Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 7670
Nå har jeg vært registrert her i kanskje noen uker, og har vært nokså aktiv. Det jeg synes er så utrolig fint med NFF er det at du kan diskutere andres meninger og synspunkter, at du kan spre dine kunnskaper til andre og at andre kan på samme vis spre sine kunnskaper til deg. Jeg mener diskusjoner er utrolig viktig for at man skal bli klok og forstå mer av det som skjer rundt seg. Det hjelper ikke bare lese en bok og forvente at du kan alt. Jeg er 13 år og har allerede forstått at selv om jeg får seksere i alle fag på skolen utenom gym så er ikke mine kunnskaper det samme som en som har erfart livet, og tatt den tunge veien. Poenget mitt er at NFF gir meg muligheten til å forstå andre folk som vet mye mer enn meg, og bli forstått selv, av andre som kanskje vet mindre enn meg. Det hele er utrolig positivt og jeg prøver å hjelpe til, spre mine kunnskaper til folk som trenger det. Så bare for å understreke, jeg ser på NFF veldig positivt og har absolutt ingenting imot stedet. Det hele er utrolig bra for folk som tar nytte av det. Men så kommer alt det andre inntrykket jeg har, og spørsmålet som går om og omigjen i mitt hode:

Ser adminstratorene ned på oss, som faktisk bidrar til at NFF er et fint sted å være på ?
Ser de ned på oss, selv om vi er med på å holde forumet oppe ?

Jeg føler på mange det fordi de setter så mange grenser mot det vi gjør, la oss bare se på reglene her:

Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.

Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft.


Respekter administrasjonens avgjørelser. Dette er et privatdrevet nettsted, og du tjener ingenting på å krangle med administrasjonen. Får du en advarsel så bør du ta den seriøst. Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet.

Hvem er det som driver denne tilbuden ? Du/dere? Nei, det er vi som driver det.

Også er det en hel haug av andre ting, strenge regler og alt mulig som de pøser på fra hver side. Jeg føler hvertfall at de ser ned på oss og respekterer ikke oss på en verdig måte. De later som om vi er avhengige av dem, og ikke de av oss.

Er dette riktig? Bør jeg legge meg flat for all det de sier? Har jeg ingen verdi her på dette nettsdet ? Jeg føler meg ydmykt når de går inn på mine signaturer og sletter det, når de sletter mine poster. Det hele gjør at jeg føler meg verdiløst og "sett ned på". Bør det være slik eller bør NFF gjøre noe med dette?

Ikke kom med: slett deg fra her hvis du ikke er fornøyd osv, jeg bryr meg ikke, men jeg vil gjerne ha en diskusjon rundt mine inntrykk av nettstedet og se om det er andre som føler med meg eller ikke. Diskuter, jeg tar kvelden -skole i morgen, så jeg kommer til å svare i morgen på poster osv! Ha en fin kveld.
Grunnen til at dette er et så bra forum som det er, er nettopp disse reglene og strenge administratorer. se på mange andre forum som nesten ikke har regler og svært slakke administratorer.

Jeg syns det må være slik det er skal vi klare å opprettholde den standaren det er på forumet idag.
Nei, du/vi driver ikke nettstedet. Eller, kanskje dere andre gjør det, men selv har jeg hvert fall ikke betalt en eneste krone i serverkostnader og lignende. Ikke har jeg investert mye tid i koding, vedlikehold++ heller. Kanskje det bare er meg som har sluppet unna billig? (...til nå)

Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, hvorfor i helvete skal du poste da? Skjønner ikke hvorfor dette plager deg? Vil du at de fleste tråder skal bli fylt med masse svada, slik at det tar flere timer å pløye deg gjennom drittposter fra drittfolk som ikke har NOE å bidra med annet enn å øke postcounten sin. Who gives a fuck. Har du ikke noe å bidra med trenger du heller ikke poste, er vel enkelt og greit?

Som nso har påpekt utallige ganger oppigjennom - dette er ikke noe demokrati. nso er selvutnevnt diktator og står faktisk fritt frem til å gjøre hva faen han vil med nettstedet og dets brukere.
Sist endret av wkL; 10. april 2008 kl. 23:24.
Sitat av Per Gunnar
Grunnen til at dette er et så bra forum som det er, er nettopp disse reglene og strenge administratorer. se på mange andre forum som nesten ikke har regler og svært slakke administratorer.

