Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 780
jeg kjøpte i går en 47" plasma tv(lg 42pj350n), og i dag kjøpte jeg meg en hd dvd pakke med 5.1 høytalere(ht304su)

men probleme er at jeg ville ha tv lyden over i høytalerene.
dette burde vere enkelt. så kobla med en vanerlig sterio kabel( rød og hvit)
det er sjeldent det er rød og hvit plugg bak på tvn til utgang av lyd! men det som er mere vanlig er at det er en mini jack for tilkobling av øretelefoner, du kan bruke denne inngangen hvis du kjøper en mini jack til phono så kan du koble fra jacken og til forsterkeren din
det er faktisk sterio plugger bak tven som heter audio. ingen headset lignene hul. men er headsett utgang på siden. men den regner jeg med at er til headst og ikke noe annet. finnes det noe instillinger for å "åpne" lyd utgangen trur du?
En HDMI-kabel mellom TV og forsterker burde være alt du trenger.
har du kabel tv eller tuner av noe slag så kjør lydsignalet rett ut fra denne og inn i forsterkeren.
gjør dette selv med en gammel canal digital tuner5-6år gammel, den har rød og hvit ut funker fjell, har du intet slikt så skal det vel gå ann og bare kjøre mini jack til phono kabler fra headset utgangen da du bare får stereo lyd ut uannsett og forsterkern skal jo forsterke lyden ikke tv`n
skjekk innstillingene for tvn din, og se om det står audio in eller ut ved de pluggene bak tvn.
eller så kan du også koble til via optisk fra tven til annlegget, men ja skal du ha lyd fra tven til annelegget så funker det ikke kun å bruke hdmi
Bak på tv'en har du en optisk ut. Optical Digital Audio out. Koble den til dvd pakka du kjøpte.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av turboseng Vis innlegg
det er faktisk sterio plugger bak tven som heter audio. ingen headset lignene hul. men er headsett utgang på siden. men den regner jeg med at er til headst og ikke noe annet. finnes det noe instillinger for å "åpne" lyd utgangen trur du?
Vis hele sitatet...
Disse pluggene du snakker om er lyd-innganger for bruk sammen med kilder over komponent eller kompositt. Du er med andre ord nødt til å bruke utgangen merket "Optical Digital Out" som nevnt tidligere.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
En HDMI-kabel mellom TV og forsterker burde være alt du trenger.
Vis hele sitatet...
HDMI-inngangene på tven klarer ikke å levere lyd ut.