Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1060
Hei og hå!

Starter på skole om 3 uker, skal studere Spilldesign. Derfor trenger jeg en ny maskin!

Valget falt egentelig på en dell xps med specs:
Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)
Dual SLI™ 512MB nVidia® GeForce™ 9800GT graphics card
4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]


men kom over en maksin for et par timer siden som fikk meg litt i tvil..

ASUS G71GX
Intel Core 2 Quad Q9000 / 2 GHz ( Quad-Core )
RAM 6 GB - DDR2 SDRAM - 800 MHz ( 3 x 2 GB )
NVIDIA GeForce GTX 260M - 1 GB


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461808#ProductTabs


Hvilken egner seg best til Spilling med det meste satt på High/Max?


forgjengeren, Asus G71G hadde litt problemer med grafikken, er den nye bedre på det feltet?
Test av G71G:
http://www.hardware.no/artikler/asus_g71g/68739

merk, jeg vurdere å kjøpe G71GX!

takker for svar! ^^
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Asus'en er overlegen i kraft iallefall, og uten at du gir priser på begge to er det vanskelig å gi en anbefaling.
Prisen er kr 18.995 for Asus, Dell kommer på det samme, pluss\minus et par hundrelapper, avhengig av hvilken kampanje de kjører..
Flott at du fant en ASUS da
Men jeg skjønner ikke hvorfor du engang lurer på å kjøpe en..... Dell! Det er greit at det er en XPS-serie, men det er fortatt Dell mann!
forgjengeren, Asus G71G hadde litt problemer med grafikken, er den nye bedre på det feltet?
Vis hele sitatet...
Jeg fant ikke hvor de snakket om det i linken din, hvilke problemer snakker vi om?

Jeg ville ha gått for ASUS'n, såklart.
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Flott at du fant en ASUS da
Vis hele sitatet...
hehe.. tar sin tid, men fornuftet tokk meg igjen ^^
tru meg, jeg har skrudd på utallige Dell-maskiner opp igjennom åra til å vite at de er bare tull! Men jeg falt da for m1730 i det jeg prøvde den for et år siden :P

jeg har drevet med It de siste åra, men på laptop er jeg helt grønn! sånn går det når man er bortskjemt med stasjonære maskiner hjemme og på jobb :P

G71G sleit litt når den kjørte spill som chrysis Crysis på max, og det er viktig for meg at spillene kjører på max grafikk uten problemer iogmed at jeg faktisk skal sitte og lage spillene heretter

Sitat av hardwarefolka!
Spillytelsen er god, men ikke veldig god. Med så høy oppløsning på skjermen er det litt kjedelig ikke å kunne nyte den fullt ut i nye spill.
Vis hele sitatet...
men det blir nok Asus dersom de kommer med norskt tastatur ^^
Sist endret av Spacejim; 3. august 2009 kl. 00:38.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Norsk tastatur er ikke noe must.

Hvis du faktisk må se på tastene for å skrive hele tiden blir koden din født veldig.. tregt.

Sitter selv på to engelske tastatur og et svensk her, men har norsk keymap.
sant.. men det er en egoting.
:P

Men konklusjonen er at Asus grisebanker Dell på alle områder?
Sist endret av Spacejim; 3. august 2009 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å drepe forhåpningene dine eller noe; men å satse på å lage noe i nærheten av spill som Crysis i løpet av tre år på et spilldesignstudie vil jeg kalle definisjonen på naivitet. Tro meg, du trenger ikke en så kraftig maskin - høyst sannsynlig holder en stakkars HP, Acer, Asus, e.l. PC til rundt 4-5.000 mer enn nok de første par-tre årene.

Så å bruke så mye penger nå, vil jeg kalle bortkastet.
Sitat av Spacejim
G71G sleit litt når den kjørte spill som chrysis Crysis på max, og det er viktig for meg at spillene kjører på max grafikk uten problemer iogmed at jeg faktisk skal sitte og lage spillene heretter
Vis hele sitatet...
Igjen, nei: du skal ikke lage spill i nærheten av noe så ressurssterkt.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Ikke for å drepe forhåpningene dine eller noe; men å satse på å lage noe i nærheten av spill som Crysis i løpet av tre år på et spilldesignstudie vil jeg kalle definisjonen på naivitet. Tro meg, du trenger ikke en så kraftig maskin - høyst sannsynlig holder en stakkars HP, Acer, Asus, e.l. PC til rundt 4-5.000 mer enn nok de første par-tre årene.

Så å bruke så mye penger nå, vil jeg kalle bortkastet.

Igjen, nei: du skal ikke lage spill i nærheten av noe så ressurssterkt.
Vis hele sitatet...
dude.. er fulk klar over at det ikke blir noe bedre en kabal og minesveiper i starten..

Men jeg må ha en ny maskin, uansett, så hvorfor ikke kjøpe en jeg blir fornøyd med og kan spille med?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Klart er ASUSen å foretrekke, men jeg ville ikke kjøpt noen av delene.

En maskin til 18k vil være verdt 12k om ca 6mnd, og om ett år ca 5-7k hvis du er heldig.
Sitat av Spacejim Vis innlegg
Men jeg må ha en ny maskin, uansett, så hvorfor ikke kjøpe en jeg blir fornøyd med og kan spille med?
Vis hele sitatet...
Mest fordi du selv skriver at du er bortskjemt med stasjonær maskin både hjemme og på jobb. Og jeg syntes da som en vanlig student at grunnlaget ditt virker en smule korttenkt. Ikke vondt ment, men det er haugevis av grunner til å kjøpe en annen/billigere PC.

For det første utdateres PCer rimelig fort, og en PC til 18.000 er ikke verdt en dritt om tre år. Det vil være et smartere valg å heller da bytte PC litt oftere. For det andre vil ingen av disse PCene ha noe særlig god batteritid, noe som er kjekt å ha som student. Og kanskje den viktigste grunnen, for en alminnelig student, er at disse PCene veier en god del mer enn hva som er behagelig å bære frem og tilbake hver eneste dag.

Jeg ville valgt en lettere og mer portabel PC, med bedre batteritid - ettersom det faktisk er de kriteriene du kommer til å angre deg på i senere tid. Som du sier selv: du har god dekning på stasjonære maskiner; hvorfor kjøpe en "stasjonær" til?
Sist endret av Restyle; 3. august 2009 kl. 00:55.