Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  203 40646
Jeg har en meeeeget god en som jeg har laget selv. (har ihvertfall ikke sett den noen sted)

Den heter Svarte Faen!

Oppskrift:

1 del Fredriks Hjemmelagede Tyrker
1 del "halvdød" Coca cola (ikke ligth eller zero)
en "dæsj" [skrives på engelsk; dash] appelsinjuice

blandes og helles over noen isbiter.



Oppskrift på Fredriks Hjemmelagede tyrker:
(nok til 0,5 liter tyrker)

2 poser tyrkisk pepper drops
2-3 dl. veldig varm vann
---> dette ristes i en flaske el. lignende til dropsene er oppløste.
2-3 dl. sprit etter eget ønske (avhengig av hvor sterk du vil ha den..)
--->ristes litt.

ENJOY!
Drinken "Toer'n" er en slager:
1 glass Bailey's
1 maisbit.

Putt maisbiten oppi glasset med bailey's i.


Mother russia = white russian med morsmelk.
Jeg har laget en ny drikk som jeg sitter og drikker nå.

Lerum saftfyll "husholdningssaft" (den som ikke heter solbærsaft) med svinedyr Barracuda Silver Rum.

Har en valnøttaktig ettersmak. Ganske god, men sterk



(Det må være den typen med sukker, ikke den med 20-30% mindre sukker i saftfyllet.)

Nei vent, jeg tok feil! Det VAR den med 20% mindre sukker. Står på ene siden av flasken.

Jaja, så feil kan man ta i fylla.
Sist endret av foshar; 20. juli 2008 kl. 00:41.
Her er mine topp 3

Dry Martini (m/gin, stired, NOT shaken)

9 cl Bombay Sapphire gin
1 cl tørr vermut

Røres over is i et glass og siles over i et martini glass
Garneres med 3 pimento fylte oliven på tannpirker (for guds skyld uten mynte eller annen smak)

James Bond hadde veldig feil, hvis du rister den vill du tilføre drikken masse oksygen og
det vill vi ikke ha


Mojito

5 cl hvit rom
1/2 lime i 4 kuber
2 ts vanlig sukker
en liten neve mynte
knust is
vanlig farris, club soda

mudle mynte og sukker til du kjenner lukta av mynte
fortsett med lime
tilsett rom, så is og
rør om, topp med farris


Margarita:

4 cl tequila
2 cl cointreau
saften av en halv lime

shakes med is og siles over i et margarita glass med
salt rand som du lager ved å gni inn kanten av glasset med sitron (el. lime) og
dypper det i salt

serveres med tequila shot og corona (el. Sol)
prøv maldon salt på sitron skiva
flamming lamborghini=

4 cl sambuca + 4 cl kalhuna i et cocktail glass, tenn på, stikk et sugerør nedi, mens man begynner å suge, få noen til å hele oppi 4 cl satfire og 4 cl bailys

den river noe jævla siden alt går ned med engang


monkey brain=

2 cl klar bolz+ 2 cl bailys, bailys heller man med stet slik at bailysen blir liggende på toppen ssom en hinne, deretter en liten dert med kirsebær likør, bailysen klumber sg og ser ut som en blodig hjrne, voila
Sitat av Mullah
Neida, på ingen måte. Har aldri drkke så mykje*lyge*
Men poenget er at vin og øl har ikkje så mykje alkohol som sprit. Derfor er det best å drikke sprit fordi at du ikkje trenger å drikke så mykje av det.
Øl, vin, sprit. Vi drikker for å oppnå samme sak. Fyll.
Poenget er at vis du tåler det og ikkje drikker for mykje så betaler du ikkje så mykje for å drikke sprit som når du drikker øl og vin.

