Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 11715
Er bare nysgjerrig, tviler på at jeg kommer til å gjøre det til en vane. Har det ganske kjipt på nedturen nå..
Nedturene blir ikke bedre i hvertfall. Så er man "smart" og hiver i seg mer for å komme over nedturen, som igjen resulterer at det bare blir hardere.
Jeg hadde heller ikke tenkt til å gjøre det til en vane, og det tviler jeg på at de fleste andre som brukte/bruker det dagelig hadde til å begynne med. Best er å gi faen i hele driten..
Mmm. Er ganske nummen i beina nå, var det på forrige nedtur også, er dette normalt?
det er i hvertfall ikke unormalt. Jeg blir fort sånn av lite søvn og mat. Drikk vann, prøv å sove
Han sier han har det kjipt å er på nedtur. Tviler han klarer å sove. Men få i deg noe mat, drikk masse vann, det hjelper.
okay, lurer på om jeg skal holde meg våken da(om jeg har noe valg hehe) til jeg er ferdig på skolen, så sove.
hvor lenge er det vanlig å sove etter 2 dager med 4 timer søvn og 2 episoder med amf snorting?
da sover jeg i hvertfall en 16-20 timer. Det er etter 2 dager med jevnlige justeringer.. Sovner sjelden etter bare 2 døgn dog.
Sitat av 0bs Vis innlegg
da sover jeg i hvertfall en 16-20 timer. Det er etter 2 dager med jevnlige justeringer.. Sovner sjelden etter bare 2 døgn dog.
Vis hele sitatet...
...Du lærer visst aldri :P
jeg har lært nå, aldri igjen håper jeg :P
Sitat av Jorgeeey Vis innlegg
okay, lurer på om jeg skal holde meg våken da(om jeg har noe valg hehe) til jeg er ferdig på skolen, så sove.
hvor lenge er det vanlig å sove etter 2 dager med 4 timer søvn og 2 episoder med amf snorting?
Vis hele sitatet...
Hvor lenge det er vanlig å sove, og hvor lenge det er lurt å sove, er nok to ganske forskjellige tall. Maks 12, selv det er nok litt mye. Dessuten bør du påse at du så fort som mulig kommer deg opp og får spist deg et skikkelig måltid, går ut ifra at det har blitt lite av det
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Har stort sett bare dårlige erfaringer med å "tvinge" søvn, spesielt hvis du merker negative tanker osv. Da er det like greit å se en film eller loke på pc'en spør du meg, søvnen blir elendig og aldri mer enn en time eller to. Når du våkner er du fort i dårligere form enn før du la deg, og opplagt er det siste du er.
Vis hele sitatet...
Tja... jeg vil heller hvile litt enn ikke noe, selv når det tar 3 timer for å få 20 minutter forstyrret søvn. Roe ned, mørkt rom, digg seng, la tankene gå (men ikke negative tanker, heller mer som dagdrømmer), kjenne at man blir litt og litt sigen selv om det tar lang tid. Er kanskje ikke super-opplagt når man våkner, men man har da skrudd av litt i det minste. Et raskt måltid og en kaffikopp så er man oppe igjen. Heller det enn å tvinge seg selv til å sitte og sture oppe hele natta.
Har man fortsatt klare effekter etter amfetaminen, funker det ikke å lukke øynene ordentlig engang for meg da. Jeg pleier å sove i 12 timer etter 1 - 2 dager på amfen.
Sist endret av ZionRoad; 19. april 2010 kl. 15:00.
Du vil få en speedet feeling men allikevel gjerne ende opp med å bli sugd ned i sofaen
Vis hele sitatet...
dette er veldig sant, sugd ned i sofaen er en perfekt beskrivelse. jeg har adhd å tok amfetamin før.. satt alltid med en euforisk følelse hele tiden å følte meg veldig klok. at du blir "rolig" er bare tull, mange uten adhd som blir "rolig" av amfetamin også. definer rolig....
Jeg blir også "rolig" på amfetamin, jeg har ikke ADHD. Jeg tror han mener slik at man trives bedre å sitte samme sted og kose seg. Ikke slik som mange tror, alså at amf får deg til å løpe rundt og være rastløs. Når jeg først reiser meg opp på amf så blir jeg litt rastløs og har mest lyst å bare sett meg ned igjen hehe
Har hatt en helt jævlig nedtur idag, orker ikke forklare alt her. Men har kommet frem til at hva alle sier her er sant:
Amfetamin er et drittstoff.
Good da prøver du ikke igjen
Hehehe. Jaja, får håpe du ikke er som meg og mange andre da. Som etter noen dager begynner å tenke tanken på amf igjen, selvom nedturen sist var nokså jævlig
Sitat av exocytose Vis innlegg
Amfetamin fører til enorme mengder av transmittere som dopamin, noradrenalin og serotonin i synapsene, og massiv nedregulering av deres reseptorer ved stort forbruk tar lang tid å stabiliseres igjen.
Vis hele sitatet...
hvor lenge? Du trenger ikke fortelle meg at det er individuelt. jeg må si jeg fortsatt føler meg rar å merkbart annerledes etter perioden jeg tok amfetamin(og mye annet rart, ecstasy) for 4 år siden
Sist endret av jassågitt; 19. april 2010 kl. 21:21.
Jeg kan starte med å si at det er individuelt. Graden av disse formene for nevroadaptasjon varierer fra individ til individ.

