Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 824
Hei godtfolk!

Jeg skal endelig begynne på studier, og må få kjøpt meg en laptop.
Er ikke veldig oppdatert på hardware, og trenger derfor litt hjelp av dere.

Jeg trenger en litt kraftig pc, da jeg bruker programmer som krever litt ytelse og kjører ganske mange av dem samtidig. Det hadde vært fint med mye plass. Det blir ikke noe spilling på laptopen, så skjerm og grafikkort er ikke prioritert.
Jeg driver med Windows, Linux og OSX, men denne laptopen skal ha Windows.
Det hadde vært prima om pc'en kan leveres med XP- IKKE den møkka Vista.

Jeg ønsker at pc'en helst skal koste under 10k.

På forhånd tusen takk for alle tips.

/Anders
hvordan er det vesentlig om du driver med linux og mac egentlig? anyways, de fleste pcer leveres med vista for tiden (vis du ikke er fornøyd kan du jo formatere)
Her er det en fin en med masse plass og minne. God skjerm får du nesten ikke uansett til laptop
Trådstarter
11 1
Grunnen til at jeg nevnte OS'et var hovedsaklig for å si at jeg ikke trenger noen Mac :P

Jeg er klar over at de fleste leveres med Vista, men er det ingen som leverer med XP lengre?
Og ja, den aceren der har jeg sett på (på komplett).
Flere forslag?
Sitat av annish Vis innlegg
Jeg er klar over at de fleste leveres med Vista, men er det ingen som leverer med XP lengre?
Vis hele sitatet...
De eneste som leveres med XP nå for tiden er mini-PCer (aka Eee osv.) som er for svake for Vista. Men det er jo null stress å legge inn selv.
Sist endret av plohg; 2. august 2009 kl. 17:43.
Du kan jo ta en titt på Multicom sine sider. Her kan du enkelt velge bort OS og installere XP fra en CD du (eller noen du kjenner) sikkert har liggende. Burde vel kanskje være en tanke å evt. kjøpe en Vista-maskin med mulighet for oppgradering til Win 7 (nå til høsten).

Men hva slags programmer er det du skal kjøre på maskinen? Og hvor store krav har du til hvor portabel maskinen skal være? Preferanser med tanke på skjermstørrelse?
Ta en kikk på www.Multicom.no
Der kan konfigurere din egen bærbar til dit bruk, og du kan i tillegg velge hvilke OS den skal leveres med
Jeg skal selv kjøpe denne pcn:

http://www.multicom.no/SystemConfigu...:10567338;fl:0

utstyr den med det du vil ha og legg inn ca. 800kr til en bedre skjerm.
velg vekk os og andre ekstra programmer. installer gode og gratis programmer selv.

ikke gå for acer. jeg har dårlig erfaring med pcne deres.
Sist endret av sixfeetunder; 2. august 2009 kl. 17:57.
Trådstarter
11 1
Takk for alle svar. Multicom ser ut som en fin side, blir nok noe derfra