Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 703
Jeg har akkurat bytta ut hoved kort cpu og ram. Så når jeg starta xp opp igjen så vil den ikke boote. Så da må jeg legge det inn på nytt.

Men når jeg skal legge det inn så henger den seg når den skal kopiere over install filene til harddisken, og aldri på samme stedet.

Noen som har vært borti noe lignende.?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Om den gamle rammen din funker å bruke på det nye hovedkortet ditt så bytter du ut med det, mens du installerer os'et, og bytter tilbake igjen etterpå. Dersom det ikke gjør det, se om du får tak i en annen ram du kan prøve med.

Under installasjonen av os'et er det meget kritisk at minnet ikke på noen måte er skadet, som regel skaffer dette store problemer under installasjonen.
Trådstarter
24 0
Jeg tror den gamle ramen skal funke. Så jeg skal prøve det..
Nå kom installasjonen litt lenger i går. Nå kommer den til selve installasjons delen. Den du kommer til når du oppgraderer f.eks win 98.

Men den kommer aldri forbi delen der den installerer hardware!

Systemet er forresten:

abit kv8 max3
athlon 64 3000+
512 geil pc4000
2 120 GB ide seagate disker
Sist endret av nikolsko; 31. juli 2004 kl. 10:13.
Trådstarter
24 0
Det funka til slutt.. Jeg dro ut den ene ram brikken og kjørte den andre i dimm slot1. Da kjørte den gjennom hele uten problem.