Det er mest sannsynlig en kombinasjon av flere av disse mekanismene jeg har nevnt. Det kan òg være strukturelle og funksjonelle forandringer i synapsene; de er høyst plastiske (formbare, med evne til endring). Forskjellige former for langtidsplastisitet kan absolutt vare flere år, de mer omfattende et helt liv.
Fikk heldigvis sove i natt, sov i sånn 10 timer. Glad jeg er ferdig med denne driten nå.
Hvor ofte må jeg ta det for å gå ned i vekt egentlig a? Har hørt at forbrenninga blir veldig dårlig etter man blir edru igjen..
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg kan starte med å si at det er individuelt. Graden av disse formene for nevroadaptasjon varierer fra individ til individ.

Det er mest sannsynlig en kombinasjon av flere av disse mekanismene jeg har nevnt. Det kan òg være strukturelle og funksjonelle forandringer i synapsene; de er høyst plastiske (formbare, med evne til endring). Forskjellige former for langtidsplastisitet kan absolutt vare flere år, de mer omfattende et helt liv.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt er det så vidt jeg vet ingen forskning som konkluderer at MDMA, som du ble nevnt, fører til varige endringer i kognitive evner, eller strukturelle endringer i synapsene. Mulig dette kan forekomme med amfetamin, jeg har ikke så god greie på det stoffet.

Jeg må også påpeke at det er helt normalt å "føle seg annerledes" enn for fire år siden. Jeg har aldri tatt hverken amfetamin eller ecstasy, og føler meg definitivt annerledes enn jeg gjorde for fire år siden.
Står ovenfor et nytt dilemma idag, kommer til å bli urin testet iløpet av dagen. Tror dere det kommer til å gå ut av kroppen til da? Tok siste stripe ved elve-tolv tiden på søndag kveld tror jeg.
Om det vises skal jeg dra at jeg tok noen concerta som jeg hadde igjen fra når jeg var medisinert, fordi jeg følte meg urolig en dag...
Håper dette funker.
Sitat av Jorgeeey Vis innlegg
Står ovenfor et nytt dilemma idag, kommer til å bli urin testet iløpet av dagen. Tror dere det kommer til å gå ut av kroppen til da? Tok siste stripe ved elve-tolv tiden på søndag kveld tror jeg.
Om det vises skal jeg dra at jeg tok noen concerta som jeg hadde igjen fra når jeg var medisinert, fordi jeg følte meg urolig en dag...
Håper dette funker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skal du urintestes? Og visste du ikke om dette på forhånd?

