Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1512
Hvor mye har man lov og tjene før man må skatte av det og vis man får alt kontant og så setter det inn i banken og sier det er gaver må man skatte av det da og?
Sitat av bilfrelst Vis innlegg
Hvor mye har man lov og tjene før man må skatte av det og vis man får alt kontant og så setter det inn i banken og sier det er gaver må man skatte av det da og?
Vis hele sitatet...
ja du må skatte av gaver, dem smarte drar og kjøper seg visa kort på narvesen..
Sitat av bilfrelst Vis innlegg
Hvor mye har man lov og tjene før man må skatte av det og vis man får alt kontant og så setter det inn i banken og sier det er gaver må man skatte av det da og?
Vis hele sitatet...
Det blir ikke mindre skattepliktig av at du kaller det noe annet. Det blir i så fall skatteundragelse. Også gaver over en viss størrelse skal meldes inn.

Alt dette kan du finne på skatteetaten.no for eksempel her: http://skatteetaten.no/no/Alt-om/Arv-og-gaver/

Du kan også finne annen relevant info om skatter og avgifter på den nettsiden. Skulle ikke forundre meg om de ikke hadde et telefonnr du kunne ringe også for å finne ut av slikt.
Det her går vel under hobbyinntekter, etter det jeg er klar over.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det her går vel under hobbyinntekter, etter det jeg er klar over.
Vis hele sitatet...
Dette her? Vet du noe som vi ikke vet?

Hvordan kan du tolke hva slags inntekt dette kan være ut i fra følgende sitat?

Hvor mye har man lov og tjene før man må skatte av det og vis man får alt kontant og så setter det inn i banken og sier det er gaver må man skatte av det da og?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Dette her? Vet du noe som vi ikke vet?

Hvordan kan du tolke hva slags inntekt dette kan være ut i fra følgende sitat?
Vis hele sitatet...
Nei, var kanskje litt dumt av meg det der. Leste raskt over tråden når den var helt fersk, og gikk tilbake og svarte nå. Hadde helt glemt hva som stod i førstepost, og gikk ut ifra at det omhandlet kjøp, salg og oppussing av biler.
Får du en veldig høy sum med penger,gull osv. Så kjøper du deg safe og har det hjemme,godt gjemt!
http://www.skatteetaten.no/no/Artikl...e-gavemelding/
Er ikke bare bare å si at pengene er en gave. Du må ha det dokumentert i alle retninger.

dersom du ikke har fast inntekt, så kan du kanskje bruke frikort (men det er jeg ikke sikker på)
Men merk deg at hvis du bruker frikort, og overskrider grensa, så må du skatte av alt du har tjent, ikke bare det du har tjent over grensa.. :S
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Men merk deg at hvis du bruker frikort, og overskrider grensa, så må du skatte av alt du har tjent, ikke bare det du har tjent over grensa.. :S
Vis hele sitatet...
Hvis du tjener 40k istedet for 39k må du ikke skatte det som er under frigrensa.