Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 16279
hei, har slitt med og betale noe regninger jeg har hatt ligende og mastercardet mitt som står i minus 3100kr må betales...

jeg er uten jobb og går ikke på skole og har virkelig ingen anelse på hvordan jeg skal få betalt ned gjella mi, prøver ATM og få solgt bassgitaren min og laptopen, men synes at det blir litt for teit og sitte og vente på at noen skal by eller innse at de ikke blir solgt så trenger noe jeg kan gjøre i mellomtiden som kan skaffe meg noe penger kjapt!

har 2 uker og samle 3100kr på...

så jeg tyr til dere freaks har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for og tjene denne summen på 2 uker?

helst lovlige måter da..
mindre kriminelle metoder kan vurderes så lenge de er realistiske!
skaff deg en jobb og få istand en avtale med kreditorer at du betaler når du får lønn
Parkettetterligning
Enkle jobber på bensinstasjoner og matbutikker er lett. Når gjelda er så liten kan det lett avtales en gunstig netbetalingsplan for kreditorewr.
det tar jo opp til en månde før jeg får betalt for jobben, og den regninga må betales seinest 1-2 september.

hvordan fungerer en sånn avtale med kreditor?

Sitat av Odonkor Vis innlegg
Drive hor.
Vis hele sitatet...
tror det er få mennesker som er villig til og betale sex fra meg...
hvem bass gitar er det du har å selge da ? make & model ?
Sitat av faceplants Vis innlegg
hvordan fungerer en sånn avtale med kreditor?
Vis hele sitatet...
Du ringer kreditor(han som krever inn pengene), forklarer at du er villig til å betale, men har ingen penger før øyeblikket, og ber om å få utsettelse eller en ordning hvor du betaler i avdrag.
Sitat av nergaard666 Vis innlegg
hvem bass gitar er det du har å selge da ? make & model ?
Vis hele sitatet...
er en 4 strengers fra J&D YCP
med forsterkeren og stemmemaskinen min, samt bag

http://www.tritonosmusikk.no/users/tritonosmusikk_mystore_no/images/588_J_D_YCP_1.jpg

denne.
Lån 3100kr av familie/bekjente, deretter skaff deg en jobb og betal de tilbake muligens?
Sitat av GoreLord Vis innlegg
Lån 3100kr av familie/bekjente, deretter skaff deg en jobb og betal de tilbake muligens?
Vis hele sitatet...
ingen av foreldra mine har råd til det, og kjenner ingen andre i slekta som er villig til og låne meg 3k, samme når det kommer til venner..
Om du ikke greier å betale tilbake 3k på mastercardet løpet av 2 uker så stiger jo bare summen "litt", uansett med en deltids jobb vil du fint greie å betale tilbake alt med første lønning.
Sitat av boohaze Vis innlegg
Om du ikke greier å betale tilbake 3k på mastercardet løpet av 2 uker så stiger jo bare summen "litt", uansett med en deltids jobb vil du fint greie å betale tilbake alt med første lønning.
Vis hele sitatet...
nei fikk et brev i posten og har 2 uker og betale beløpet før de sperrer av hele kontoen og kommer med inkasso på hele beløpet
Så da må du betale ca 4000 +/- å har opp mot en måned på deg
Du får ikke mer fornuftig tips enn dette:
Sitat av moridin Vis innlegg
skaff deg en jobb og få istand en avtale med kreditorer at du betaler når du får lønn
Vis hele sitatet...
Gå til nav og søk nødhjelp med utskrifter av gjelden din, vet ikke om dem godtar dette men skader ikke å prøve....
Jobb, eksempelvis i matbutikk: 40 timer i uken = 4000-7000 i uken. To uker = 8000-14000. Da går den gjelden din bort vekk i løpet av null komma svisj
Skaff deg ett nytt kredittkort, betal regningene med det og da har du som oftest 50 dager rentefri betalingsutsettelse. Betal gjelda og si opp kortet. Dette burde jo ikke være noe problem, men er jo ikke alle som har godt av kredittkort. Men er du disiplinert nok, kan du se på dette som ett "gratis" lån i 50 dager.
om du har førerkort + bil, kan du jo kjøre inn litt penger fra folk som skal hjem fra byen osv. Med andre ord Pirattaxi.
Du har vel ikke prøvd å ta kontakt med banken din for å se om du får til en betalingutsettelse. De sier garantert ja, og ønsker garantert å få en avtale med deg framfor å la Lindorff ta saken.