Men dette vil du nok neppe forstå ettersom at vi kjeme fra 2 forskjellige verdner din ølhund
Vis hele sitatet...
Selv liker jeg best ha mange øl så jeg kan kose meg med en hel kveld/natt.
Kald Heineken<3
En kompis av meg skal ha innflyttningsfest til lørdagen. Derfor tenkte vi at å lage punsj ville være en glimrende ide To av hovedingrediensene skal være 1L med sprit(absolut vodka eller vikingfjord) og gjerne en flaske med rødvin. Vi skal ha punsjen i en diger diger glassbolle. Noen som kan bidra/hjelpe til med en knall oppskrift på dette?
Gøy saft fruktfest og HB ! knall drink når man er low on money
Det funker, men Hb/vodka og sånn fun saft av typen gul (husker ikke helt hva det hetter)
Lite stress og smaker bra. Ikke no' vits i å bruke 2 min på en drink du bruker 2 sek på å drekke..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Flaming Lamborghini
Ingredients:

* 1 oz Kahlua
* 1 oz Sambuca
* 1 oz Blue Curacao
* 1 oz Bailey's irish cream

Mixing instructions:

Pour the Sambuca and Kahlua into the Cocktail Glass and give the drinker a straw. Pour the Baileys and Blue Curacao into two sepsrate shot glasses either side of the cocktail glass. Set light the concotion in the cocktail glass and start to drink through the straw (this drink should be drunk in one) , as the bottom of the glass is reached put out the fire by pouring the Baileys and Blue Curacao into the cocktail glass and keep drinking till it's all gone!!

http://www.youtube.com/watch?v=dY2pwNYaVHc
Jeg er veldig glad i rom & coke.

1. Kjøp "Captain Morgan"
2. Kjøp "Coca cola"
3. Ha klar isbiter
4. 50/50 med rom&coke i et halvliter glass.
5. NAMM
Som en advarsel, er denne veldig lett å drikke.
Blandingen kan variere på alc% fra 15% oppmot 30. Den smaker best på rundt 20.

2 deler vodka
2 deler Sour mix
2 deler Pisang / evt. Koskenkorva peach
1 del blå bols
1 del sprite/7up/sitronbrus
Whisky og cola ftw! Kan med hånda på hjertet si at jeg synes det smaker godt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
2cl bacardi razz / lemon / apple
1cl pisang ambon (bananlikør, grønn)
1cl malibu (kokoslikør, hvit flaske)
1-2cl sourmix (fås kjøpt som pulver eller i flaske, inneholder ikke alkohol)

og vips, så har du drinken en "Neon", oppkalt etter sangen til John Mayer.
Sitat av Deci Vis innlegg
Whisky og cola ftw! Kan med hånda på hjertet si at jeg synes det smaker godt.
Vis hele sitatet...
Helligbrødre! Håper for guds skyld du bruker noe billig bourbon og ikke knabber fra pappas barskap.
Litt standard whisky å like, men det går bare i Jack Daniels for min del!
Jack Daniels er amerikansk tennessee whiskey, ikke "whisky".
God natt:
Et melkeglass med vodka

Irish Russian:
1 del vodka
1 del whiskey
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jack Daniels er amerikansk tennessee whiskey, ikke "whisky".
Vis hele sitatet...
Aha, da vet jeg det Alltid trodd at whisky var norsk for whiskey!
50% tine fersken iste
50% 22% Koskenkorva peach, det er så sinnsykt digg det...

eller så er den smirrinof north 22% sinnsykt god å drikke ren, bedre smak en den skal du se lenge etter spør du meg
Sist endret av sykofant; 28. januar 2009 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sykofant Vis innlegg
eller så er den smirrinof north 22% sinnsykt god å drikke ren, bedre smak en den skal du se lenge etter spør du meg
Vis hele sitatet...
Smirnof north har jeg aldri hørt om, hva smaker den? Pleier igrunn drikke 37.5% vodka, men dersom denne faktisk er god så skal det vurderes nestegang.
Sitat av mongob0ffel Vis innlegg
skal visstnok være godt om man blander sprit, sprite og fun light.. hakke jeg smakt tho, men det skal eliminere all spritsmak
Vis hele sitatet...
er en ganske overskyggende blanding ja, hvis du absolutt MÅ ha HB. godt er det ikke, men det er absolutt the lesser of two evils.

Ellers er alltids Jägerbombs en god ting. smaker godt, og gir deg både alkohol og koffein (du bør kanskje revurdere litt om du har voldelige tendenser). JB's Skal også drikkes svært kjapt, så du kan bruke mer tid på prating og/eller Guitar Hero
Jägerbomb (kjører battery iom at jeg ikke alltid har tilgang på redbull ) er en favoritt
Er sucker for en god Gin & Tonic.

