Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 631
Lekt litt rundt på Hardware.no og prøvde å sette opp et så billig system som mulig, samtidig som det er over gjennomsnitts brukbart. Skal nok brukes til spill som Assassin's Creed 2, Age of Conan, CoD: Modern Warfare 2 og lignende. Også litt hjemmestudio ting. Spille inn basslinjer, programmere trommespor osv. Men ikke noe store greier, da dette ikke er hovedformålet for PCen.

Her er handlelista: http://prisguide.hardware.no/calc_waggon.php?waggon_id=100581

Syns prisen (7129kr) var ganske gunstig, men samtidig er jeg litt i tvil om flere av komponentene.

- Prosessoren jeg har valgt er av merket AMD, grunnet prisen. Har noen noe formening om hvorvidt jeg bør bytte til en tilsvarende prosessor fra Intel, eller om denne fungerer helt fint? Selv ser jeg egentlig ingen grunn til at den ikke skulle det.

- Hovedkortet har en 775-sokkel, altså har jeg ikke planer om et i7 oppsett. Mest på grunn av prisen og at det i tilfellet virker som det svir mer enn det smaker. Men det jeg lurer på er om jeg bør bytte til et hovedkort som støtter DDR3 RAM. Og isåfall, hvorfor?

- Er ganske sikker på skjermkortet, men kom gjerne med andre forslag. Essensen her er å få høyest ytelse for laveste pris.

- Har hørt at kabinettet kan være litt knotete å bygge i. Noen som har noen erfaringer rundt det? Og som vet om et annet alternativ.

- Er 650W nok for dette systemet?

Og ja, jeg kommer til å benytte meg av et 64 bit OS.


Tl;dr: Funker det systemet til nevnte spill?

Linken var gal, her er en som funker: http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=100581
Sist endret av Ninjapanda; 11. august 2009 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.