Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 913
"902" ligger på ca 1000, og P183 på ca 1300. Er P183 verdt de 300 kr eller skal jeg gå for "902"? Eneste minuset for meg blir vel tyngden på P183.
Jeg har selv P182, og P183 er vel bare mindre endringer i forhold til P182 såvidt jeg har skjønt.
Det er tungt ja, men det tar det igjen på å være støysvakt. Litt usikker på hvordan 902 er der.

Jeg tror det hovedsaklig kommer an på hva du mener om utseendet. Vil du ha en nøytral kasse som ikke roper "Her er jeg", så er P182/3 flott. Vil du ha litt mer unnskyld utrykket, fjortiskasse, som viser seg litt mer frem, så er 902 nok litt bedre der.
Jeg har et Nine Hundred kabinett, og tenker hardt på å bytte det ut med et P183 på grunn av støyen. Jeg har hatt det i 2 år og det har ikke plaget meg så mye før, men nå går det meg på nervene.

Så det står mellom støy og utseende, du får velge det som viktigst for deg.
Sist endret av AssCobra; 2. august 2009 kl. 15:03.
Jeg har p182 selv, og er storfornøyd. Romslig, støysvakt og ikke minst stilrent utseende. At det er litt tungt, har aldri plaget meg. Verdt hver en krone imo.
Jeg velger IKKE 902 pga utseende:P Men er P183 kjølig nok?

Offtopic: Noen som har erfaring med P193?
Om du tenker på kjølingen så vil jo CM HAF 932 være et bedre alternativ, stort, stille og meget god kjøling. Til en billig penge (til bigtower å være), på samme måten som at det er et lite kabinett til bigtower å være.

Hadde jeg vært deg, ville jeg satset på P193 om det nå bare er de 2 kabinettene det står mellom for din del.
902 er bare ROT, på alle måter.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hadde jeg vært deg, ville jeg satset på P193 om det nå bare er de 2 kabinettene det står mellom for din del.
902 er bare ROT, på alle måter.
Vis hele sitatet...
HAF 932 gidder jeg nok ikke. Men P193 er jo tyngre enn P193 igjen, likevel er et attraktivt kabinett for min del (Sikle, sikle) Har du noen nærmere begrunnelse?
Begrunnelse på hvorfor det er rot?
Fordi det rett og slett ikke eksisterer noen former for å rydde i kabinettet... Spesielt når PSU er nederst, blir det fort enda mer rot... Men men.. (Det gjelder igrunn begge kabinettene, men tror P193 har bedre plass bak HDD brønnene, iforhold til 902.

HAF 932 er jo en av de mest kjølige kabinettene på markedet til en grei pris, samt så blir det ryddig av seg selv når man kaster inn komponentene... Aldri opplevd et lettere kabinett å montere delene i, og samtidig slippe å tenke på hvordan man skal rydde...
Blackkoz: Kan du forklare meg hvorfor det blir mer rot når PSU står i bunnen?
Noengang sett i et 900 / 902 kabinett?
Kan ikke på noen måte si at det er ryddig i et slikt kabinett.

Lettere å 'skjule' kablene når PSU er øverst i kabinettet...
Ok men jeg tror HAF 932 blir for stort uansett. HAF 922 har heller ikke mulighet til å plassere PSU i toppen av kabinettet. HAF 922 har støvfiltere da, noe 932 ikke har.