Highball-glass fullt med is + 6 cl sprit, toppes av med tonic og pyntes med lime. En såpass klassiker at det ikke er nødvendig å nevne den, men er nok et par barneromper her som må dras ut av 96%-helvetet.

Har også noe Noilly Prat vermouth-stående. 1/3 vermouth med 2/3 gin er en slager, og vermouthen kan fint drikkes i et lowball-glass med isbiter. Perfekt kosedrink på kvelden. 18%

I en martini bør en bruke litt dyrere gin, ettersom en billig gin med vermouth lett kan bli for sur.
"Gompe"-drikk:
40% Vodka
45% Appelsin Juice
10% San Fransico
5% Battery

Navnet "Gompe"-drikk kommer av at det kan minnes om godteriet "Gomper".

Smak: Søt. San Fransico+Appelsin Juice gir en "frukt-smak" med en touch av syrlighet.
Farge: Rosa (Rosa/gul)

Vil også legge til at dette var noe vi drakk/lagde til jentene på fjortissfest. (før vi vokste til og fikk en bedre drikkekultur).


En annen godsak er jo Morgan å blande Morgan og Coca Cola.
Sist endret av Clr; 29. januar 2009 kl. 13:29.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Smirnof north har jeg aldri hørt om, hva smaker den? Pleier igrunn drikke 37.5% vodka, men dersom denne faktisk er god så skal det vurderes nestegang.
Vis hele sitatet...
vanskelig å si hva den smaker... men bakpå flaska står det at det er en smak av skandinaviske blåe bær... har du ikke smakt den, så andbefaller jeg deg å smake

http://1.bp.blogspot.com/_6KFY_GGkxys/R5muqSCAFHI/AAAAAAAAAmA/HkY8TlPwnb8/s320/brand_smirnoff_north___new_chilled_2_ewo71.jpg

1/4 sprit
2/4 sprite/sevenup eller lignedes
1/4 roses lime
Den er ganske god den drinken der også
Sist endret av sykofant; 29. januar 2009 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Er sucker for en god Gin & Tonic.

Highball-glass fullt med is + 6 cl sprit, toppes av med tonic og pyntes med lime. En såpass klassiker at det ikke er nødvendig å nevne den, men er nok et par barneromper her som må dras ut av 96%-helvetet.

Har også noe Noilly Prat vermouth-stående. 1/3 vermouth med 2/3 gin er en slager, og vermouthen kan fint drikkes i et lowball-glass med isbiter. Perfekt kosedrink på kvelden. 18%

I en martini bør en bruke litt dyrere gin, ettersom en billig gin med vermouth lett kan bli for sur.
Vis hele sitatet...
Greit nok at du drikker den i det glasset du måtte prefferere
men en martini skal aldri innholde is
kun røres (og sef. aldri ristes) med is
Jack'n coke (dvs jack daniels + cola )

Og så har du den gode gamle slageren;

Cola, hb og kanskje en liten dasj sitronsyre på de 2-3 første drammene.. Etter det kjenner du ikke stort så da er det bare å peise på.

