Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 703
Sitter her med en Windows Vista Business maskin som tydeligvis har problemer med å skrive ut enkelte ganger. Dessverre så periodisk at jeg ikke har opplevd det og bare kan referere til hva andre brukere sier.

Feilen oppleves som at man trykker på alt som skal til for å skrive ut, men det kommer ingen utskrift. Man kan ha gjort akkurat det samme for 5 minutter siden, og det fungerte. Når problemet oppstår gjentar problemet seg med alle utskrifter. Alle utskriftene man prøver å ta er websider (kvitteringer av bestillinger, mange forskjellige nettsider) og nettleseren som brukes er Chrome. Det er ingen opplevd sammenheng mellom hvilke nettsider det oppstår på.

Jeg vet ikke om en restart fikser problemet øyeblikkelig, men maskinen er så treig at en omstart vil ta evig lang tid (produksjonsmaskin), så restart skjer kun ved kveldstid.

Jeg har tidspunkt dette har skjedd på, og jeg kommer til å få flere slike tidspunkt, så det jeg leter etter er om det finnes noe i Vista som kan rapportere om vellykkede/feilede utskrifter, slik at jeg kan feilsøke bedre.

Printeren er en Lexmark X543 XL, tilkopling skjer via nettverk, direkte til ip, ikke via printserver.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Mener vista har print log i event viewer? Under applications and services\micrososft\windows\printservice

Har du sjekka der? Usikker på om det må enables før det logger.


Gammel drit i spooler kan også være feilkilde.
Stopp Printer Spooler service.

CWindows\System32\Spool\PRINTERS -> Slett alle filer.
Start printer spooler service.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Mener vista har print log i event viewer? Under applications and services\micrososft\windows\printservice
Vis hele sitatet...
Slettet en 159Mb fil fra spool, men jeg finner ikke noen måte å logge på. Det er ingen "printservice" å velge i event viewer.
Jeg har ett lignende problem på to forskjellige Brother-printere på to forskjellige OS, WinXP og Win7. Printerne står også på forskjellige adresser, og de er begge koblet til hvert sitt WLAN. Den ene er en blekkskriver, den andre en laserskriver. Feilen som skjer er at printeren plutselig går offline, så det jeg da pleier å gjøre er å slette og så reinstallere skriveren. Dette må jeg gjøre hver gang den går offline, og da fungerer det iallefall fint i noen dager. Litt tungvindt, men kanskje det funker her også?
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Dessverre er ikke en, uhm periodisk løsning på et periodisk problem noen løsning som fungerer i den virkelige verden, i tillegg er jeg bruker av denne maskinen rundt 7 timer og har 4-5 utskrifter i løpet av den tiden. Jeg er ikke direkte plaget, men det er jeg som får vite om noe ikke virker.

Så i første omgang er jeg mindre interessert i å løse problemet (muligens skjer det tilfeldig, muligens ikke), i første omgang er jeg ute etter måter å feilsøke problemet på.
Har en Brother printer som virker i tider og utider...

Aldri hatt slike problemer før, da var printeren koblet til med usb-kabel. Nå er den koblet over det tråløse nettet. Moderne teknologi...
Kunne denne vært interessant å teste ut?

http://windows.microsoft.com/en-US/w...inter-problems

har brukt den en del ganger på FUBAR skrivere på jobb ^^ er for det meste HP printere som blir reparert på men linken over sjekker det som er i windows.
Sist endret av WhiteHat; 25. februar 2011 kl. 13:33.