Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4963
Hei!
Bestilte for en tid tilbake 2 bokser med multivitaminer type, Optimum Nutrition, Opti-Men, 240 Tablets og Controlled Labs, Orange Triad, Multi-Vitamin, Joint, Digestion & Immune Formula, 270 Tablets. De ble stoppet i tollen og stempet ulovelige? Noen som her som kan forklare meg hvorfor?

Mvh.
Diavu
Trådstarter
54 9
Aah, det var oppklarende. Dustete greier, skummelt å la Ola Nordmann få bestemme noe selv��
takk for svar��
Uvaksinert 👍
Få det sendt til Sverige og hent det der. Du kan ha med 1 års forbruk lovlig når du reiser over grensa. Er ikke 100% sikker på hvordan det er hvis det du bestiller ikke er lov i Sverige og du blir stoppet og kun sier du har vært i Sverige, men skal vel mye til for at de sjekker om det er lov i Sverige hvis det er ett kosttilskudd bestilt fra ett EU land
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den loven ble endret etter noen måneder.

Sitat av Diavu Vis innlegg
Hei!
Bestilte for en tid tilbake 2 bokser med multivitaminer type, Optimum Nutrition, Opti-Men, 240 Tablets og Controlled Labs, Orange Triad, Multi-Vitamin, Joint, Digestion & Immune Formula, 270 Tablets. De ble stoppet i tollen og stempet ulovelige? Noen som her som kan forklare meg hvorfor?

Mvh.
Diavu
Vis hele sitatet...
De inneholder diverse reseptbelagte legemidler: bromelain, ALA osv.
Sist endret av Esoterisk; 13. juli 2017 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://legemiddelverket.no/godkjenn...d-privatimport

Vitaminer ble nylig fjernet fra legemiddelregelverket og overført til næringsmiddelregelverket. Dette forvaltes av Mattilsynet. Vitaminprodukter vil derfor ikke omfattes av regelverket for privatimport av legemidler ved forsendelse. Det er noen unntak: vitaminer som skal injiseres omfattes fortsatt av legemiddelreguleringen. I tillegg vil produkter som presenteres med medisinske påstander omfatttes av legemiddelregelverket, uavhengig av det faktiske innholdet.
Tipper også at B12 nivået i disse sikkert er høyere enn lovlig i Norge, siden vi er det enste landet i verden med latterlig lavt lovlig innhold av B12. I Norge er det lov med kun 9 mikrogram B12 per tablett, ingen tabletter fra utlandet har så lavt innhold om de inneholder B12 tipper jeg da hvertfall. Kjøpte selv B12 på apotek i Sverige som inneholder 1mg per tablett så sånn ca 1000 ganger mer innhold enn lovlig i Norge.
Sitat av Xandrius Vis innlegg
Tipper også at B12 nivået i disse sikkert er høyere enn lovlig i Norge, siden vi er det enste landet i verden med latterlig lavt lovlig innhold av B12. I Norge er det lov med kun 9 mikrogram B12 per tablett, ingen tabletter fra utlandet har så lavt innhold om de inneholder B12 tipper jeg da hvertfall. Kjøpte selv B12 på apotek i Sverige som inneholder 1mg per tablett så sånn ca 1000 ganger mer innhold enn lovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
I Monster Energy er det 13 mikrogram B12, hvordan kan det da bare være lov med 9?
Sitat av Slæsken Vis innlegg
https://legemiddelverket.no/godkjenn...d-privatimport

Vitaminer ble nylig fjernet fra legemiddelregelverket og overført til næringsmiddelregelverket. Dette forvaltes av Mattilsynet. Vitaminprodukter vil derfor ikke omfattes av regelverket for privatimport av legemidler ved forsendelse. Det er noen unntak: vitaminer som skal injiseres omfattes fortsatt av legemiddelreguleringen. I tillegg vil produkter som presenteres med medisinske påstander omfatttes av legemiddelregelverket, uavhengig av det faktiske innholdet.
Vis hele sitatet...
Var dette til meg? Som jeg skriver (og det står i punkt 1 i linken din) inneholder produktene leggemiddelsubstanser og regnes dermed som legemidler.