Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5672
Hei, jeg har tre problemer/spørsmål, som forsåvidt hører hjemme i hver sin subgruppe, men prøver meg på kun en tråd for ikke å spamme.

1. Bok. på 80 eller 90-tallet leste jeg en bok. Sci-fi. William gibson-ish (johnny mnmonic). Handlingen/bakgrunnen var som følger: Dystopi, Israel var den eneste gjenværende nasjonen, de øvrige landene hadde blitt tatt over/erstattet med verdensomspennende selskaper. Disse hadde hver sine sikkerhetstjenester som konkurrerte med hverandre om ett eller annet.
Er relativt sikker på at det ikke er Johnny Mnemonic, er det noen som har forslag? For alt jeg vet kan boken også være skrevet på 70-tallet. Og mulig at det var en novelle, men jeg tror ikke det.

2. Musikkvideo, fra 90 tallet. rock/grunge. 6-8 karer ruller inn på en landhockeybane med hjelm og kølle. Mulig de er i drag eller er sminket/i camostift, usikker. Ryker ihop og grisebanker hverandre så det koker i en laaaang sekvens. Diverse søk på youtube og google gir meg ingen treff jeg kjenner igjen. Og jeg har brukt endel timer de siste 20 årene på dette..

3. Stuntfilm. Bad neighbourhood films, out of faith heter filmen. Fra en gruppe som kalte seg heroes of telemark. En 8-12 minutters jackass lignende skadeparade akkompagnert av foo fighters (tror jeg), everlong eller what its like med everlast og et par andre lignende sanger. Distribuert pr internett og cd.
Fra ca 1997/1998/1999 tror jeg. Har hatt den på disken i alle år, men ved siste migrasjon til ny maskin så forsvant den, og gamle cd plate-backups er ikke lenger lesbare.
Noen som har denne liggende? (den som ligger på youtube i part 1-7 er ikke den jeg er ute etter) men det er samme folkene som står bak.

Her er den omtalt: IT-avisen

4. Judas. Stuntserie fra 2000 ca. Med Ørjan burøe, Terje sporsem, Jonna strømme og Trine Lise knutsen. Kleint, kleint, kleint men masse morsomt. Det er sluppet en samle DVD-pakke kalt "best of judas" vol I & II. Men jeg vil gjerne ha hele skiten. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe HELE serien?

1-2 har plaget meg i årevis. 3 plager meg ganske mye. 4 plager meg bare rett etter at jeg har sett best of volume 1 & 2 filmene.

Om dere mener disse spørsmålene har større sjanse for å bli besvart i et annet forum så fortell gjerne hvilket.

Takk!
Nr. 1 høres jo ut som 1984 av George Orwell, men det er kanskje et litt for opplagt svar? Husker forsåvidt en film om noe lignende, der 3 selskaper styrer hele verden og er i krig med hverandre. Mener ett av de var Bauhaus. Skitt, nå kommer dette til å plage meg..
Nei, ikke 1984, og filmen du snakker om, om du kommer på navnet, kan jo være interessant å lese om og kanskje se.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Nei, ikke 1984, og filmen du snakker om, om du kommer på navnet, kan jo være interessant å lese om og kanskje se.
Vis hele sitatet...
Ja, nå sitter jeg og søker, og søker. Eneste jeg fant var et Yahoo spørsmål om det samme, men ingen svar. Går gjennom den lista her nå, du kan jo se om du finner noe av interesse..
http://www.imdb.com/list/ls003911192/
Sitat av kampspurv Vis innlegg
2. Musikkvideo, fra 90 tallet. rock/grunge. 6-8 karer ruller inn på en landhockeybane med hjelm og kølle. Mulig de er i drag eller er sminket/i camostift, usikker. Ryker ihop og grisebanker hverandre så det koker i en laaaang sekvens. Diverse søk på youtube og google gir meg ingen treff jeg kjenner igjen. Og jeg har brukt endel timer de siste 20 årene på dette..
Vis hele sitatet...
Long shot da denne kom ut for 10 år siden. Men Against Me! - White people for peace? https://m.youtube.com/watch?v=RY9TbZMlTaI
Fant filmen jeg lette etter, etter å ha spurt pent på et filmforum. Den heter "The Mutant Chronicles", fra 2008, og er basert på et rollespill. https://en.wikipedia.org/wiki/Mutant...les_%28film%29
Haha, Marori, veldig lik. veldig veldig lik faktisk.
Men ikke helt. "min" video foregikk innendørs, og var hockey, muligens med sminke eller nightmare on 13th street maske.

Takk alikevel!

Mange bra filmer Fjernt, har planer om å se endel av de, men det er vanskelig å finne endel nå desverre.

Takk Fjernt. Virket ikke kjent, og filmen er bygget på et rollespill, og ikke en bok ser det ut til.


Tror jeg får løfte disse spørsmålene over til internasjonale og mer dedikerte fora. Det er reddit som har de beste foraene?

Holder dere informert dersom jeg finner utav det
Sist endret av kampspurv; 12. juni 2016 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.