Jeg syns det må være slik det er skal vi klare å opprettholde den standaren det er på forumet idag.
Vis hele sitatet...
Du mener de må se ned på oss for å holde forumet oppe ? Har du lest posten min? Om det positive jeg har skrevet ?
Du har rett i at nettstedet er ingenting verdt uten brukere, men reglene og den gode moderering er mye av grunnen til hvorfor jeg synes dette er det beste forumet. Nå kjenner ikke jeg noen admin/mods, men om nettstedet skulle vært totalt anarki ville det bli overfylt av søppel rimelig fort (og det vil vi vel ikke?). I tillegg tror jeg det kommer mye søppel som du ikke ser, mye på grunn av god moderering. Jeg har ikke fått inntrykk av at de "ser ned" på oss, men gjør det som er nødvendig for å holde forumet på det høye nivået det er.
om du ikke liker forumet så kan du jo bare slette acounten din

men du kan tenke deg om du skulle laget et nettforum som blir nokså poppulær og du ikke har noen regler og fjortisser som er tøffe kommer og spammer " bash" "penis" osv!

for å si det sånn så er det en grunn til at reglene er det. men skjønner ikke hvorfor du føler deg sett ned på av reglene/crewet, føler du deg set ned på av f.eks lærer'n din og da? siden han hun gir deg lekser og ber deg tømme søpla fordi du er ordensmann!

poenget mitt er vell at om reglene ikke hadde vært hær så hadde det ikke vært noe bra forum, det hadde bare blitt useriøst og dårligt!


jeg er serr for trøtt til å bestemme om dette er offtopic eller ikke så se ned på meg crew/adminer og slett innlegget om det er for dumt!
Sitat av Leif Motorvei
Du har rett i at nettstedet er ingenting verdt uten brukere, men reglene og den gode moderering er mye av grunnen til hvorfor jeg synes dette er det beste forumet. Nå kjenner ikke jeg noen admin/mods, men om nettstedet skulle vært totalt anarki ville det bli overfylt av søppel rimelig fort (og det vil vi vel ikke?). I tillegg tror jeg det kommer mye søppel som du ikke ser, mye på grunn av god moderering. Jeg har ikke fått inntrykk av at de "ser ned" på oss, men gjør det som er nødvendig for å holde forumet på det høye nivået det er.
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke noe inntrykk av at de ser ned på oss, men at de gjør det som er nødvenig. har tipset mange kompiser om dette forumet og alle har kommet tilbake og sagt: "ryddigere forum skal du lette lenge etter."
Eneste grunnen til at det er ryddig er våre flote admins som rydder vekk all dritten som ikke hørrer hjemme her.
jaG
Produktutvikler
Som du sikkert har fått med deg så er nFF endel strengere enn det en er vandt med på andre forum. Med såpass mange aktive brukere MÅ det, etter min mening, være såpass strengt for at ting skal holde seg pent og ryddig.

Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Vis hele sitatet...
Denne regelen burde stått som en sidetekst ved siden av logoen til nFF. Det er ingen ting som er verre enn å lese gjennom en tråd som er full av søppleposter og irrelevante innlegg. Har selv fått slettet innlegg, og det er ikke en behagelig følelse, men get a grip. Du har gjort en feil som har ført til sletting, LÆR av den og kom deg videre. Det er som sagt helt frivillig å være bruker her, ingen tvinger deg, men tåler du ikke å få høre det eller bli ydmyket/"undertrykt" så syns jeg synd på deg.
Sist endret av jaG; 10. april 2008 kl. 23:33.
Sannheten er vel egentlig at uten crew og admins ville dette forumet veldig fort blir noe lignende en blanding av 4chan og ett slags skolehjelp forum.

Men hvis du kan overtale admins osv til å drite i alt av regler et par uker så kan du vel få se selv? (Noe som aldri kommer til å skje).

