Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1925
Har tenkt å kjøpe HTC Desire HD, men lurer på om det finnes noen bedre telefoner på markedet nå?
htc desire hd er den beste telefonen atm, ja.
Bedre på markedet akkurat nå? Nei, da regjerer denne! Til tross for litt laber batteritid.
Føler dette snart kommer til å bli en "iPhone 4 VS alt mulig annet" tråd snart, for det er så vilt mange forskjellige meninger om hva som er den beste telefonen. Jeg har brukt iPhone helt siden den kom ut, og mener da selvsagt at iPhone 4 er den beste telefonen. Men smaken er som baken - todelt. Derfor må du bare sammenligne specs, og funksjoner selv, så bestemme deg for hva som dekker ditt behov best.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Føler dette snart kommer til å bli en "iPhone 4 VS alt mulig annet" tråd snart, for det er så vilt mange forskjellige meninger om hva som er den beste telefonen. Jeg har brukt iPhone helt siden den kom ut, og mener da selvsagt at iPhone 4 er den beste telefonen. Men smaken er som baken - todelt. Derfor må du bare sammenligne specs, og funksjoner selv, så bestemme deg for hva som dekker ditt behov best.
Vis hele sitatet...
Uansett om du har iPhone 4 så er den ikke en bedre telefon per dags dato. Om du liker OS'et derimot er en helt annen sak. Det blir smak og behag.
Sist endret av tafsern; 30. oktober 2010 kl. 02:16.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Uansett om du har iPhone 4 så er den ikke en bedre telefon per dags dato. Om du liker OS'et derimot er en helt annen sak. Det blir smak og behag.
Vis hele sitatet...
Har selv en android-telefon (Samsung Galaxy S), men hvilken telefon som er "bedre" er jo 100% subjektivt. Andre telefoner har kanskje nyere hardware, men det gjør dem ikke bedre.

Og hvilken telefon har egentlig best hardware av Desire HD og Galaxy S? Desire HD har større skjerm, men Samsungs S-AMOLED er vel bedre, og Galaxy S har vel bedre GPU? Skal ikke synse så mye for jeg har ikke lest særlig mye om Desire HD - dog er jeg helt sikker på at Desire HD har ekstremt mye bedre software enn Samsung Galaxy S.
nei det finnnes ikke noe bedre mobil atm
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
nei det finnnes ikke noe bedre mobil atm
Vis hele sitatet...
2nd (eller ikke i Norge i hvertfall)
Sitat av bronze Vis innlegg
Har selv en android-telefon (Samsung Galaxy S), men hvilken telefon som er "bedre" er jo 100% subjektivt. Andre telefoner har kanskje nyere hardware, men det gjør dem ikke bedre.

Og hvilken telefon har egentlig best hardware av Desire HD og Galaxy S? Desire HD har større skjerm, men Samsungs S-AMOLED er vel bedre, og Galaxy S har vel bedre GPU? Skal ikke synse så mye for jeg har ikke lest særlig mye om Desire HD - dog er jeg helt sikker på at Desire HD har ekstremt mye bedre software enn Samsung Galaxy S.
Vis hele sitatet...
Se ifølge dine ord så spiller det ingen rolle om du har aldri så bra grafikkkort, aldri så mange ram eller aldri så bra kjøling, datamaskinen trenger overhodet ikke være bedre enn noe du finner på dynga?

Bedre spesifikasjoner = bedre telefon. It's that simple.

Resten bygger på smak og behag (utseende, OS, skjermstørrelse, hvordan den er å holde i hånda). Så jo, denne telefonen er den beste telefonen på markedet, samme hvordan du vrir å vrenger på det. Hvorvidt man liker IOS eller Android er et ANNET spørsmål.
K, takk, da går jeg for den
Sitat av tafsern Vis innlegg
Se ifølge dine ord så spiller det ingen rolle om du har aldri så bra grafikkkort, aldri så mange ram eller aldri så bra kjøling, datamaskinen trenger overhodet ikke være bedre enn noe du finner på dynga?

Bedre spesifikasjoner = bedre telefon. It's that simple.

Resten bygger på smak og behag (utseende, OS, skjermstørrelse, hvordan den er å holde i hånda). Så jo, denne telefonen er den beste telefonen på markedet, samme hvordan du vrir å vrenger på det. Hvorvidt man liker IOS eller Android er et ANNET spørsmål.
Vis hele sitatet...
Feil, hva hjelper 50MB ekstra RAM om software er kodet så dårlig at 50MB RAM går med til minnelekasjer eller såkalte "sorte hull", og hva hjelper 10 ekstra mulige MFlops fra CPU når software ikke er optimalisert nok til å kunne dra nytte? Dette ser jeg VELDIG godt på min Galaxy S som rett og slett har dårlig software.

Og for å svare på ditt eksempel - Hvor bra en datamaskin er må da kun avhenge av hvor godt den yter, og en maskin med god hardware og Windows 95 vil ikke yte bra. En maskin med litt dårligere hardware og Windows XP/7 vil yte bedre, og per definisjon være en bedre datamaskin. Hardware-spesifikasjoner angir kun potensiell ytelse, og software er med på å bestemme reell ytelse.
Jeg ville også sagt det er den beste tlf på markedet akkurat nå