Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5747
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
God morgen freaks, som de fleste sikkert har lagt merke til, setter butikker som Plantasjen og lignende opp griller og bord, på utstilling, inne i butikkene sine.
Jeg og en kompis har lenge hatt lyst til å gå inn på en Plantasjen-forretning, og grille der inne, helt randomly. Ta med gass til grillen, mat og alt vi trenger av bestikk og servise.

Hvordan tror dere dette ville blitt tatt imot av betjeningen? Vi ville selvfølgelig gitt folk en pølse om de vil ha, og oppført oss som folk!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er dere 14-15 blir det dårlig tatt imot, er dere endel eldre kan det bli bedre tatt imot.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Dersom dere ikke klarerer dette med ledelsen på forhånd blir det garantert tatt dårlig imot.
Sist endret av Marken; 11. juni 2011 kl. 14:13.
Og om grillen er ubrukt blir det garantert dårlig tatt i mot.
Det blir helt sikkert veldig dårlig tatt imot ja. For alt dere vet kan de grillene vært planlagt å selge, og da setter de nok ikke pris på at dere bruker dem.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Aha, det tenkte vi ikke over, at de kanskje ville selge dem.
Vi er 16 begge to ja, så da ser de vel på oss som små drittunger, noe som til tider kan stemme
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Siden dere er bare 16 år så kan dere gjøre akkurat hva dere vil.Slipper å bekymre dere for noe som helst.Savner å være 16 igjen..............alt det man kunne gjøre uten å tenke på konsekvensene...
Nå er jo kriminell lavalder i Norge 15 år da, så de kan fint få konsekvenser for det.
Hvis dere hadde gitt ut gratis grillmat til folk hadde i hvert fall jeg tatt det pent . Betjeningen er derimot et annet spørsmål. Men det er definitivt verdt å prøve!
Hmm, kriminell lavalder ja.
Er grillutstillingen ute? isåfall så kan du jo kjøpe grillen og fyre opp der. Du vil fortsatt få rare blikk og alt det gnålet der. Det du ikke vil få er pes med snuten/brannvesen.
Å grille inne er en dårlig ide om du ikke ønsker kriminellt rulleblad og heftige bøter (i værste fall), eventuellt å bli bortvist og bli nødt til å betale for det utstyret som ikke er salgbart lenger. Da slike butikker har brannalarmanlegg direkte knyttet til brannvesen. Og om du utløser den (noe som kan skje ved grilling innendørs) så kan det koste en del.

Have fun.
-seini
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Hvor er det blitt av logisk tankegang her? Og dere som oppfordrer til dette uansett grunnlag, serriøst? Dere kan jo like godt dra på bo & bad og finne et toalett å prøve og drite i det og se om de bryr seg.
Sist endret av Zyke; 11. juni 2011 kl. 14:56.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Hvor er det blitt av logisk tankegang her? Og dere som oppfordrer til dette uansett grunnlag, serriøst? Dere kan jo like godt dra på bo & bad og finne et toalett å prøve og drite i det og se om de bryr seg.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke gjør det! Det ble i hvert fall ikke tatt godt i mot sist jeg gjorde det.

Men seriøst, bare dropp det. Det vil ikke bli populært. Spesielt innendørs høres dette ut som en veldig dårlig idé, og på nye griller som faktisk er til salgs? Neineinei
Sist endret av staM; 11. juni 2011 kl. 15:16.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
For å si det sånn; da kan dere heller like gjerne gå inn i en interiør/bad/hus butikk og drite i en av doene som står utstilt, for nok samme reaksjonen da
Hvis det er Plantasjenbutikken jeg jobber på så blir du drept.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
For å si det sånn; da kan dere heller like gjerne gå inn i en interiør/bad/hus butikk og drite i en av doene som står utstilt, for nok samme reaksjonen da
Vis hele sitatet...
Dette gjorde de på jackass

http://www.youtube.com/watch?v=8IWbMwYaAKw

Crap kvalitet, og fy faen så ekkelt.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Ja når folka på Freak anbefaler å la være, da tror jeg vi lar være :P Men hadde vært utrolig tøft!
husk iallefall kamera å legg ut på youtube å post linken her.
kom dere ut nå å lag god tv
Ta en prat med butikksjefen eller daglig leder, og spør pent. Si at dere kjøper grillen, så de slipper å tape penger på det.
hadde blitt drit sur om jeg dro til plantasjen og ble plaget av ungdommer som griller for å leke kule/unike/whatever.