EDIT: På fors osv er det fint med isbiter i drammen, blir 10 ganger bedre da (uansett hva du blander med). Kanskje litt uaktuelt å drasse på masse isbiter på fest så.. :P heh
Sist endret av JohnnyNonsens; 30. januar 2009 kl. 18:10.
Sitat av sykofant Vis innlegg
eller så er den smirrinof north 22% sinnsykt god å drikke ren, bedre smak en den skal du se lenge etter spør du meg
Vis hele sitatet...
Hvor får du tak i det? Aldri sett før, hørtes egentlig veldig godt ut.
Kan jo begynne med å lete på det derre Vinmonopolet.
Smirnoff North er veldig god å drikke ren, om den er iskald. Ikke av det billigste, men verdt de extra kronene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Apertif.no har et ganske bra utvalg av drinker.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Smirnoff North er veldig god å drikke ren, om den er iskald. Ikke av det billigste, men verdt de extra kronene.
Vis hele sitatet...
Selv så syns jeg North har konsistens som halvferdig gelé. Virker nesten tykkflytende. Og god og god... Greit nok å sippe til med 4-5 isbiter, men ikke akkurat noe jeg hadde investert i for hyggens skyld.
▼ ... over en måned senere ... ▼
google er en fin bil, søk på drink mixer/recipe får opp evig mye!
Gå inn på Bacardis hjemmesider. Mange gode drinker
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
google er en fin bil, søk på drink mixer/recipe får opp evig mye!
Vis hele sitatet...
know know. Vil bare ha noen enkle mixer, ikke alt den driten som Ola Nordman IKKE har liggenes på kjøkkenet:]
Lag deg Mojito. Kjempegodt.
Noen som kan fortelle meg hva "Club Soda" er? Er det vanelig vann med kullsyre?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva er eneklt og godt som man kan blande med Absolute Citron?
Altså noe man finner i hyllene på ICA eller Kiwi.
Long Island Ice Tea for alle penga
det det går på her i gårn:
1. viss jeg skal bli skikkelig dritings å ikke har stort andre planer enn å være ubrukbar da er det lunkent vann hb å sukker det går på, det smaker faktisk ikke så galt å du blir MØKK full på noen drammer, helt ubrukbar altså.
2. hvis jeg har en plan som å årne med dame eller skal noe dagen derpå så blir det drink, å da kjøper jeg tom collins drink mix og fanta exotic er det bare og blande husker ikke oppskrifta men det skal betydelig mindre tom collins oppi enn fanta =)

glemte og si at sky vodka er helt syykt, smaker INGENTING kan drikke hele flaska rent på noen få minutter å smeller no så grønn****** faaaarlig drikke :O :P
Sist endret av Acid00; 31. juli 2009 kl. 04:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Long island Ice tea

1 del vodka
1 del gin
1 del tequila
1 del rom
1.5 del triple sec

så fylles resten av glasset (ca 30 % etter at spriten er blandet i) med cola/sitron iste og putter en skive sitron på toppen!
en drink/shot som kalles Kamikaze er finfin( bruker shot utgaven)

1del sprit(valgfri)
1del contreau
1del sprite
1del roses lime

delene kan være så store du vil bare de er like

blandes i en shaker med litt isbiter og helles i shot glass jummy
kjenner ikke spriten før det er for seint nydelig sak
Sist endret av tribalgoth; 31. juli 2009 kl. 15:43.
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av Duppy Vis innlegg
Noen som kan fortelle meg hva "Club Soda" er? Er det vanelig vann med kullsyre?
Vis hele sitatet...
Du har helt rett!

Først og fremst, som bartender, er det viktig å ha en "favorittsprit". For min del er det mørk rom. Til blanding bruker jeg Havana Club Especial (seksten ganger bedre enn Bacardi Gold) og for å drikke rent pleier jeg kjøpe Ron Matusalem. Begge finnes på vinmonopolet.no og er tilgjengelige overalt i Norge, med et mulig unntak av Fauske

Drinker laget på rom er ikke så forferdelig vanskelig å få til gode. Rom er en søt sprit brygget på sukkerrør. Lime, brunt/hvitt sukker og rom er en hellig kombinasjon. Husk på det! For å imponere litt hadde jeg gått til innkjøp av masse frukt og garnityr til nyttårsaften. Noe å "knuse" innholdet (som i en mojito) med er også greit å ha på lur. Jeg personlig liker bedre å mudle drinker med mye innhold enn å riste de. Da får man mye mer preg fra all skall fra frukten som ligger i glasset.

Det å lage en god drink handler ikke om å kunne flest mulige oppskrifter, men å kunne tenke seg til og kombinere ulike smaker og balansere disse på best mulig måte. Jeg liker veldig godt å eksprimentere med smakene. Akkurat nå er det basilikum og bringebær som gjør jobben min. Tidligere har det vært blåbær og vanilje (julaften-drinker), pasjonsfrukt og mango (sommer sommer sommer), druer og melon, honning og lime m.m.

Nå, til drinkene! Setter opp 4-5 eksempler på veldig simple drinker pluss et par mer avanserte.

