Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8221
HeiHei! La oss si at jeg går til innkjøp av en lamineringsmaskin, noen hvite plastkort med magnetstripe og en laserprinter/scanner og gjør følgende.

1. Scanner inn bakside av mitt visa
2. Redigerer fødselsdato.
3. Printer Ny bakside ut på fotopapir med laserprinter.
4. bruker kniv til og kutte bakside ut fra fotopapiret
5. legger ny bakside over gammel bakside
6. Kjører dette imellom lameringsmaskina.
7. ?!?!!?!
8. Profit


Eller kopierer bakside/framside og endrer bakside og smeller begge to på et hvit pvc plast kort med MagStripe.


Synspunkt : ) ?
Sist endret av fiztorp; 24. juni 2011 kl. 11:56.
Sitat av fiztorp Vis innlegg
Synspunkt : ) ?
Vis hele sitatet...
En flask legg.
Vil fungere, men det beste er og vente til 18 årsdagen altså
Sist endret av justastonedhuman; 24. juni 2011 kl. 11:57.
kjedelig streiting
Hvilken type identifikasjonskort har du tenkt til å lage da? Jeg vil påstå at alle typer har sikkerhetsdetaljer du ikke vil klare og kopiere med en vanlig printer.
Mener det selv du får ikke med alle sikkerhets detaljene som den fuglen når du vipper på kortet så flakser den osv, mange utesteder som har fått opp lampe utenfor dørene nå og der vipper vaktene på kortet!
Trådstarter
5 5
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Mener det selv du får ikke med alle sikkerhets detaljene som den fuglen når du vipper på kortet så flakser den osv, mange utesteder som har fått opp lampe utenfor dørene nå og der vipper vaktene på kortet!
Vis hele sitatet...
Kommer fra bygda jeg så sånt er ikke så viktig her i nærheten, korte er vel mest til kjøp av alkohol, snus og røyk.
du kommer til å ha problemer med chippen, og den fugler som flakser. Førerkort er noe som ikke har slike ting tror jeg. Det blir derimot vanskelig å kopiere da den har veldig mye lite skrift.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
du kommer til å ha problemer med chippen, og den fugler som flakser. Førerkort er noe som ikke har slike ting tror jeg. Det blir derimot vanskelig å kopiere da den har veldig mye lite skrift.
Vis hele sitatet...
Det er en logo tildels over bildet og mye annet småsnask på førerkort. Har til dags dato (og jeg har jobbet i en bransje med ganske mye legitimasjonskontroll) aldri sett noen gjordt et godt førerkort.

Bankkort (gjerne ikke VISA) er vel der det er mest mulighet for å ha suksess, men en erfaren legitimasjonskontrollør vil som oftest avsløre de fleste metodene som er presentert her på Freak. Med en gang man begynner å tukle med kortet så blir det spor og da er det så enkelt å bare spørre om å få se en annen legitimasjon. Har du ikke, så blir det ikke adgang/kjøp/tillatelse.
Fungerer ikke skolekort perfekt til dette? Hvit plate med strekkode, fødselsdato med navn og bilde?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Fungerer ikke skolekort perfekt til dette? Hvit plate med strekkode, fødselsdato med navn og bilde?
Vis hele sitatet...
Det er vel den første legitimasjonen man mistenker for fusk, rett og slett fordi den er enkel å tukle med og de som utsteder den ikke akkurat er kjent for å være pålitelige...
eneste muligheten for og skjekke om det funker er vell og bare prøve og lage det og prøve ?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Fungerer ikke skolekort perfekt til dette? Hvit plate med strekkode, fødselsdato med navn og bilde?
Vis hele sitatet...
Og ikke godkjent som legitimasjon. Generelt kan man si at kun ting med bilde, navn og personnummer er gyldig legitimasjon.
Første spørsmål; Ser du gammel ut?
Andre spørsmål; Hva skal du bruke det til?

Hvis du er ser ut som en gutt 13 år, med melkebart og regulering er det ikke særlig smart.
Det er heller ikke smart å kjøpe 10 seksere' med øl på fake legg heller.

Det blir tatt som dokumentforfalskning og det er svimlende 10.000 i bot!

Er litt offtopic, men prøver bare å hjelpe! :P
Sitat av meitemark Vis innlegg
Og ikke godkjent som legitimasjon. Generelt kan man si at kun ting med bilde, navn og personnummer er gyldig legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Studentbevis (Fra 1. klasse VGS og opp) kommer med både bilde, navn og personnummer.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av MrVictor Vis innlegg
Studentbevis (Fra 1. klasse VGS og opp) kommer med både bilde, navn og personnummer.
Vis hele sitatet...
Mitt har bare fødselsdato, navn og bilde.

Men ang. fakeleg for kjøp av tobakk/alkohol så er det overvurdert. Så lenge du virker selvsikker og ikke ser ut som en drittunge så får du kjøpt det meste, snakker av erfaring.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Det blir tatt som dokumentforfalskning og det er svimlende 10.000 i bot!
Vis hele sitatet...
Det er vel kort og godt pisspreik.