alle skjønner jo at dere gjør det for oppmerksomhet, for ingen vil tro at dere er så retards at dere bare "hey la oss gå grille der aaa"

vi skjønner hva dere vil, at vi skal synes dere er kule,morsomme, whatever. jeg hadde klaget sterkt og satset på å få dere kastet ut. og så hadde jeg gitt dere et stygt blikk som sier "jesus, drittunger as".

sorry, men det værste jeg vet er folk som søker oppmerksomhet på den måten.
Jeg hadde fått dritlættis hvis jeg hadde sett det! I motsetning til andre her som ville blitt så personlig berørt at de ville klaget til personalet..
Sist endret av Doc. Lester; 11. juni 2011 kl. 19:02.
Du spurte du FatMan vist vi gjør dette eller lignene tror jeg vi legge ut film. Eller hva FatMan?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Seff filmer vi hvis vi gjør det Kojtkaka, men Kojtkaka jeg tror ikke FatMan og Kojtkaka burde gjøre dette siden Kojtkaka og FatMan ikke liker å få bøter. Særlig ikke du Kojtkaka.
Hvorfor skulle jeg like det mindre en deg??
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av sugerøret Vis innlegg
/rage
Vis hele sitatet...
Vi tenkte faktisk ikke på oppmerksomhet da vi kom på dette, men heller det faktum at det hadde vært morsomt å gjort. Oppmerksomhet har jeg andre måter å skaffe på.
Uansett, hvorfor hadde du blitt sur? Blir du sur når naboen din griller?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Blir du sur når naboen din griller?
Vis hele sitatet...
Bare hvis han griller innendørs i mitt hus med min grill.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wild Vis innlegg
Bare hvis han griller innendørs i mitt hus med min grill.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde vært på Plantasjen, og sett to gutter grille pølser og gi ut til de som vil ha, ville du blitt sur? Og isåfall, hvorfor?
Dere bruker jo produktet, og da må dere nok kjøpe det... Samme som å sette seg på Kiwi og starte å drikke brus fra hylla.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvis du hadde vært på Plantasjen, og sett to gutter grille pølser og gi ut til de som vil ha, ville du blitt sur? Og isåfall, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke hadde vært ansatt hadde jeg ikke blitt sur, bare gått og stått sammen med tilskuerskaren som alltid samler seg når brannvesenet kommer.

Hadde jeg jobbet der hadde jeg blitt nokså grinete og tvunget dere til å gjøre rent etter dere, inkl. vask av tak.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Well, Plantasjen-butikken det er "snakk om" har type, 20 meters takhøyde og ser ut som et fuckings stort drivhus.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Vi tenkte faktisk ikke på oppmerksomhet da vi kom på dette, men heller det faktum at det hadde vært morsomt å gjort. Oppmerksomhet har jeg andre måter å skaffe på.
Uansett, hvorfor hadde du blitt sur? Blir du sur når naboen din griller?
Vis hele sitatet...

haha, det er jo det klassiske, ingen som søker oppmerksomhet innrømmer faktisk at de gjør det..... alle blånekter, slik du gjør nå. så spar meg for en overbevisning.

uansett, jo fordi hvis det er slik at jeg vil handle noe rundt grillen så må jeg forholde meg til dere og tullet deres.

hvis jeg vil se på stolene der eller grillen i seg selv så må jeg bort til dere.
og der sitter dere, 2 gutter som gliser og spør: "hei, vil du ha pølse xDDD?"

og så må jeg se meg nødt til å skrike hold kjeft til deg. jeg vil helst slippe det så derfor hadde jeg tatt en prat med sjefen der.

