Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 678
Tittelen sier seg ganske greit selv. Har noen her erfaring med å bruke attentin som studie-dop?

Hvis du har det; Hvordan var det sammenlignet med andre studie-dop? Hvordan var opptur / nedtur? I hvilken grad er dette avhengighetsskapende?

Er helt grønn når det kommer til attentin, vet altså ingenting om medikamentet.

Ha en fin kveld folkens!
Tja. Jeg har ADHD da.

Med mindre dette er noe du vil fortsette med på sikt vil jeg be deg ta en orndelig vurdering her. Det er avhengighetsskapende. Er det verdt det? Hvor mye vannskeligere det vil oppleves senere når du har vendt deg til dette? Klart studiene vil oppleves lettere nå (i et scenario hvor du går for det) så tror jeg samtidig annet vil kjennes vannskeligere senere enn hva det gjør nå (i et scenario hvor du slutter, skal endre vanen).
Squanchy
Emilher1's Avatar
Trådstarter
Sitat av xex Vis innlegg
Tja. Jeg har ADHD da.

Med mindre dette er noe du vil fortsette med på sikt vil jeg be deg ta en orndelig vurdering her. Det er avhengighetsskapende. Er det verdt det? Hvor mye vannskeligere det vil oppleves senere når du har vendt deg til dette? Klart studiene vil oppleves lettere nå (i et scenario hvor du går for det) så tror jeg samtidig annet vil kjennes vannskeligere senere enn hva det gjør nå (i et scenario hvor du slutter, skal endre vanen).
Vis hele sitatet...
Hovedsakelig ville det vært å ta dette 2-3 ganger nå før eksamen for å få inn noen ordentlig gode økter med mye pugging. Har helt sinnsyke konsentrasjonsvansker til tider og sliter med å sitte mer enn 2t uten å miste totalt motivasjonen.

Har erfaring med Ritalin fra tidligere og har et godt forhold til det ettersom jeg kun har tatt dette et fåtalls ganger når jeg har øvd til enkelte eksamen, grunnet overnevnte problemer. Ritalin er ikke bare bare få henda på, men Attentin kan jeg få tak i. Så hvis du tar disse tingene i betraktning, tror du det kunne gitt samme utbytte?

Er ikke noe jeg kommer til å bruke før hver eksamen, men er visse fag jeg sliter ekstra mye i.
Sist endret av Emilher1; 3. november 2022 kl. 00:31.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Hovedsakelig ville det vært å ta dette 2-3 ganger nå før eksamen for å få inn noen ordentlig gode økter med mye pugging. Har helt sinnsyke konsentrasjonsvansker til tider og sliter med å sitte mer enn 2t uten å miste totalt motivasjonen.

Har erfaring med Ritalin fra tidligere og har et godt forhold til det ettersom jeg kun har tatt dette et fåtalls ganger når jeg har øvd til enkelte eksamen, grunnet overnevnte problemer. Ritalin er ikke bare bare få henda på, men Attentin kan jeg få tak i. Så hvis du tar disse tingene i betraktning, tror du det kunne gitt samme utbytte?

Er ikke noe jeg kommer til å bruke før hver eksamen, men er visse fag jeg sliter ekstra mye i.
Vis hele sitatet...
Det kunne gitt samme utbytte, i motsetning til gate-amf er det letter og dosere det som kommer fra apotek. Kan hende du må prøve deg fram, ikke helt sikker men attentin er noe sterkere enn ritalin? I forhold til mg tenker jeg, ellers er det jo 2 forskjellige stoff.