Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 832
Jeg lurte på, hvordan er det du lager trance musikk?
Alle har jo hørt om crazyfrog, og alle disse Dj artistene, og sangene består jo ikke av så mye forskjellig høres det ut som, og flere av dem er jo ganske stilige også. Så, er det noen guider eller programmer dere vet om som gjør det lett å lære det?
Fruity Loops Studio.

Det er litt komplisert i begynnelsen, men tar ikke så lang tid å finne ut av de grunnleggende mulighetene. Ihvertfall ikke for meg.

Google it
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"Lett" innen musikk er synonymt med EjaY , men skal du lage
noe som faktisk går an å høre (les: lage musikk seriøst) på vil jeg heller anbefale at du starter
med Fruity Loops om du ikke vil gå hele veien med en gang å
skaffe deg ProTools (som er så og si standarden i studio).
Mange bruker også Cubase.
Hva med programmet reason?
Kanskje til hjelp her
Skal man enkelt kunne lage trance/techno så er det vel lettere å starte med FL Studio eller Reason?
Med tanke på synther -> sequencer?
Vet ikke helt jeg, Dodecha? Gleder meg til å begynne med ProTools/Cubase til sommeren.
Ah, the VSTs.
/me drømmer seg bort
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Joda, fl studio og reason er vel prefererte innen den sjangeren, vet ikke hvorfor jeg ikke listet opp reason, var vel i en rar sinnstilstand :P

Jeg lærte protools ganske fort, det er endel småting jeg ikke har satt meg inn i enda, men har ikke hatt bruk for det enda.
Hatt en lang pause i musikkmekkinga nå, tror jeg må oppdatere reason til 3.0 i morra og sette meg ned å mekke noe nytt Begynnt å spille gitar også, så kan bli artig å prøve å spille inn noe.
Audiacity - Anbefales sterkt! Gratis, enkelt og greit

Eneste minuset er at du bør ha et lydarkiv på pcen om du skal få laget noe skikkelig musikk, da du bare kan mikse i Audiacity.
Audacity er vel egentlig ikke å anbefale til slikt, som du sier, man må ha lydarkiv og miske og trikse. Masse styr.

En fin kombinasjon er jo Reason + ProTools eller Cubase.
Har du peiling på ReWire, Dodecha? Hadde vært kos med en liten nybegynnerguide etter hvert.
*engleøyne*
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hehe, rewire er drittsimpelt, og rett fram, aldri hatt no problemer,
det du i grunn gjør er å lage deg et nytt audiospor, så velger du Insert -> multi-channel plug-in -> Instrument -> Reason

Da vil rewire og reason sprette opp, sequenceren i reason er i slave mode, så du må gjøre alle tempoendringer o.l. i "hovedprogrammet" i mitt tilfelle: protools