Erowid sier at "amphetamines are testable in urine for up to 4 or 5 days after heavy use though somewhat less after single use", noe som betyr at det er umulig å si om du vil teste positivt eller negativt.
Mor mi fant noe grønt i lomma mi for noen måneder tilbake, og hadde allerede blitt bustet en gang før den episoden også, så hu bestemte seg for å teste meg noen ganger i året liksom..
Sitat av Jorgeeey Vis innlegg
Står ovenfor et nytt dilemma idag, kommer til å bli urin testet iløpet av dagen. Tror dere det kommer til å gå ut av kroppen til da? Tok siste stripe ved elve-tolv tiden på søndag kveld tror jeg.
Om det vises skal jeg dra at jeg tok noen concerta som jeg hadde igjen fra når jeg var medisinert, fordi jeg følte meg urolig en dag...
Håper dette funker.
Vis hele sitatet...
Det bør gå greit - siden du har fått en heads-up. Nå må du drikke MYE vann. Når jeg mener mye mener jeg virkelig mye. Sporingstiden ligger vel på 2-4 dager, men det tar ikke forbehold om utvannet urin.

Drikker du litervis med vann før prøven så vil du mangedoble mengden vann som omsettes, og dermed vil urinen inneholde en brøkdel av avfallsstoffene man ellers ville hatt. Glem sitronsyre, juice og gud vet hva, fokuser på det som uansett fungerer.

Er en grunn til at en urinprøve i jobbsammenheng forkastes som positiv om den er for utvannet, og at pisseprøver i f.eks militæret foregår før "morgenpisset" (da omsettningen av væske i kroppen har vært lavest).
har to gule blåmerker på leggen nå... noia for at det kan være blodpropp... kan det være tilfellet?
Det er det nok neppe
Sitat av Jorgeeey Vis innlegg
har to gule blåmerker på leggen nå... noia for at det kan være blodpropp... kan det være tilfellet?
Vis hele sitatet...
Det er sansynligvis ikke det, men om du er engstelig bør du uansett stikke til legen en tur. Du er overvektig og er derfor i en risikogruppe. Better safe than sorry...
Hehehe der satt nedtur-noian inn!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Når det er sagt er det så vidt jeg vet ingen forskning som konkluderer at MDMA, som du ble nevnt, fører til varige endringer i kognitive evner, eller strukturelle endringer i synapsene. Mulig dette kan forekomme med amfetamin, jeg har ikke så god greie på det stoffet.

Jeg må også påpeke at det er helt normalt å "føle seg annerledes" enn for fire år siden. Jeg har aldri tatt hverken amfetamin eller ecstasy, og føler meg definitivt annerledes enn jeg gjorde for fire år siden.
Vis hele sitatet...
Det er nok langt mindre dramatisk enn som så; denne formen for synaptisk plastisitet er en av de viktigste mekanismene nervesystemet har, og ligger til grunnlag for de fleste endringer som skjer i nervesystemet, for eksempel når det gjelder læring og hukommelse. At slike strukturelle endringer forekommer ved stort bruk av MDMA er det ikke tvil om, det gjelder alle stoffer.
Er nok ikke noe mindre (eller mer om du vil) farlig å ta det for deg enn for en som ikke har ADHD. Du blir nok mest sannsynlig bare rolig,mindre hyper.
Jeg har forsøkt amfetamin noen ganger. Dette er det jæveligste jeg har opplevet. Er klar over at noen får dårligere uttelling enn andre. Jeg tilhører den gruppen som blir helt ødelagt. Nedturen jeg hadde, etter den deilige oppturen kan vanskelig beskrives med ord: Kramper, angst, alvorlige depresjoner,nervøsitet, store sår i munnen og på tunga(etter tygging), total forvirring mht. tid, ensomheltsfølelse....lista er lang som et vondt år, og alt pga. noen striper utover natten. Følte også en enorm trang til å få noe beroligende. Ubehaget satt i 3 uker etterpå. Dette skal jeg aldri prøve igjen. Nå er det 4 mnd. siden, og å ta pepper igjen, kommer ikke på tale. Jeg har den dypeste medfølelse for de som er på kjøret på dette stoffet. Det funker veldig bra for enkelte (ADHD) men for de fleste andre, tror jeg langvarig bruk vil bare lede til en vei, og det er det sanne helvetet
Kunne ikke sagt det bedre Computerwelt. Høres ut som mye av det du opplevde er ting du kunne unngått ved å sette deg mer inn i stoffets virkning, men det er bra du holder deg unna. Det er farlige greier.
Sitat av Totalli Vis innlegg
Hvor ofte må jeg ta det for å gå ned i vekt egentlig a? Har hørt at forbrenninga blir veldig dårlig etter man blir edru igjen..
Vis hele sitatet...
Du burde ikke ta det ofte uansett, fordi det er fort gjort å bli depressiv.

