Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 11573
Sitat av SkyMarshal
Jeg ble nå idag tatt for bruk av falsk legg (brukte et legg jeg har funnet på trikken) da jeg skulle kjøpe et par øl, dette førte til politanmeldelse. Jeg er 17 år og har til nå! et plettfritt rulleblad.


Hva kan jeg forvente, med tanke på rulleblad osv?

(jeg klarer meg uten en moralpreken)
Vis hele sitatet...

http://www.ung.no/nyheter/1504_Falsk_legitimasjon.html
Sitat av qtex
Saken BLE henlagt. Han gikk ut fra den politistasjonen og hørte aldri noe mer. Han fikk sjekket opp i om det stod noe om det i papirene hans/rulleblad o.l men nei.
Hvordan kan DU vite om saken ble henlagt når du ikke kjenner han ? tard
Vis hele sitatet...
Eh.. Det er vel fordi jeg faktisk har lest tråden...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kaunda
Det vil bli satt i gang etterforskning som skal avdekke det som taler for at du er skyldig i den straffbare handlingen og det som taler mot at du er skyldig i den straffbare handlingen.

Du vil bli innkalt til avhør. Der vil du få anledning til å komme med eventuelle forklaringer som kan virke formildende. Du kan få mindre straff om du kommer med en uforbeholden tilståelse, det vil si at du ikke kommer med bortforklaringer med tanke på at du er uskyldig.

Når saken ansees ferdig etterforsket vil den vurderes av politiadvokaten. Hun vil mest sannsynlig utferdige et forelegg til deg. Dersom du vedtar forelegget får det kraft som rettsgyldig dom. Om du ikke vedtar vil påtalemyndigheten fremme saken for retten.

Ved rettsak vil det om du blir dømt også påløpe saksomkostninger.
Vis hele sitatet...
en kompis av meg fikk en prikk på rullebladet her i volda, og ifølge han så går det bort etter rundt et års tid så leng man er under 18, er dette fakta???
Sitat av birk
en kompis av meg fikk en prikk på rullebladet her i volda, og ifølge han så går det bort etter rundt et års tid så leng man er under 18, er dette fakta???
Vis hele sitatet...
Svaret er nei. Dette er omhandlet i andre poster.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
6 sider på denne lille saken, imponerende, men det er bare en siste ting jeg lurer på, er det noen jobber osv som jeg nå ikke kan få? Politi damen sa egentlig meget lite, lurer på å ringe hun imorgen.