Slapp av, det er ikke sånn at livet ditt faller i grus fordi du har litt lommerusk i gjeld.
Sist endret av Skatteetaten; 25. august 2012 kl. 19:03.
Kjøre taxi, skriv på facebook "Kjører ikveld - ring meg på xxxxxxxx"
Så kjører du rundt i sentrum og det er en god del som haiker evt, gå utenfor et utested/samlingsted som feks mac donnals og ta deg en sigg(om du røyker) og få kontakt med noen som kansje vil hjem ettervert.

Drar lett inn 2k på en kveld
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Skaff deg ett nytt kredittkort, betal regningene med det og da har du som oftest 50 dager rentefri betalingsutsettelse. Betal gjelda og si opp kortet. Dette burde jo ikke være noe problem, men er jo ikke alle som har godt av kredittkort. Men er du disiplinert nok, kan du se på dette som ett "gratis" lån i 50 dager.
Vis hele sitatet...
Rentefrihet på kredittkort gjelder på kjøp av varer. Ved uttak av kontanter eller regninger er det rente.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Kjøre taxi, skriv på facebook "Kjører ikveld - ring meg på xxxxxxxx"
Så kjører du rundt i sentrum og det er en god del som haiker evt, gå utenfor et utested/samlingsted som feks mac donnals og ta deg en sigg(om du røyker) og få kontakt med noen som kansje vil hjem ettervert.

Drar lett inn 2k på en kveld
Vis hele sitatet...
gjør dette hver helg for og tjene bensin inn på tanken :P i russetiden kunne jeg lett tjene 1500kr, men jeg bor ganske nordpå og det er lite folk for tia, de siste 2 helgene har jeg tjent under 500kr...

Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Du har vel ikke prøvd å ta kontakt med banken din for å se om du får til en betalingutsettelse. De sier garantert ja, og ønsker garantert å få en avtale med deg framfor å la Lindorff ta saken.

Slapp av, det er ikke sånn at livet ditt faller i grus fordi du har litt lommerusk i gjeld.
Vis hele sitatet...
takker for gode svar alle sammen, skal gjøre dette første tingen på mandag!
www.trustbuddy.com lån 5000 kr gratis i 2 uker )
Når du ska lselge så anbefaler jeg deg å finne slike "Kjøp / salg / bytte" grupper på facebook for ditt nærområde, kan være mye enklere å få selg der
▼ ... over et år senere ... ▼
Låner denne litt. Er i en kjip situasjon og skylder litt penger til feil folk. Er bare snakk om 5k.
Tenker midlertidig kontokreditt på min brukskonto er veien å gå ?. noen som har spurt om dette, eller har noen tips til hvordan å gå frem så blir jeg lykkelig
Sitat av kuri Vis innlegg
Låner denne litt. Er i en kjip situasjon og skylder litt penger til feil folk. Er bare snakk om 5k.
Tenker midlertidig kontokreditt på min brukskonto er veien å gå ?. noen som har spurt om dette, eller har noen tips til hvordan å gå frem så blir jeg lykkelig
Vis hele sitatet...
Har du jobb eller enn form for fast inntekt som kan dokumenteres? Ellers kan du bare ta et forbrukslån. Fikk lån selv når jeg var i en økonomisk knipe, kom hjem fra studietur og hadde nettopp fått jobb men lønningen ville ikke komme før en måned etterpå, noe som gjorde at jeg problemer med å betale husleie. Dette fikset jeg ved å personlig oppsøke en bank og spørre om et forbrukslånn, eneste de krevde av meg var en arbeidskontrakt.
Jeg får dessverre sosialhjelp pga. psykisk sykdom. Tenker derfor midlertidig kreditt er tingen, får jo inn 5-6k hver mnd.
Driv pirattaxi i helgene for bekjente.
Sitat av kuri Vis innlegg
Låner denne litt. Er i en kjip situasjon og skylder litt penger til feil folk. Er bare snakk om 5k.
Tenker midlertidig kontokreditt på min brukskonto er veien å gå ?. noen som har spurt om dette, eller har noen tips til hvordan å gå frem så blir jeg lykkelig
Vis hele sitatet...
Vurdert dagsen?
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Pell deg til nærmeste NAV Servicekontor og forklar situasjonen din. Du vil få råd og veiledning. Do it!