Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4217
http://www.dagbladet.no/2011/11/18/n...mark/19067073/


Fremgang bra at det kommer mer og mer opp, har faktisk tro på at en dag om ikke så veldig lenge blir det legalisert, mye bra som blir sagt i kommentar feltet også, men mye dumt også da.

Hvis det finnes en tråd om akkurat det her så bare og slette denne

Diskuter
Og motstanderne har gatewayteorien som ess i ermet, som alltid fungerer på de som er oppvokst med å høre at narkotika blir man narkoman av og velger å ikke lære seg litt om narkotika.
Sist endret av connubialis; 18. november 2011 kl. 15:55.
Så bra! Fremgang iallefall. Nå er det bare Norge som står for tur.
Håper norske politikere åpner øynene sine etter dette.
Nå er det jo allerede "nesten" lovlig i danmark alt, politiet slår ikke ned på enkeltmennesker, men heller dealere og lign.
Kommer til å sette mye mer pris på turene til Danmark med foreldrene mine hvis dette blir innført..
Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Håper norske politikere åpner øynene sine etter dette.
Vis hele sitatet...
Kan jo drømme...

Deilig å være norsk i Danmark!
Ett stort steg i riktig retning..

Men følgende utsagn gir meg sure oppstøt:

Rasmussen møter imidlertid motbør fra sine partikolleger i Folketinget, som så seint som i fjor fikk nei fra Folketinget på spørsmål om det samme.

- Hvis vi gjør det lettere å få tak i hasj, ender flere på tyngre stoffer, sier folketingsrepresentant Ole Høkkerup for Socialdemokraterne.
Vis hele sitatet...
Jeg fatter ikke hvordan de tenker. Forslaget kommer for å bla. bekjempe at langere tjener seg rike. Jeg siterer:

Et flertall av Københavns lokalpolitikere gikk i går kveld inn for at Danmarks hovedstad skal bli forsøksby for fri hasj/marihuana. Målet er å sette en stopper for kriminelle dopselgeres milliardgevinst.
Vis hele sitatet...
Ved å gjøre MJ lettere tilgjengelig og styrt av staten, vil det i mine øyne gjøre det vanskeligere å gå over på tyngre stoffer da det som oftes er tvilsomme langere som introduserer folk for nye og tyngre stoffer enn MJ.

Er ikke dette allerede allmenn kjent?

Virker for meg som at Herr Ole Høkkerup har satt på sine skylapper og nekter å ta de av. Motargumentet hans blir i mine øyne latterlig barnslig. Det er tydelig at noen erfaring/kunnskap om MJ, det har han ikke..

Håper virkelig ikke det er mange av de trangsynte som Høkkerup når dette skal avgjøres.

Da er det bare en siste ting som gjenstår å si og det er:
JA til legalisering og JA til korrekt informasjon til alle!
Sist endret av Vandringsmann; 18. november 2011 kl. 16:14. Grunn: Leif
Tror nok at hvis dette slår i mellom i danmark, så kommer nok "kanskje" norge til og slå følge iløpet av et par år kanskje?
hvis ikke norge følger etter, så er det vel en risk for at det blir enda mer smugling over grensen, og at enda fler enkeltpersoner blir tatt.
Håper bare at Norge tar til vettet og legaliserer hasj og weed så ikke 300 000 nordmenn blir sett på som kriminelle, som kommer til og dra oftere til Køben
Jeg tar meg den friheten å kopierer ett innlegg i kommentarfeltet der.

Er så møkkalei av den evigvarende diskusjonen om cannabis . Det er fordeler og ulemper med det meste vi omgir oss med , sukker , alkohol og tobakk er lov å ta livet av seg med i dette landet , det er lov å sitte på ræva si 24 timer i døgnet å tylle innpå med ferdigmat full av fett,salt og dritt for deretter å okkupere minst en seng på det lokale sykeheimen 10 år tidligere enn normalt , det er lov å grille hjernen med stråling fra telefoner, trådløse nettverk og høye doser elektromagnetisk stråling.. Alle land med miniumum av ressurser bygger livsfarlige våpen for harde livet, det være seg biologiske,kjernefysiske eller nå i den senere tid, nanoteknologiske våpen.. verden er fylt med dritt av de samme maktmenneskene som sitter å nekter noen å dyrke og røyke busker...? Alt er egentlig snakk om makt , akkurat som olje,gass og mineraler er maktfaktoren i nåværende periode.