Dokumentforfalsk har høy strafferamme ja, men de fleste som blir tatt for relativt tamme forsøk som å komme seg inn på et utested/kjøpe aldersbegrensede varer opplever vel i all hovedsak å få påtaleunnlatelse. Hvis de er unge nok så blir det vel enda oftere en alvorsprat og sterke formaninger...
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Første spørsmål; Ser du gammel ut?
Andre spørsmål; Hva skal du bruke det til?

Hvis du er ser ut som en gutt 13 år, med melkebart og regulering er det ikke særlig smart.
Det er heller ikke smart å kjøpe 10 seksere' med øl på fake legg heller.

Det blir tatt som dokumentforfalskning og det er svimlende 10.000 i bot!

Er litt offtopic, men prøver bare å hjelpe! :P
Vis hele sitatet...
Boten er sikkert 10 k, men politiet bryr seg utrolig lite om det, alt di har gjort her er og ta legitimasjonen ifra folk og klyppe den i to.
Kjenner en del folk som har blitt tatt, men ingen har fått noen konsekvenser av det.
TS, du burder heller bare gå inn og si du glemte legg hjemme, da slipper du straff vist du blir tatt/nektet
Sitat av meitemark Vis innlegg
Og ikke godkjent som legitimasjon. Generelt kan man si at kun ting med bilde, navn og personnummer er gyldig legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Bankkort, pass, postens id og norsk førerkort er gyldig leg. Ingen ting annet. Når dette er sagt vet jeg om mange dørvakter som ikke er så nøye på det.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Boten er sikkert 10 k, men politiet bryr seg utrolig lite om det, alt di har gjort her er og ta legitimasjonen ifra folk og klyppe den i to.
Kjenner en del folk som har blitt tatt, men ingen har fått noen konsekvenser av det.
Vis hele sitatet...
Er du helt drit?

Forfalskning av legitimasjon/ ID er snakk om dokumentforfalskning og politiet ser SVÆRT alvorlig på dette.
Det er ikke uten grunn at det er 10.000 kroner i bot.

De tøffe kompisene dine som "ikke har fått noen konsekvenser" av dette lyver. De har alle sammen fått en saftig flekk på rullebladet, men de er så pinglete at de ikke tør å åpne kjeften om de.

Hvis du googler litt hadde du lært mer en nok.
Straffelovens paragraf 372;

§ 372. Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den, som for å føre andre bak lyset angående omstendigheter av betydning for rettsforhold eller foretagelsen av rettshandler utsteder en skriftlig bevitnelse, der inneholder usannhet.
Med bøter eller med fengsel inntil 5 måneder straffes den, som i hensikt å tilvende seg eller andre en fordel eller å skade noen, løgnaktig utgir seg eller en annen for en i en bevitnelse, et personpass eller et liknende legitimasjonspapir omhandlet person eller på annen måte benytter et slikt dokument, eller som medvirker hertil.
Den som overlater til en annen et slikt legitimasjonspapir som er utferdiget til ham, skjønt han vet eller bør forstå at det vil bli brukt uberettiget, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder.


Now, eat $h1t mafakka.

Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Det er vel kort og godt pisspreik.

Dokumentforfalsk har høy strafferamme ja, men de fleste som blir tatt for relativt tamme forsøk som å komme seg inn på et utested/kjøpe aldersbegrensede varer opplever vel i all hovedsak å få påtaleunnlatelse. Hvis de er unge nok så blir det vel enda oftere en alvorsprat og sterke formaninger...
Vis hele sitatet...
Hmm, rart at det er "pisspreik" at samtlige av mine kompiser har fått 10.000 kroner i bot for falsk legitimasjon, da?

Jeg taler av erfaring, gutten min. Syk av mine venner har fått den bota, inkl. meg selv.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Hmm, rart at det er "pisspreik" at samtlige av mine kompiser har fått 10.000 kroner i bot for falsk legitimasjon, da?

Jeg taler av erfaring, gutten min. Syk av mine venner har fått den bota, inkl. meg selv.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne kalle meg gutten din, det er jeg så absolutt ikke. Personlig har jeg vel levert et sted mellom 150-200 falske legitimasjoner til politiet (hvorav omlag halvparten har ført til anmeldelse), noen jobber er mer utsatt enn andre.
Jeg vet ikke hvor mange kompiser du har som har blitt anmeldt og fått 10'000 i bot...
Da jeg var svartruss fikk vi russeID kort, da løy vi bare på fødselsdatoen når vi bestillte og fikk den på ID kortet. Hensikten var å slippe inn i kongeparken på russetreff med 18Års grense, men dette ble også godtatt i noen butikker til kjøp av tobakk og alkohol.