Frozen Daquiri:
Type: Blender

- Rom (4 cl)
- Lime (3cl)
- Brunt Sukker (2 cl)
- Is (5-6 biter)

Kjør alt i en blender til det er fin konsistens. Med frukt og litt forskjellige juicer tilgjengelig på kjøkkenet kan man gjøre forferdelig mye gøyalt.
Daquiri er basen på alt av andre daquiries (strawberry, mango, pære, appelsin, ananas (pina colada kan også lages på denne basen om man både har ananasjuice og kokosjuice), osv..). Denne drinken funker veldig bra som en aperitif.

Cuba Libre:
Type: Shake

- Cola
- Rom (4-6 cl)
- Lime (2-3 cl)
- Sukkerlake eller melis (1 cl)

Is og cola halvveis opp i glasset, fyll shaker med sprit, seks kvarte båter med skviset lime og sukkeret. Shake it. Innholdet i shakeren er hvitt, så prøv å helle ALT innholdet over det halve glasset med cola. Da vil det skille seg, så man får en svart/hvitt-drink. Gøy gøy. Det samme kan gjøres med sprite (kjempegodt). Enkel, men sinnsykt god drink. Bare sørg for å ha nok lime.

Passion Santo Libre:
Type: Shake

- Sprite
- Rom (4 cl)
- Lime (2-3 cl)
- Sukkerlake eller melis
- En fersk pasjonsfrukt og/eller pasjonsfruktpuré.

Is og sprite halvveis opp i glasset, alt annet i shakeren akkurat som med Cuba Libre. Sil innholdet over spriten. Nå vil du få en gjennomsiktig og gul drink. Ser MEGET tøft ut med litt pasjonsfruktbiter i.

Fidel Castro:
Type: Muddles

- Ginger Ale
- Rom (4 cl)
- Lime
- Sukker

Ha 6 limebåter og 2 mellomstore skjeer sukker i bunnen av glasset. Knus dette sammen. Fyll halvveis opp med is (gjerne knust) og rør det opp litt. Ha i spriten og fyll opp med is, deretter rør litt til. Topp med ginger ale. Kult med limeskall som garnityr.

Til de kalde:
Type: Bygges

- Rom, lime og sukker
- Varmt vann
- Vaniljestang
- Kanelstang
- Appelsin

Knus gjerne appelsinen og limen med litt sukker og en liten del av vaniljestangen. Smakene kommer mye bedre ut. Deretter fyller man på med rom og ca 1 dl varmt vann. Kanelstangen og om ønskelig litt sukker må oppi til slutt. Perfekt for å gå ut og se på raketter med!

Mojito:
Type: Muddles

- Rom, lime og sukker
- Ca 12-14 mynteblader
- Knust is
- Sodavann (Club Soda)

Rom kan også shottes som tequila, men istedenfor sitron og salt så bruker man brunt sukker og appelsin. Kjempegodt!

5-6 Limebåter, mynten og 2 skjeer sukker i glasset, muddle dette sammen og fyll glasset halvveis opp med is. Hell brun rom i, rør deretter rundt litt. Fyll glasset helt opp og topp (om ønskelig) med soda. Soda er jo enkelt og greit bare vann, så jeg liker ikke å tilsette denne ingrediensen. Det fjerner bare den konsentrerte og gode smaken. Denne drinken kan man også tilsette frukter. Mango-mojito er supergodt.

Håper at dette hjalp litt. Husk: Det handler ikke om å bli fortest mulig full på drinkene. Med riktige proposjoner så smaker faktisk hjemmelagde drinker veldig godt. Det skal være litt finesse over drinken man lager.
Tips: Her i byen (kristiansand) har man et par geniale asiatiske butikker hvor mynte, sitrusfrukter, ingefær og forskjellige typer sukker er mye billigere og bedre enn det man finner på ICA. Sjekk litt rundt så det ikke blir superdyrt å feire nyttår hjemme. Om noen har noe spørsmål eller lignende så stikk gjerne innom aperitifs hjemmesider. Evt send meg en pm

Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Hva er eneklt og godt som man kan blande med Absolute Citron?
Altså noe man finner i hyllene på ICA eller Kiwi.
Vis hele sitatet...
Prøv deg på hylleblomst!