Jeg tror ikke hele landet hadde begynt å røyke hasj uhemmet om det ble lov , men myndighetene hadde mistet kontrollen over skatteleggingen av rusmidler som man kunne dyrket enkelt selv og vi måtte hatt samme runden igjen som vi hadde med alkoholmonopolet . PENGER, MAKT .. ikke DIN helse .
Vis hele sitatet...
Kunne overhode ikke vært mer enig i dette, og jeg begyner å bli drittlei politikere generelt. Har fått en anelse om at disse menneskene er faen meg mer trangsynte enn noe annet på overflaten av denne jorden.
Sitat av theBeist Vis innlegg
Nå er det jo allerede "nesten" lovlig i danmark alt, politiet slår ikke ned på enkeltmennesker, men heller dealere og lign.
Vis hele sitatet...
Kan godt være, men hvis det blir lovlig så blir det noe annet uansett, da begynner kanskje mange andre land og diskutere, osv osv, plutselig er det lov i de fleste land.

Men forstår, det hadde vært artig og ta seg en tur i danmark og røyke det åpenlyst, hvis det går ann, men ja, bedre det enn sånn som det er i norge, helt klart.
Det er ikke første gangen det blir lagt fram forslag om dette fra politikere i Danmark, så man får håpe det fører med seg noe denne gangen.
For dere som gleder dere til legalisering så har det skjedd framgang de siste årene.
Når jeg så på pollen i linken til TS, med over 21k som stemte der 60% svarte ja og 40% svarte nei til legalisering, så husker jeg statistikken var omvendt for er par år siden hvis jeg ikke tar helt feil.
Liker å se at ting går rette veien : ) 2 nye fine artikler på nettet bare i dag
Spelevinken, du husker rett. Godt å se at det ikke er like mange ignorante som i fjor
Det største problemet er at her i Norge er dette et ikke-tema for politikerene. I Danmark har de i det minste baller til å foreslå ting, men vi i nord tør ikke ta debatten engang. Er stygt redd for at legalisering her til lands ligger langt, langt frem i tid.
Hvorfor sitter ignorante folk ved makta?
Noe som bekrefter dette er facebooksiden til ungdom mot narkotika. ser ut som noen gode ord på veggen der ville hjulpet da motstanderene blindt godter seg der.
Disse folka når frem til mange med propaganda. Vurderte å lage ny tråd på grunn av dette men tror ikke jeg er den rette til å ta meg av det.
Leit at noe så populært likevel er tabu.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.7881559

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7866180

Nå ble jeg litt forvirra, her snakker dem bare om og gjøre ting ulovlig, får håpe danmark legaliserer fortest mulig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Yoshii Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/11/18/n...mark/19067073/


Fremgang bra at det kommer mer og mer opp, har faktisk tro på at en dag om ikke så veldig lenge blir det legalisert, mye bra som blir sagt i kommentar feltet også, men mye dumt også da.

Hvis det finnes en tråd om akkurat det her så bare og slette denne

Diskuter
Vis hele sitatet...
Hasj har jo i praksis vært 100% lovlig i køben hele tiden, de har jo christiania der. hvem som helst kan jo bare gå inn der og åpent kjøpe hasj på stand, og sette seg ned i full offentlighet og røyke seg en joint.

dette er bare for å stoppe og ha bedre kontroll med inntektene til kriminelle, og samtidig få skatteinntekter.

når det er sagt er det jo kjempegode nyheter med tanke på legaliseringsdebatten for oss som er tilhengere av legalisering. det at det blir offisielt legalisert og skattet bidrar til å alminneliggjøre det, som har positiv effekt på at synet på hasj blir mer realistisk. Og at brukere av dette harmløse, fine, helsebegunstigende naturmiddelet, uten bi-effkter, kan slutte å bli stemplet som lovbrytere. Og at de kan få kjøpe hasjen sin i verdighet og åpenhet, lovlig.
Sist endret av barbadius123; 1. desember 2011 kl. 03:11.
FN-konvensjonen om narkotika gjør at vi, og Danmark(?) ikke kan legalisere cannabis.

