Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5886
Hva er greia her egentlig. Lov i EU(?) så ufarlig å få i en postboks i Sverige men hva er egentlig regler i Norge. Man har vel noen unntak her?
Masse å hente på nett for pølsepenger men har bestilt syntetisk ræl før og det blir jo stoppa før man får brev i posten uten regning (for meg i hvert fall). Dette er vel også noen smutthull her.

Noen planter kan man ha hvis man er samler selv om det er ulovlig ellers. Sporer og sopp er jo stor interesse rundt.

Noen tips/kompetanse eller annet? Elsker sopp selv men ikke så ofte jeg kommer over. Latterlig billig ofte og selv om man får sjeldent mye for penga.
Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva du vil i denne teksten. Snakker du om psilocybin? Er det sporer eller sopp/trøfler som inneholder psilocybin er det i hvert fall ikke lovlig, uten unntak

Kantarell er lov.
Sist endret av seroto9n; 13. februar 2017 kl. 02:24.
Uvaksinert 👍
Alle frø og sporer og dermed også planter og sopp som kan ha eller kan bli til narkotisk stoff er ulovlig. Sopp er ulovlig i EU også, det er derfor man selger trøffel i Nederland siden trøffel ikke er stoppet enda. Sopp ble forbudt fordi man klarte å spore opp 2-3 tilfeller av selvmord og andre rare ting. En som hadde tatt sopp demonterte katta (tror det var katt) si og skyldte på soppen. Ei jente tok sopp og etter en stund løp hun rett ut i vannet og druknet. Så man bør passe på, hvis EU klarer å finne 2-3 tilfeller av selvmord eller andre dødsfall som de muligens kan klare å få relatert til alkohol så kan det hende at det blir forbudt også.
"hvis EU klarer å finne 2-3 tilfeller av selvmord eller andre dødsfall som de muligens kan klare å få relatert til alkohol så kan det hende at det blir forbudt også "
Vis hele sitatet...
Du ska lete lenge etter dødsfall relatert til akohol da...
Sitat av pilgrm Vis innlegg
Du ska lete lenge etter dødsfall relatert til akohol da...
Vis hele sitatet...
Nei det trenger du ikke. Bare prøv google. Sier ikke at det skjer ofte men det er heller ikke så ukjent som du skal ha det til her.
Sitat av daffe Vis innlegg
Så man bør passe på, hvis EU klarer å finne 2-3 tilfeller av selvmord eller andre dødsfall som de muligens kan klare å få relatert til alkohol så kan det hende at det blir forbudt også.
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er meget godt dokumentert. En betydelig andel drap skjer i alkoholrus, majoriteten av vold skjer i alkoholrus, majoriteten av voldtekter skjer i alkoholrus. Jeg tør å påstå at svært mange selvmord også skjer i alkoholrus.

Så at de trenger 2-3 slike tilfeller for å gjøre alkohol ulovlig er helt usannsynlig og er mer urealistisk enn at cannabis blir lovlig i Norge innen 1-2 regjeringsskifter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen av dere som tenker at daffe er ironisk her?
Selvfølgelig vil de ikke forby alkohol om de klarer å relatere noen dødsfall til det (vi har jo dokumentert flere milliarder dødsfall direkte til alkohol), for det har jo den immune hedersplassen som et av de eneste sosialt og juridisk lovlige rusmiddelet.

Ironi/Sarkasme fungerer dårlig i tekstform.

Som en sidenotis: Jeg hadde vanligvis slettet de innleggene over her nå, for det ser ut som en trend å missforstå daffe, og det skaper avsporing i debatten, men hey, jeg føler for å eksperimentere i dag og lar det stå.

For å svare trådstarter:

I Narkotikalisten er blånende fleinsopp nevnt, (P. Cubensis og Semilanceata) med følgende tekst:
(Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)
Vis hele sitatet...
Å få dispansasjon til å oppbevare slike vekster krever mer enn å kalle seg "samler" desverre, såvidt meg bekjent er det bare forskere som har fått dispensasjon for slikt.