2 cl absolut citron
2 cl contrieau
3 cl hylleblomstjuice, anbefalt merke: Ringi (helst konsentrert puré)
2 cl lime
1 cl sukkerlake eller 1-2 ts melis

Rist alt sammen godt og hell over i cocktailglass uten is.
Sist endret av niigu; 31. juli 2009 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et glass. Isbiter i bånn. Mørk rom (Captain Morgan). Cola drikke etter smak, foretrekker pepsi max til denne. 1/5 fordeling av sprit og mix. Rør rundt. Nyt.

Faen, fikk lyst på nå....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mojito, Captain morgan's + cola, paparazzi, San fransisco, lollipop, vodka redbull, tom collins...
Men dette var vel en major bump, anyways sikkert flere som ønsker litt flere drinker i deres drink db.
Sist endret av Spelly; 25. januar 2010 kl. 23:44.
Drar inn på en gammel tråd..
Dra shots med Fernet Branca(en grønn flaske på polet, du synes sikkert den smaker jævlig, men etter noen ganger så synes du det er godt). Og Pepsi ved siden av. Så slipper du styret med å mikse og trikse.

Ikke for å skryte, men jeg jobber da som bartender Og på fest er det egentlig ganske kjipt å mikse coctails, man trenger som regel en del ting. Hvertfall hvis man skal gjøre det ordentelig(ikke sånn drinkmiks skit fra rema). Som regel flere typer sprit, kanskje en likør eller to, og toppe det hele med blandevann.
Men, hvis du absolut vil briefe med noen gode drinker kan du kjøre følgende:
French '75;
4 cl Gin
2 cl sitronsaft
2 cl sukkerlake
Dette ristes med is og helles i glass.
toppes med 5-8 cl champagne(kommer litt an på glasset, TROR det egentlige målet er at det skal bære 13 cl til sammen). Her kan man eksperimenter med glass, personlig synes jeg champagneglass er pent, kanskje med en coctailbær i bunnen(selv om dette egentlig er forbudt, men jentene liker det), har fått den servert i longdrink-glass med masse knust is, på isbiter i rocksglass. Så her er visst alt lov

caphrinia:
Knus/møddle 6 båter lime, 2 ts sukker i et rocks-glass.
Oppi med 4 cl Cachaça oppi der.
halvveis opp med knust is, rør godt, før du topper det hele igjen med knust is.

klassisk Daquiri (ikke den kjipe sløsshen man får på Friday's og andre wannabe-steder)
6 cl blank rom(bacardi er for pyser! kjøp havana club)
2 cl sukkerlake
2 cl limejuice
rist med is og sil over i et coctailglass.

Ellers er jo klassikere som Cuba Libre, White Lady, Horses Neck og andre lettblandede drinker greit. Bare man har med en lime eller to og litt sukkerlake så er mye gjort
Et spørsmål angående en av de mest primitive drinkene som er her inne... Jeg lagde meg nettop en vodka redbull (smirnoff vodka) men det er ikke noe kullsyre i drinken? Når jeg fikk den servert på byn, oste den av kullsyre etter den ble servert.
Hva kan årsaken til at jeg ikke får kullsyre være?
Heldte først 1/3 vodka i, isbit og forsiktig en flaske med redbull i glasset.
Sitat av TeQniC Vis innlegg
Sprit suger, kjøp øl!!
Tips til billig øl vist dere er en 4-5 prs...
Kjøp en tønne og lån en tappekrane av et brygeri....

Vi betaler 1000 kr. for 30 liter øl, og det er 500 kr. for tønna..

Genialt!
Vis hele sitatet...
Hvor kjøper dere tønnene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Moonshine Vis innlegg
Hvor kjøper dere tønnene?
Vis hele sitatet...
Det lønner seg ikkje. Du har pant på fatet, og du har svinn fra fatet. Rett nok er prisen ca. 17,- per halvliter reint i ølmengde, men så skal du ha CO2 (som er dagleige på gassflaska på en del + gassen), og tappeutstyr.

Skal du bare ha et eller to fat er det rimelig sikkert billigere å kjøpe ølet på boks, for det koster ikkje så mykje meir at eg kan tenke meg at det veg opp for skumøl, co2 og alt slikt.