitatet...
http://www.tomsnetworking.com/Sectio...e150-page2.php

Håper det hjelper!
for si det sånn. det er enklere for en uerfaren å kjøpe en chip på f.ekx qxl til 150 kr ferdig flashet og klar, lodde to ledninger og xbox er da klar til å gjøre whateva du vil.. soft modde en tricky for en som skal lære det seg...
Tror egentlig jeg gir opp å gjøre dette selv. Er det noen i Stavanger som vet hva de gjør og er villige til å ta på seg dette oppdraget ?