Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2365
Heisann.

Ønsker en tv på et rom som er langt fra nærmeste antennekontakt, men vil ikke ha en kabel gjennom halve huset.

Er det noen mulighet for trådløs signal overføring?
Hvis ikke vurderer jeg den scart muligheten sånn at man kan se på samme bilde som en host tv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådløst ja, Clas har f.eks en slik løsning i salg.

Om jeg noensinne ville brukt det ? Nei, tar ikke lange tiden å legge kabel om, enten på utsiden av huset eller innsiden, er det blokk er det plutselig litt vanskeligere dog.
Dersom du bruker en digital-tv boks med hdmi-kabel fra boksen til tv'n, kan du kjøpe denne løsningen: Transmit 1080i HDMI over AC Power lines in your house

Da sender du tv-signalet gjennom strømnettet i huset ditt.

Finnes også løsninger for dette til ethernet-internet kabler: Ethernet over AC Power Cord Converter

Trådløse løsninger ødelegger kvaliteten på signalene, hold deg til kabel.

Her er en test av løsningen, ser ut til at den funker best for små skjermer, også denne løsningen ødelegger for HD-kvaliteten: HDMI-over-power-line system works, but can't match an actual cable
Er fult klar over dette og det er på grunn av at det er en TV som skal såvidt brukes at jeg velger denne løsningen.

Den boksen du linket til, er den sånn at man må stå ved dekoderen for å bytte kanal da?

Mest ønskelig er å kunne ha trådløs overføring fra antennekontakt -> dekoder