Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 771
Hei.
Jeg og noen kompiser har planlagt å lage en musikkvideo.
Det er en dueslepp låt og filmen skal inneholde festscener free-running osv.

Vi har et veldig lavt budsjett (0 kr) og vi tenker at vi må ha noe får å lage noe bra. Utstyr har vi tilgang på så det er ikke noe problem og vi gjør jo dette frivillig.

Men er det noen her på forumet som har erfaringer om varer/nettsider/alkohol-tobakk merker som kan være villige å sponse i form av varer/penger ved å plassere produktene deres i filmen.

Ringnes bla. Tør ikke svarer de. Er det andre mindre firmaer som kan vite dette?
Tror dere også firmaene er mere tilbøyelige om vi filmer i Sverige?

Takk for svar. Om det er andre muligheter dere vet om. sleng ut.

- Takk
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det jeg ville gjort om jeg var dere var å skrive ned ideene deres og hvordan dere tenker at musikkvideoen kommer til å bli når den er ferdig for å gi de dere ber om spons en pekepinn.

Så tar dere med informasjon om hvilken målgruppe musikkvideoen kommer til å ha, hvor mange visninger og hvor den kommer til å bli vist.

Så har dere 3-4 økonomiske trinn for sponsorene slik at jo mer de betaler jo mer synlighet får de i videoen.

Deretter pøser dere ut dette til aktuelle sponsorer og firmaer.
Tror det vil bli vanskelig å få sponsorer med mindre dere kan vise til mange tidligere "hits" på internett e.l., slik at de vet produktet deres vil bli sett av mange, eller dere har en jævla kreativ/kul/oppsiktsvekkende ide.

Men gjør som sparco sier og pøs på med forespørsler til alt og alle, værste som skjer er jo at dere får nei
Sist endret av Eiol; 2. mars 2012 kl. 14:20.
Selvstendig
AdrenalEx's Avatar
Trådstarter
30 6
Takk for svar. Vi har planlagt alt og skrevet ned sekund for sekund, scenene i videoen ( shot list).
Det som er vanskelig er å finne villige firmaer. Dette er 1. film så blir vanskelig å henvise til
tidligere verker. Men vi skal prøve å få med filmen på youtube, festivaler osv.

men vet dere om firmaer som har gjort noe lignende før?