hvis naboen min griller så er det bare bra for han, hvis naboen min griller på min eiendom så er det værst for han.

hvis jeg vil plukke blomster mens jeg spiser pølser så kan jeg komme til hagen din, men når jeg drar til plantasjen eller generellt er ute og farter så orker jeg ikke slikt tull, jeg forventer at seriøse butikker forstår det.

men jeg vet dere blir kasta ut før dere rekker å tenne på grillen.
så either way, have fun mr.attention seeker! fnis.
Sist endret av Dalaras; 11. juni 2011 kl. 20:02.
Sitat av Wild Vis innlegg
Hvis jeg ikke hadde vært ansatt hadde jeg ikke blitt sur, bare gått og stått sammen med tilskuerskaren som alltid samler seg når brannvesenet kommer.

Hadde jeg jobbet der hadde jeg blitt nokså grinete og tvunget dere til å gjøre rent etter dere, inkl. vask av tak.
Vis hele sitatet...
Vi skal jo vaske grillen etter på. Som om den var vår. Som mamma sier: "vist DU skal lage mat, må DU rydde opp.
Dere som sier: dette er teit! Si meg hadde dere ikke trekkt på smilebånde litte grand vist det sto to 16 år gammle gutter og grillet inne?! Om det hadde vært: idioter, føfft eller herregud dere hadde tenkt hadde vært det samme.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av sugerøret Vis innlegg
haha, det er jo det klassiske, ingen som søker oppmerksomhet innrømmer faktisk at de gjør det..... alle blånekter, slik du gjør nå. så spar meg for en overbevisning.
s.
Vis hele sitatet...
Tenkte pa dette selv sist jeg var pa plantasjen. Innendors med glassvinduer, diiiiiigg sittegruppe med et pent bord og en pen grill. Lurte ogsa pa om hva som hadde skjedd om vi hadde satt oss der og grillet. Hvordan personalet hadde reagert, erstatning, om vi hadde blitt jaget vekk osv. Dette var da en diskusjon som tok plass i denne sittegruppen med familien.

Trenger ikke a vere oppmerksomhetskat bare fordi man fareslar noe litt utenom det vanlige.
Sist endret av Bombasa; 11. juni 2011 kl. 20:25.
forskjell på "what if" og faktisk vurdere det.

har selv hatt 1000000 "what if" tanker, men come on..

og har aldri sagt at det å foreslå noe utenom det vanlige gjør en til en oppmerksomhetskåt-person, men i dette tilfellet så vil jeg absolutt påstå det.

du har skog,parker,hager og alt mulig hvor du kan grille, men på død og liv så må du komme deg inn i plantasjen og grille der. du kan ikke klandre meg for å tenke det jeg tenker da.

det som hadde vært noe utenom det vanlige hadde vært å bygge en liten flytende platform slenge den i vannet og grille der. plager ingen samtidig utenom det vanlige =).
Hva med å ta med egen grill å stille dere inne på et storsenter, kanskje dere får stå i fred lenge nok til at pølsene blir varme også
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hva med å ta med egen grill å stille dere inne på et storsenter, kanskje dere får stå i fred lenge nok til at pølsene blir varme også
Vis hele sitatet...
Hva med securitas?
Sitat av sugerøret Vis innlegg
forskjell på "what if" og faktisk vurdere det.

har selv hatt 1000000 "what if" tanker, men come on..

og har aldri sagt at det å foreslå noe utenom det vanlige gjør en til en oppmerksomhetskåt-person, men i dette tilfellet så vil jeg absolutt påstå det.

du har skog,parker,hager og alt mulig hvor du kan grille, men på død og liv så må du komme deg inn i plantasjen og grille der. du kan ikke klandre meg for å tenke det jeg tenker da.

det som hadde vært noe utenom det vanlige hadde vært å bygge en liten flytende platform slenge den i vannet og grille der. plager ingen samtidig utenom det vanlige =).
Vis hele sitatet...
Grille på en flåte? Challenge acsepted!!!
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hva med securitas?
Vis hele sitatet...
det er vel så skjeldent "problem" at de sikkert regner med at det er noen med tillatelse alla smaksprøvedamene i matbutikken
Hvis dere tar med engangsgrill så er det kanskje -litt- mer sjans for at det går bra.