Om du ellers ser etter planter med psykoaktiv effekt så er nok opiumsvalmuer det eneste som er interessant og ikke er ulovlig.
Sist endret av Dodecha; 13. februar 2017 kl. 15:17.
Clarus
Trådstarter
Har fått syntetisk stoppa i toll før uten annet en brev. Kan jeg vente meg ca det hvis stoppes?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Epicuser Vis innlegg
Har fått syntetisk stoppa i toll før uten annet en brev. Kan jeg vente meg ca det hvis stoppes?
Vis hele sitatet...
"Syntetisk" kan være det meste mellom himmel og jord, du må være litt mer spesifikk. Det kommer helt an på om stoffet regnes som narkotika eller legemiddel
Uvaksinert 👍
he he, joa, det med alkohol var tull, men den var så soleklar at jeg ikke i min villeste fantasi trodde det skulle bli debadert i det hele tatt. Nevnte det vel egentlig litt så folk skal se hvor galt systemet har blitt. At man skal forby ting som gir en rus som stort sett ingen tar skade av mens man tillater alkohol og alle de problemene det medfører seg er mer enn bare rart.
Når det gjelder samlere eller andre så er det vel fortsatt lov å ha en kaktus som inneholder meskalin hvis man hadde den fra før forbudet kom. Før var det jo lov å importere dem så lenge de ikke skulle brukes til fremstilling av narkotika.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er poes lov daffe: uansett hvor mye man overdriver/parodierer noe vil alltid noen ta det som et seriøst utsagn.

Off-topic: og her ser dere noe av hva moderatorer/crew plukker opp. Jeg hadde slettet innlegget hadde ingen misforståelser oppstått. Noen kaller det å kvele aktivitet, andre kaller det å holde tråden på rett spor.

Personlig synes jeg ingen slike avsporinger/misforståelser er nyttige, de er støy og bidrar ingenting annet enn aktivitet. Jeg velger heller kvalitet over kvantitet
Psilocybin-holdig sopp er selvfølgelig ulovlig (narkoloven + derivatloven på growkits), men er nok ikke det første politiet ser etter.
Det er uansett ganske utfordrende å kultivere sopp, da det krever en klinisk hygiene for å unngå infeksjoner i mycelliumet.
Hvis du trodde du bare kunne bestille et kit og sette det i et hjørne, ja, jo, kanskje du er heldig. Men de fleste opplever at det går dårlig første gangen, fordi de ikke har lest seg opp og vært hygieniske nok.
De fleste jeg kjenner har fucka det opp fordi de ikke klarte å la være å kikke på soppen hele tia (åpne opp dyrkeboksen og slipper inn muggsporer og anna drit!).
Selvfølgelig blir det infisert når man skal loke og vise det fram til hver jævla person som er på besøk.

Anbefaler deg å lese deg skikkelig opp før du prøver, så du slipper å waste sporer på mislykkede forsøk. Sporer fåes i form av sporeprints eller i sprøyte.
Begge deler er blitt ulovlig nå og vil kunne bli stoppa i tollen. Er du heldig, kommer det igjennom allikevel (veit at det skjer innimellom).

Edit: Når det gjelder risiko, vil jeg tro bota i første omgang ligger på vanlige 3600-5600 kr. Det har generelt litt med mengden du har å gjøre, og hvor vidt politiet har erfaring med deg fra før av.
Gjengangere har en tendens til å få strengere bøter...
Sist endret av Alzo88; 15. februar 2017 kl. 15:41.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ingen av dere som tenker at daffe er ironisk her?
Selvfølgelig vil de ikke forby alkohol om de klarer å relatere noen dødsfall til det (vi har jo dokumentert flere milliarder dødsfall direkte til alkohol), for det har jo den immune hedersplassen som et av de eneste sosialt og juridisk lovlige rusmiddelet.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg overser noe ironi eller sarkasme her, men tror du skal gå rimelig langt tilbake i historien om du skal kunne attribuere alkohol som en viktig dødsårsak i flere milliarder dødsfall.
Sist endret av BaconWeed; 15. februar 2017 kl. 15:41.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Vet ikke om jeg overser noe ironi eller sarkasme her, men tror du skal gå rimelig langt tilbake i historien om du skal kunne attribuere alkohol som en viktig dødsårsak i flere milliarder dødsfall.
Vis hele sitatet...
Milliarder er en litt tåpelig overdrivelse fra min side litt i samme ånd som daffe sitt innlegg.
men i lille Norge alene dør 400 personer pr år av alkohol. På verdenstasis er det en 2-3 millioner som dør hvert år av alkohol. Totalen er da oppe i ganske mange millioner nå i 2017.

In 2012, about 3.3 million net deaths, or 5.9% of all global deaths, were attributable to alcohol consumption.
Vis hele sitatet...
kilde: http://www.who.int/substance_abuse/facts/alcohol/en/
Sist endret av Dodecha; 16. februar 2017 kl. 10:51.