Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1513
Det siste året har jeg begynt å fått veldig mange anrop fra ukjente numre, spesielt etter at jeg begynte å shoppe ting på internettbutikker osv. Nesten så jeg lurer på om nettbutikkene gir ut nummeret mitt eller noe til selgere..??

Paranoid som jeg er tar jeg ikke telefonen fra ukjente numre. Derfor irriterer det meg når jeg ikke får treff på nummeret på 1881 eller gulesider.

Tar ett eksempel her: 77600123

Ble oppringt av det nummeret, men finner det ikke i på telefonopplysningen. Finnes det måter å finne ut av et nr uten å måtte ta telefonen eller ringe opp?

Trenger jo ikke bestandig være selgere, så vil nesten vite om det er verdt å ringe opp eller ikke.
The Merciful One
mr5050's Avatar
telefonterror.no
Sist endret av mr5050; 17. juni 2011 kl. 23:00.
Ser ut som et typisk gullnummer (nummer som er lette å huske), de fleste bedrifter har en slikt "gullnummer".
Hva er du redd for at skal skje om du tar telefonen?
Det kan vel fort ende opp i mye babbel? Noen ringte meg her om dagen og skulle selge meg et diplom fordi at jeg har en ryddig økonomi. Det kostet bare 4000 kroner.
Kunitsyn's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva er du redd for at skal skje om du tar telefonen?
Vis hele sitatet...
At det er f.eks. purken eller nav som svarer. Som du skjønner har jeg ikke rent mel i posen og vil ikke bli overrasket med en telefon midt på mårran når jeg sover og ikke vet hva jeg skal svare.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det kan vel fort ende opp i mye babbel? Noen ringte meg her om dagen og skulle selge meg et diplom fordi at jeg har en ryddig økonomi. Det kostet bare 4000 kroner.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å legge på?

Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
At det er f.eks. purken eller nav som svarer. Som du skjønner har jeg ikke rent mel i posen og vil ikke bli overrasket med en telefon midt på mårran når jeg sover og ikke vet hva jeg skal svare.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å legge på?
Skjønner hvis du synes dette er ekkelt.
Har hatt det samme problemet selv.. og jeg kan si at det ikke er behagelig.

En dag når telefonen ringte med et ukjent nummer.. hørte jeg en hes stemme i bakgrunnen.
Etter jeg hilste med "Politiets overvåkingstjeneste, du snakker med Ove" har det ikke vært en telefon!

Du kan også ta telefonen og hyle alt du kan inn i røret.
Eller du kan rett og slett bare ringe leverandøren din og blokkere nummerere!

Lykke til!
Sist endret av Awesome-O; 17. juni 2011 kl. 23:09.
Kunitsyn's Avatar
Trådstarter
Fine forslag, men gjør ikke saken min bedre å hyle inn i røret eller blokkere nummeret om det er purken eller nav! Men er det ikke mulig å finne ut hvor i landet nummeret kommer fra med de 3 første tallene i nummeret?
Ja, hos enkelte leverandører kan man ha en tjeneste som gir opptattsignal til oppringer dersom vedkommende ringer uten nummer.

Ser ut som Troms?
Sist endret av fxxked; 17. juni 2011 kl. 23:12.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Fine forslag, men gjør ikke saken min bedre å hyle inn i røret eller blokkere nummeret om det er purken eller nav! Men er det ikke mulig å finne ut hvor i landet nummeret kommer fra med de 3 første tallene i nummeret?
Vis hele sitatet...
Hmm, er ikke det mest på hus telefoner?
Tror han blir ringt opp fra mobiltelefoner! :P