Men lukta av grillmat vil tiltrekke seg de ansatte - dere kan jo prøve å bribe dem med grillmat men tror nok dere blir kasta ut. Men dere får jo ikke noen stor straff, er jo bare tull og ikke noe straffbart.
Sist endret av Taurean; 11. juni 2011 kl. 21:16.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av sugerøret Vis innlegg
uansett, jo fordi hvis det er slik at jeg vil handle noe rundt grillen så må jeg forholde meg til dere og tullet deres.

hvis jeg vil se på stolene der eller grillen i seg selv så må jeg bort til dere.
og der sitter dere, 2 gutter som gliser og spør: "hei, vil du ha pølse xDDD?"

og så må jeg se meg nødt til å skrike hold kjeft til deg. jeg vil helst slippe det så derfor hadde jeg tatt en prat med sjefen der.
Vis hele sitatet...
Du virker som en surpomp igrunn. Litt som min nabo pa snart 60 som kjefter pa ungene fordi de leker litt hoylytt pa en sondag.
Sist endret av Bombasa; 11. juni 2011 kl. 22:49.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du virker som en surpomp igrunn. Litt som min nabo pa snart 60 som kjefter pa ungene fordi de leker litt hoylytt pa en sondag.
Vis hele sitatet...
det tar jeg som et kompliment,gamle menn ruler.

min toleranse for barn er en annen sak derimot.

barn = uvitene og uskyldige = null problem.
ungdommer = naive og korttenkte = problem.

bor ved en skole og hører dagen lang ting som "kårner er mål, kårner er mål!"
plager meg 0.

det skjer trossalt i en skolegård og ikke inne i plantasjen..
handler om å gjøre ting på rett sted.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Well, Plantasjen-butikken det er "snakk om" har type, 20 meters takhøyde og ser ut som et fuckings stort drivhus.
Vis hele sitatet...
Litt dumt for dere hvis alle plantene blir ødelagt av røyken da
Sist endret av kulii11; 11. juni 2011 kl. 23:55.
Ta heller meg en sånn bøtte-grill og sett dere ute med hagemøblene. Tror ikke du får noe særlig med kjeft da.
Ideen synes jeg virker veldig morsom
Er glad mitt innlegg ble sletta,, det beviser at jeg vet hva som ville funka........
Jeg må si meg enig med Marken. Det er mye lurere å gi beskjed og faktisk spørre om lov til ledelsen og så da ha grillfest der inne, dele ut grillmat til kundene og se på folk sine reaksjoner. Kan jo faktisk bli litt morsom gratisreklame for Plantasjen .
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg må si meg enig med Marken. Det er mye lurere å gi beskjed og faktisk spørre om lov til ledelsen og så da ha grillfest der inne, dele ut grillmat til kundene og se på folk sine reaksjoner. Kan jo faktisk bli litt morsom gratisreklame for Plantasjen .
Vis hele sitatet...
Liker måten du skriver det på Gril fest på planasjen, det ruller fett på tunga det!
Vis du har tenk å kjøpe grill og evt annet utstyr du bruker er det sikkert mulig.
Jeg har jobbet på plantasjen en stund, jeg hadde kasta dere ut med et godt smil, dere hadde nok ikke gjort store skaden for arealet, de elektriske vinduene er konstant åpne for lufting.

Men at jeg må vaske grillen for fett etter flintsteken er fy fy, hvis ikke lunsjmat hadde vært konsumert.

Husk at ikke alle ansatte har lik humor, noen tar det nok lettere enn andre.
Vent til du ønsker deg ny grill, ta deg en tur og ha en grill fest. når du blir kastet ut sier du ifra om at du skal kjøpe den.
KP for tanken, men tviler på at det blir veldig godt mottatt
Som sakkt skal vi rydde og vaske