Det er vel derfor det ikke er legalisert i f eks. Nederland tipper jeg.

Sitat av barbadius123 Vis innlegg
bla bla bla...uten bi-effekter...bla bla bla
Vis hele sitatet...
Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter.

Sitat av theBeist Vis innlegg
Nå er det jo allerede "nesten" lovlig i danmark alt, politiet slår ikke ned på enkeltmennesker, men heller dealere og lign.
Vis hele sitatet...
Blir du tatt med cannabis på deg så blir det nok bot dessverre.

(Hmm.. Dessverre faktisk og ikke desverre?)
Sist endret av Naturgrønn; 1. desember 2011 kl. 06:37.
Dette er supert, kanskje det blir åpnet for en større cannabis-debatt i Norge i fremtiden.
Sitat av fth Vis innlegg
Kunne overhode ikke vært mer enig i dette, og jeg begyner å bli drittlei politikere generelt. Har fått en anelse om at disse menneskene er faen meg mer trangsynte enn noe annet på overflaten av denne jorden.
Vis hele sitatet...
Satt litt på spissen, men morsomt at slikt kommer i amerikansk media!
Bruk nå ikke setningen "fri hasj". Høres ut som den skal være helt fri og at menigmann nærmest får den kasta etter seg slik som idag, og det er jo ikke tilfellet
Nå må dere huske at det er stor forskjell på Norge og Danmark på dette feltet, og at det ikke er tilfeldig at Danmark ligger milevis foran oss innen nevnte emne. Hasj har vært sentralt i København siden Christiania ble grunnlagt, og de har (stort sett) kunne selge, kjøpe og bruke innenfor sine grenser. Det har stort sett alltid gått bra der inne, og det er en av de mest brukte turområdene i den delen av byen, grunnet sin fredlige atmosfære.

På den andre siden har du gjengkrigen mellom MC-gjengene og invandrergjenger om dopmiljøet på Nørrebro om omegn. Det har de siste 2-3 årene blitt drept ca 1 person i måneden (?) grunnet den gjengkrigen.

Folket i København ser hva som fungerer best. Folket i København ser hvor mye penger staten går glipp av grunnet Christiania. Folket i København ser hvordan fristaden motbeviser gateway-teorien. Folket i København er generelt mer opplyste om stoffet, da de aller fleste har det tettere innpå seg.

Tror ikke en legalisering i Danmark ville gjort radikale forskjeller her hjemme, men jeg ser for meg at det kan starte en domino-effekt, som forhåpentligvis kan nå oss her oppe på berget.
Sist endret av Screwdriver; 1. desember 2011 kl. 12:28.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
FN-konvensjonen om narkotika gjør at vi, og Danmark(?) ikke kan legalisere cannabis.

Det er vel derfor det ikke er legalisert i f eks. Nederland tipper jeg.



Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter.



Blir du tatt med cannabis på deg så blir det nok bot dessverre.

(Hmm.. Dessverre faktisk og ikke desverre?)
Vis hele sitatet...
I følge loven, ja. Men det er så utbredt og vanlig at de fleste politifolk i København bryr seg ikke om det. Jeg vet dette fordi jeg er halvt dansk, og kjenner mange derfra som røyker som sier det.
Danmark er mer liberal enn Norge på andre rusmidler fra før da. 16årsgrense på øl og vin, inntil nylig også på sprit og tobakk (nå 18). Så litt redd for at reaksjonen skal bli mer «La de tullingene ødelegge barna sine i de flate landet sitt om det er det de vil, her i Norge skal vi ikke ha noe sånn skit!» enn «Oi, cannabis lovlig i Køben? Kanskje det ikke er så ille likevel?» Men kan jo håpe, får jo følelsen av at ting faktisk går framover på verdensbasis.
En annen artikkel om det samme, på engelsk. (http://www.globalpost.com/) Går nå viral på Reddit. Håper på det beste!
Sist endret av Chronic420; 2. desember 2011 kl. 12:24.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
...blablabla...
Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter.... blablabla...
Vis hele sitatet...
OK, noen bieffekter da, omtrent en tidel av de akohol gir.