Men det skal sant sies at forfalskning av leg er en ufattelig dårlig ide, dette hadde jeg ikke gjort idag som jeg vet bedre. Det koster dyrt hvis du bli tatt og det er ikke noe særlig å ha på "rullebladet".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av MrVictor Vis innlegg
Studentbevis (Fra 1. klasse VGS og opp) kommer med både bilde, navn og personnummer.
Vis hele sitatet...
har ofte brukt studentbeviset mit (fra universitet) som leg. ville vært mye lettere å kopiere en et visa/førerkort. om de spør om anna leg bare si at du ikke har med visa fordi du bruker å miste det på fylla. (om du prøver å komme in på uteplass)

de kan fortsatt nekte deg ingang, har aldri brukt falsk leg, og har aldri hat problem med studentbeviset mit som leg. ^^
Kjenner flere som har blitt tatt med falsk legg ved uteplasser, eneste som da har skjedd da er at de har blitt fratatt leggen. Men kommer vell kansje litt ann på dørvaktene om de ringer politiet eller bare tar leggen.
Digital nomade
trippy's Avatar
Er vel bedre å låne et annens kort, en kompis eller noe. Da kan du vel ikke bli tatt for forfalskning, siden det ikke er noe du har forfalsket. Hvis man blir stoppet så kan du bare si at du fikk med deg feil kort eller noe.
Sitat av trippy Vis innlegg
Er vel bedre å låne et annens kort, en kompis eller noe. Da kan du vel ikke bli tatt for forfalskning, siden det ikke er noe du har forfalsket. Hvis man blir stoppet så kan du bare si at du fikk med deg feil kort eller noe.
Vis hele sitatet...
Jo det kan du, pga. det er du som fremviser det.
Det er faktisk det samme med disse gamle billettene til Oslo Sporveier/Ruter, dokumentforfalskning og anmeldelse uansett om det er kompisen din sitt eller gud selv.
Sitat av MrVictor Vis innlegg
Studentbevis (Fra 1. klasse VGS og opp) kommer med både bilde, navn og personnummer.
Vis hele sitatet...
funker ikke for det, jeg ser eldre ut enn det jeg er og hadde ekte skolelegg med meg, men vakten kunne ikke slippe meg inn fordi dette ikke er gyldig legitimasjon på utestedet...

Politiet ser alovlig på fake id, ikke tro på det mange andre her sier om at "de bare klipper kortet... Falsk identifisering er et lovbrud, og sees på av politiet som alvorlig. Hver gang jeg er ute, ser jeg et par 15-16-17 år gamle jenter prøve seg med fakelegg og blir tatt, da tar enten dørvakten legget og beholder det, og ønsker personen det tilbake, fordi den er "ekte" får de vente til politiet kommer.


Sitat av trippy Vis innlegg
Er vel bedre å låne et annens kort, en kompis eller noe. Da kan du vel ikke bli tatt for forfalskning, siden det ikke er noe du har forfalsket. Hvis man blir stoppet så kan du bare si at du fikk med deg feil kort eller noe.
Vis hele sitatet...
Faktisk så sees dette på som "identitets tyver" eller "oppgitt feil identifiseringsinformasjon" uansett, så ser begge ut som alvorlige forbrytelser.

Jeg har brukt denne metoden i mine yngre år, og den funket fett den, for det er ekte bankkort, bare av en litt yngre person på bildet.

Er du ikke gammel nok til å komme inn på utesteder, så er du ikke gammel nok, thats it. drittlei 15-16åringer på 18års steder, 18åringer på 20+ o.s.v. Det er ikke uten grunn at det er aldersgrenser på utesteder, og det er fordi barn ikke ønskes der.

Hva bota ligger på for disse lovbrud veit jeg ikke noe om, men 10 lapper høres ikke urimmelig ut, ettersom du får 2 lapper bare du tilstår du har røyket en joint.
Sist endret av Ivar; 6. juli 2011 kl. 14:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av trippy Vis innlegg
Er vel bedre å låne et annens kort, en kompis eller noe. Da kan du vel ikke bli tatt for forfalskning, siden det ikke er noe du har forfalsket. Hvis man blir stoppet så kan du bare si at du fikk med deg feil kort eller noe.
Vis hele sitatet...
Dokumentforfalsk handler ikke om at dokumentet er falsk i seg selv, men at et ukorrekt dokument presenteres som korrekt. Det er i denne sammenhengen faktisk likegyldig om det er en gyldig legitimasjon eller ikke så lenge det ikke er din gyldige (og korrekte) legitimasjon.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Dokumentforfalsk handler ikke om at dokumentet er falsk i seg selv, men at et ukorrekt dokument presenteres som korrekt. Det er i denne sammenhengen faktisk likegyldig om det er en gyldig legitimasjon eller ikke så lenge det ikke er din gyldige (og korrekte) legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke, har du en annen persons ID, så blir det jo Identitetstyveri?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Faktisk ikke, har du en annen persons ID, så blir det jo Identitetstyveri?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt ann på forholdene. Det du gjør i døra på utestedet, i kassa på butikken, osv - er dokumentforfalsk.

I tillegg kommer det eventuelle andre problemstillinger som at du har stjålet legitimasjonen fra den oppriktige eieren (hvis du ikke har tilvirket den selv, eller fått låne den).
Klarer du å kopiere opp et ID kort som ser ekte ut så må du vel kjøpe inn noen blanke kort eller lignende. eller hva varplanen rundt det egentlig? Hvis du klarer å printe ut masse fake-ID hjemme med "vanlig" utstyr så er det bare å selge i vei da! :P