Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 806
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men nikotin er jo per def et rusmiddel, så ja...

Anyways!

Jeg skal snart reise på ferie til Amerika og skal være en periode i både San Fransisco og i LA. Og jeg er en smule bekymret fordi jeg har hørt at i California har de noen helt sinnsyke røykelover. Noen som vet noe om disse lovgivningene? Jeg har ikke så jævlig lyst å reise ned for så å få en jævla bot for røyking på offentlig sted eller noe...Og hva er forresten aldersgrensene for å kjøpe sigg?
Sitat av penelope
Har vel blitt tatt opp før dette.

Men etter et raskt søk på google fant jeg en ganske handy sak:

http://www.passyourdrugtest.com/mjlaws.htm
Vis hele sitatet...
Trådstarter snakker om sigaretter, type lovlige
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av penelope
Har vel blitt tatt opp før dette.

Men etter et raskt søk på google fant jeg en ganske handy sak:

http://www.passyourdrugtest.com/mjlaws.htm
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke han mente hasjrøyking, men vanlige sigaretter. Aldersgrensen er som her på 18 år, og faktisk 19 i noen stater.

EDIT: Her er forresten et utdrag fra Wikipedia på diverse lover angående røyking som er blitt vedtatt gjennom tidene. Dette gjelder California:
California

* 1994 banned in all workplaces (excepting tobacconists), including all restaurants, and in 1998 smoking was banned in bars. Additionally, California prohibits smoking within 20 feet (6.5m) of any door, window or air intake of any government building within the state, including buildings owned or occupied (e.g. leased) by any government entity, including public universities, or public buildings leased to private firms.[4]
* San Luis Obispo, 2 August 1990 became the first city in the world to ban smoking in all public buildings
* Calabasas, 2006 banned in all indoor and outdoor public places, except for a handful of scattered, designated outdoor smoking areas in town. Believed to be the strictest ban in the United States.[5]
* El Cajon, on 14 August 2007, the The El Cajon City Council unanimously passed an ordinance to ban smoking in most public places, including city streets, outdoor patios in restaurants and even outside of the mall; in essence any location considered public domain. Anyone caught smoking in public areas will face fines up to $500. The city previously outlawed smoking in parks, and also requires businesses that sell tobacco products to get a city license.
* Belmont, on 9 October 2007, the Belmont City Council voted to prohibit smoking in parks and other public places and to ban smoking inside apartments and condominiums.[6]
* Beginning in 2008 statewide, smoking in the presence of a minor (17 years or younger) while in a moving vehicle is a misdemeanor offense. The charge is not enough to be pulled over and is cited with a larger offense, such as a moving violation or traffic accident.[7]
Vis hele sitatet...
Sist endret av ticks; 13. mars 2008 kl. 20:12.