I og med at man mister utrolig matlyst da man tar det, kan du spise før du inntar stoffet og så gå utrolig lenge uten å spise hvis du har lyst. Det vil ikke føles bra, men det er mange som automatisk mister vekt pga misbruk av stoffet fordi matlysten forsvinner for veldig mange.

Får man i seg mat på amfetamin, fungerer man derimot bedre.
Leste på Dagbladet.no at noen hadde sniffa dette stoffet. Går det? Eller er det ganske farlig i forhold til å spise dem.
Sitat av Shottas Vis innlegg
Leste på Dagbladet.no at noen hadde sniffa dette stoffet. Går det? Eller er det ganske farlig i forhold til å spise dem.
Vis hele sitatet...
Hva da, Amfetamin?
Er nok ett fett om du sniffer eller spiser det. Minuset med å sniffe mye er at du tærer opp nesa innvendig ved lengere tids bruk. Fordelen med å sniffe kontra å spise er at du får raskere virkning.

Har selv adhd og skulle jeg få noe ut av amf så må jeg stort sett skyte rundt 0,4-0,5. Men, som nevnt tidligere i tråden så kan jeg jo ikke påstå at jeg ble så kjempegira. Er nok mest blodpumpa som fikk kjørt seg.

Amf=Djevelens stoff!!!
Hvordan får man tak i disse tablettene?
Hvilket stoff er det du snakker om egentlig? Amfetamin kommer stort sett i pulverform.
Står i overskriften hvilket stoff det er snakk om. Ja, er nok normalt å sniffe det. Er mulig å innta i munnen også, men det tærer opp tenner og tannkjøtt. Nesa di kan også ha en tendens til å bli herpa, men det skal en del til. Dessuten varer det fort for lenge om du tar en dose og svelger, dvs at nedturen blir mye hardere. Fins jo intravenøs bruk også dessverre.
Det at folk med ADHD blir rolige av amfetamin er helt feil. I ritalin- og equasympiller er det amfetamin, men av dette blir du mer våken, konsentrert og ofte roligere. Det er fordi det fordeles ut på 4 eller 8 timer. Hvis du sniffer det går alt opp i hodet med en gang og du blir derfor hyper. Dette gjelder alle, med eller uten ADHD/ADD.

Jeg har ADHD selv, og vet dette

Sitat av Lykke Li Vis innlegg
Det at folk med ADHD blir rolige av amfetamin er helt feil. I ritalin- og equasympiller er det amfetamin, men av dette blir du mer våken, konsentrert og ofte roligere. Det er fordi det fordeles ut på 4 eller 8 timer. Hvis du sniffer det går alt opp i hodet med en gang og du blir derfor hyper. Dette gjelder alle, med eller uten ADHD/ADD.

Jeg har ADHD selv, og vet dette
Vis hele sitatet...


Hadde jeg vært deg ville jeg heller valg å knuse noen ritalinpiller, er ikke like farlig.
Hvordan kan du si det Lykke Li?

Jeg har ADHD, jeg blir rolig av speed. Jeg blir også rolig av dexedrine (dextroamfetamin) som jeg får av legen..
Jeg blir våken som de fleste andre, men jeg har ikke den indre uroen som gjør meg ekstremt rastløs.

