Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1577
Det er en fyr jeg har veldig sterke negative følelser for. enkelt sagt så hater jeg han. I sta prøvde han og kjøre på meg. eller han svingte unna rett før. dette er det som skjedde:

jeg gikk i riktig side av veien, han kommer forran meg. det var en innkjøring på samme side som jeg gikk på, 50 meter forran meg. han så meg. kjørte intill den siden. stoppet der. men skrudde ikke av bilen. han tok på tåkelysene og spant mot meg. jeg bare gikk mot han. han nærmet seg mere og mere og fortere og fortere. når han var 10-5 meter unna svingte han vekk. jeg gikk ca 1 meter til siden når han nærmet seg.

har jeg noen sak på det her? burde jeg anmelde eller konfrontere han?

hva ville skjedd hvis jeg hadde anmeldt han? hadde han fått straff? eller blir det bare ord mot ord. det er oxo merker i asfalten(trur jeg) etter han ga på!

Martin1990
Sist endret av martin1990; 5. mai 2007 kl. 00:46. Grunn: skrivefeil
Svaret er "nei" på alle dine spørsmål, med unntak av "hva ville skjedd hvis jeg hadde anmeldt han?" hvor svaret er "ingenting."
Er fyren gammel da? Hva med en god gammeldags "La oss tyste på deg til dine foreldre"? Det å konfrontere han regner jeg med kanskje bare kan ende i håndgemeng, så med mindre du vil banke fysisk vett inn i skallen hans er det vell lite vits, anmeldele som DonTomaso sier er heller ingen vits, da det mest trolig blir henlagt fra politiet sin side.
hva med hensyns løs kjøring? fartsovertredelse?


§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.






§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

nei men jeg skal ty til god gammel dags måte uansett tenker jeg. siden det ikke er noe vits og anmelde forholdet=P
Bare et tips så folk tar tråden din mer alvorlig.
Ikke bruk "oxo", det heter også.
Det er jo en sak å gå med om han hadde hatt noen form for bevis....
Uaktsom kjøring=fratatt billapp.....
Sitat av martin1990
hva med hensyns løs kjøring? fartsovertredelse?
Vis hele sitatet...
Det blir bare ord mot ord fordet, hvis ikke han kan bevise
hvordan jeg velger og ordlegge meg har vel ingen noe med? jeg er meg selv ordretter meg på hvem måte jeg vil! hvis du ikke har noe saklig og si så foreslår jeg at du holder deg unna denne tråden
henlagt etter bevisets stilling
Sitat av martin1990
hvordan jeg velger og ordlegge meg har vel ingen noe med? jeg er meg selv ordretter meg på hvem måte jeg vil! hvis du ikke har noe saklig og si så foreslår jeg at du holder deg unna denne tråden
Vis hele sitatet...
Han ga deg vell bare et vellment tips til neste gang du lager tråd...

Og det er fortsatt som t33zr og andre her sier, du har ingen beviser, dermed blir saken henlagt av politiet siden de ikke har noe å gå med, et par spor i asfalten er ikke nok.
o shit waddup
Sitat av martin1990
hvordan jeg velger og ordlegge meg har vel ingen noe med? jeg er meg selv ordretter meg på hvem måte jeg vil! hvis du ikke har noe saklig og si så foreslår jeg at du holder deg unna denne tråden
Vis hele sitatet...
Det er ikke ment som ett tips, eller som at noen ber deg ordlegge deg på en annen måte. Det er en regel på forumet. Når du meldte deg inn godtok du disse reglene, men det er tydelig at du ikke leste de.

Tror desverre ikke du har mye til sak mot han, med mindre du har bevis eller øyevitner.
edit: Jeg er for treg. Jaja, ikke noe å gjøre med det
Sist endret av ulldott; 5. mai 2007 kl. 01:09.
hvis du lukter at noe liknende holder på å skje en annen gang, bruk mobilkameraet, prøv å holde det så han ikke legger merke til det
samme hvordan fyren ordlegger seg. Jeg synes dette definitivt bør anmeldes til politiet. Han har muligens ikke noen sak nå.. men neste gang det samme skjer ? Dette kunne like gjerne vært en drapsak om trådstarter snakker sant.

Vis du anmelder, har iallefall politiet navnet i registret. Det burde hjelpe ved neste skremme "draps" forsøk.
Sitat av atomet
hvis du lukter at noe liknende holder på å skje en annen gang, bruk mobilkameraet, prøv å holde det så han ikke legger merke til det
Vis hele sitatet...
Det kan jo være vanskelig til de grader. Personlig om noen hadde gjort det med bilen mot meg tror jeg ikke at jeg hadde klart å tenke så langt at jeg tok opp mobilen og begynte å filme i skjul.
Dette er en sak som politiet vil se alvorlig på. Det vil bli igangsatt etterforskning. Dette innebærer vurdering av muligheter for bevisopptak. Mistenkte vil bli innkalt til avhør.

Hva som blir utfallet av saken er umulig å si, men forholdet blir uansett registrert og mistenkte vil få seg en oppvekker på hva han driver med.

Hvis han skulle finne på noe lignende videre, vil tidligere anmeldelser og pådømmelser bli vektlagt.
Jeg vil ikke tro at det er værre enn å gå til politiet og snakke med de? Politiet skal jo fungere som en offentlig hjelpetjeneste?

Forklar situasjonen. Hvis det er bremsespor på veien er jo dette bevis på at noe kan ha skjedd/nesten skjedd?

Og som sagt, skulle han finne på noe lignende i etterkant kan din anmeldelse ha mye å si.
Tviler på at bremsespor er nok til å bevise at "kompisen" har gjort noe ulovlig. Det beviser jo bare at en bil har bremset der ikke at "kompisen" har gjort det...

Jeg ville nok heller meldt ifra til politiet om skiltet og lagt inn en klage, sånn jeg har forstått det noterer de seg da klagen og skiltet, men de kan ikke gjøre noe med det. Det du eventuelt kan sørge for da er at politiet ikke lar han gå om de stopper han for en fille ting, for de har fått inn klager på han, men det blir ren spekulasjon fra min side...
Jeg ville anmeldt det som drapstrussel. Enkelt og greit. Om det blir henlagt etter bevisets stilling så har du allikevel anmeldt idioten
Anmeld ham....
Du kommer ingen vei denne gangen, men til neste gang har du faktisk et tidligere anmeldt fohold. Og det er viktig for politiet....
Og dessuten,
kanskje det kan sette en liten skrekk i typen også....
Sist endret av passopp; 6. mai 2007 kl. 00:09.