Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1099
Når er det sikrest å begå et feks ran i henhold til når det er færrest politi tilgjengelig?Tenker på ting som matpauser, vaktskifter, feier etc...
Du tror kanskje ikke det varierer fra sted til sted? Jeg tviler på at landets tusenvis av politifolk spiser nistepakken sin samtidig.
sikrest er det nok på diverse helligdager, da politidistriktene ikke har penger til å gi alle sine ansatte dobbel lønn.
Sitat av mrniceguy
sikrest er det nok på diverse helligdager, da politidistriktene ikke har penger til å gi alle sine ansatte dobbel lønn.
Vis hele sitatet...
17. mai, under borgertoget, når de som faktisk er på jobb er opptatt med å gå i tog.
Men de bør da være mer sårbare på enkelte klokkeslett enn aandre
Fant dette på dataen(Sikkert sitert fra en her på Nff):
- Det beste tidspunktet å utføre ugjerninger på, er ikke i 2-3 tiden på natten. Da er nemlig beredsskapen på topp for vektere og politi, og alle personer blir lagt merke til på dette tidspunktet. Velg heller nøyaktig klokken 4 eller klokken 6 om morgenen - og sørg for at det skjer fra 5 minutter på hel time TIL 5 minutter over hel time. Dette fordi de fleste vektere må melde rutine fra en fasttelefon i det intervallet (for å verifisere at de fortsatt er i live) - altså klokken 02, 04, 06, 08, osv... Dette betyr at de ikke kan gå patrulje akkurat rundt disse tidspunktene.

- Hvis du blir fersket på privat, *avsperret* område, og ikke har gjort noen skade, så fortell personen som oppdaget deg at du skal forlate området. Da har han ikke lov til å pågripe deg - da du avstår fra videre kriminell aktivitet. Er ikke området avsperret (f.eks ved bruk av høye gjerder og lignende) så har du uansett lov til å ferdes der.

- Hvis du har gjort skade eller stjålet for mer enn 2500 kr, så aldri gjør motstand mot den som fersker deg. Da er du i praksis rettsløs.

Edit: Er selvfølgelig ikke sikker på dette. Men håper det er til hjelp
Sist endret av Alle Er Bjønn; 2. april 2008 kl. 23:23.
I påsken.. fyr på peisen, ein kvikk-lunsj og ein god krim.

eod.
Sitat av Alle Er Bjønn
(...) Velg heller nøyaktig klokken 4 eller klokken 6 om morgenen - og sørg for at det skjer fra 5 minutter på hel time TIL 5 minutter over hel time. Dette fordi de fleste vektere må melde rutine fra en fasttelefon i det intervallet (for å verifisere at de fortsatt er i live) - altså klokken 02, 04, 06, 08, osv... Dette betyr at de ikke kan gå patrulje akkurat rundt disse tidspunktene.
Vis hele sitatet...
Og hvor mange år gammel er denne informasjonen? Tror du ikke vektere har mobiltelefon nå?
Sitat av ql1rz
Og hvor mange år gammel er denne informasjonen? Tror du ikke vektere har mobiltelefon nå?
Vis hele sitatet...
Hvor mange år gammel den er veit jeg ikke. Jo, jeg regner med at vektere har mobiltelefon.
Det første avsnittet stemmer nok ikke helt til dags dato. Men de to neste er nok noe nærmere.
Men dette skal jeg ikke uttale meg så mye om, da jeg ikke vet så mye om vektere og rettighetene deres.
Fasttelefon fordi hvis noen knerter vekteren kan de "verifisere at han er i live" ved mobiltelefon. Om det er en falgt fasttelefon er vel dette vanskeligere uten ytterlige spaning på vekteren =)
Sitat av Liquid Crystal
Fasttelefon fordi hvis noen knerter vekteren kan de "verifisere at han er i live" ved mobiltelefon. Om det er en falgt fasttelefon er vel dette vanskeligere uten ytterlige spaning på vekteren =)
Vis hele sitatet...
Tror nok vekteren har en kode eller passord som skal opplyses, og en kode/ passord han kan si når han trenger assistanse.
Planen til Toska var jo ikkje så veldig dårleg. Å rane sentralen tidleg Mandags morgen fordi da var Politiet "sliten" etter helga. - Skjønner tegninga