Å nei det er ikke amfetamin i ritalin, men metylfenidat

Så du bør kanskje lese litt mer før du slenger ut påstander om at "du vet fordi du har ADHD "

Sitat av DataSnook Vis innlegg
Står i overskriften hvilket stoff det er snakk om. Ja, er nok normalt å sniffe det. Er mulig å innta i munnen også, men det tærer opp tenner og tannkjøtt. Nesa di kan også ha en tendens til å bli herpa, men det skal en del til. Dessuten varer det fort for lenge om du tar en dose og svelger, dvs at nedturen blir mye hardere. Fins jo intravenøs bruk også dessverre.
Vis hele sitatet...
Jeg vet hva tråden handler om, men han som spurte virka ikke helt sikker på hvilket stoff han spurte om
Sist endret av 0bs; 15. mai 2010 kl. 18:03.
Sitat av 0bs Vis innlegg

Jeg blir også rolig av dexedrine
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på dette og Ritalin? Jeg har fått skrevet ut Concerta, Ritalin og Strattera men har aldri hørt om dette før. Hvordan virker det for deg?
[quote=0bs;1711459]Hvordan kan du si det Lykke Li?

Jeg har ADHD, jeg blir rolig av speed. Jeg blir også rolig av dexedrine (dextroamfetamin) som jeg får av legen..
Jeg blir våken som de fleste andre, men jeg har ikke den indre uroen som gjør meg ekstremt rastløs.

Å nei det er ikke amfetamin i ritalin, men metylfenidat

Så du bør kanskje lese litt mer før du slenger ut påstander om at "du vet fordi du har ADHD "


Da legen min har snakket om ritalin/concerta/equasym har hun brukt ordet amfetamin. Da kunne man kanskje tenkte seg til at metylfenidat og dextroamfetamin er en type amfetamin? Noe jeg er ganske sikker på at det er etter å ha søkt litt rundt på nettet.

Påstand og påstand, jeg sier bare det legen min har lært meg jeg.

Kanskje du trenger mer amfetamin for at det skal virke ordentlig? Jeg vet ikke jeg.
hehe. Om du googler litt så ser du fort forskjellen på ritalin og amfetamin.
Og om jeg trenger mer? Jeg vet hva jeg tåler og ikke etter 5 mnd daglig bruk for å si det sånn..
Sitat av Lykke Li Vis innlegg
Da legen min har snakket om ritalin/concerta/equasym har hun brukt ordet amfetamin. Da kunne man kanskje tenkte seg til at metylfenidat og dextroamfetamin er en type amfetamin? Noe jeg er ganske sikker på at det er etter å ha søkt litt rundt på nettet.
Vis hele sitatet...
Obs har helt rett. Ritalin inneholder ikke amfetamin. Dextroamfetamin er amfetamin, men metylfenidat er ikke amfetamin.
Sitat av Baboo Vis innlegg
Er nok ett fett om du sniffer eller spiser det. Minuset med å sniffe mye er at du tærer opp nesa innvendig ved lengere tids bruk. Fordelen med å sniffe kontra å spise er at du får raskere virkning.
Vis hele sitatet...
min opplevelse er at hvis jeg dropper (spiser) det så får jeg en litt snillere og mye mer kontrolerbar rus som varer lenger og hvis jeg snorter det kan jeg få ett ganske heftig kick som lett kan komme ut av kontroll hvis man har vært våken en stund og er litt sliten. (hjertebank/angst/"herregud hjerteinfark" noia etc)

noen ganger pleier jeg å droppe amfen og vente til det skal til å fungere og så snorte en liiiiten justering for å "sette det i gang".

ett annet minus med å snorte amf er jo selvsagt det som dreier som tenner og tannkjøtt, kan fort bli dyrt å gå rundt og snufse på amfgørr
Jeg får fantastisk vondt i magen av og droppe, mer angst får jeg også..
Rart hvordan det påvirker en forskjellig
Tror jeg har svak ADHD og jeg blir roligere og mere konsentrert av amf, blir også lettere å prate med folk.
Blir like rolig av amf som jeg blir av ritalin, blir kanskje litt mere konsentrert på amf.