Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4597
Jeg har bestilt noen sovetabletter med virkestoff diphenhydramine 50 mg gjennom eBay. Har tenkt å bruke dem kunn som sovemedisin og ikke rus. Men jeg lurer på hvordan det er å få slike ting igjennom toll? Er det null sjangs eller? Hvis pillene blir stoppet i toll vil jeg isåfall få vite det? Få info gjennom brev eller noe? Fikk prøve denne sovemedisinen av ein kompis som hadde handlet dem reseptfritt i USA. Di funket veldig bra og jeg sovnet lett på dem Men tror ikke dem har di i Norge på resept.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Blir de stoppet så blir de stoppet. Blir det en større sak kan du jo selvfølgelig bare spille dum og si at noen andre har bestilt til din adresse. Blir de stoppet vil du få et brev i posten om at pakken har blitt stoppet og årsak.

Men mitt spørsmål, hvorfor gidde å kjøpe sovepiller på eBay som kan være kokt sammen i en skitten Tyrkisk kjeller og inneholde diesel og hvetemel når leger i Norge skriver ut slike piller i hytt og gevær?
Sist endret av Hydra; 10. august 2017 kl. 20:31.
Difenhydramin er et antihistamin, og er absolutt ikke anbefalt som sovemedisin. Faktisk er trøtthet bare en bivirkning, så er ingen garanti for at det fungerer. Difenhydramin er ikke et godkjent preparat i Norge, og om de blir kontrollert blir pillene konfiskert..

Personlig ser jeg ingen grunn til at du vil bestille det på nettet istedenfor å gå til legen din. Det skal ikke mye til for å få en resept på for eksempel Apodorm, Zolpidem eller Doksylami.

Ikke ta sjansen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Strengt tatt ikke sovemedisin, men innsovningstabletter. Du blir trøtt av dem, resten er opp til deg selv. I hovedsak er det allergimedisin du har kjøpt over ebay, som brukes for å dempe symptomene av vanlige allergier.

Du kunne dratt til legen på samme tiden som du bruker på å hente pakken, uten noen risiko for at pakken blir stoppet, og for samme prisen som frakten fra USA har kostet deg. Da vet legen hva du tar, og ev. bivirkninger blir lettere å håndtere.