Det er sant at brukerne er de som skaper innholdet, men uten regler blir det ikke mulig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er et interessant synspunkt du fremmer, men jeg føler ikke de har rot i virkeligheten. Ja, poster blir slettet; tråder blir slettet; underforumer fjernet og brukere utestenges. nFF prøver å holde en høy standard og for å oppnå dette i en såpass hemningsløs og konsekvensefri arena som internett må man sette sine egne restriksjoner.

I det virkelige livet blir vi styrt av normene rundt oss, andre personer tar oss gjerne til side og forteller oss hva som er ok og hva som er ukult, vi ser på annsiktsutrykk hvis vi tråkker over en grense eller sier noe dumt. Det skjer ikke på internett, i stedet får du 15 poster i tråden din som sier at du er helt tett - og da blir det fort vanskelig å føre en god debatt.

Reglene er, uansett hvor klisjeaktig det måtte høres ut, her for vår egen del. Om ikke meg eller deg som person, så samfunnet nFF som helhet. Hvis folk kan reglene og setter seg inn i hva som er OK, så unngår vi spam, som igjen fører til at moderatorer og crew får mindre arbeid med å rydde opp.
Jeg kan ikke prate for administratorne, men som moderator på et par av underforumene føler jeg at innlegget mitt er relevant. Reglene står der for å være generelle retningslinjer alle må forholde seg til. Når det kommer til punktene dine:

Sitat av ...|...
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Vis hele sitatet...
Sier ikke denne seg selv? Masse folk som skriver 'jeg og', 'lol' eller 'haha' tas av denne regelen.

Sitat av ...|...

Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
På rusmiddelforumet er det mye av dette. Mange poster bryter ikke regler, men innholdet er absolutt ikke noe vi vil ha snakk om her på forumet. Vi prater f.eks tråder om pillemisbruk og løsemiddelsniffing.

Sitat av ...|...
Respekter administrasjonens avgjørelser. Dette er et privatdrevet nettsted, og du tjener ingenting på å krangle med administrasjonen. Får du en advarsel så bør du ta den seriøst. Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet.
Vis hele sitatet...
Denne bør du kanskje tenke på selv, siden du impliserer at avgjørelsene våre ikke er noe å respektere. Det sier egentlig seg selv at det ikke er noe å tjene på å krangle, har man en legitim klage vil det løse seg. De som krangler har gjerne ikke legitime klager i utgangspunktet.

Sitat av ...|...
Hvem er det som driver denne tilbuden ? Du/dere? Nei, det er vi som driver det.
Vis hele sitatet...
Nei, det er administrasjonen som driver. Brukerne står for mesteparten av innholdet. Derfor er det viktig at brukerne ikke poster masse tull og at moderatorer/crew rydder opp en del.

Sitat av ...|...
Også er det en hel haug av andre ting, strenge regler og alt mulig som de pøser på fra hver side. Jeg føler hvertfall at de ser ned på oss og respekterer ikke oss på en verdig måte. De later som om vi er avhengige av dem, og ikke de av oss.
Vis hele sitatet...
Kan være en fordel å begrunne litt bedre. Strenge regler på hva? Prøv å poste en torrentlink eller en tripprapport på diskusjon.no, så får du se hva strengt betyr. Jeg respekterer i det store og det hele brukermassen på nFF, det antar jeg at crew også gjør. Folk som søpler til har vi nok ikke like mye til overs for.
Grunnen til at jeg er her, og ikke har funnet meg en annen plass, er nettopp pga den gode jobben til moderatorer. Uten dem, hadde siden vert så full i søppel, at det ikke hadde vært mulig å finne noe vetigt her.

Og ingenting er som et veddemål m hvor lenge en post lever hvis jeg ser en post jeg mener bryter med reglene, og jeg tror kommer til å bli slettet, lager jeg veddemål om hvor lenge den lever.

Avogtil er posten slettet før jeg kommer inpå den. Dette tyder bare på god jobb fra mods. Om de ser ned på deg, er det ikke annet enn å forvente. jeg holder meg på mitt nivå, og ser bort på de på samme nivået, i stede for å tenke på å se opp på mods
Uten regler hadde ikke dette forumet funka.

Har selv fått en bruker utestengt uten å ha brutt regler eller fått svar når jeg har spurt på mail.
Høflighet gjelder også for admins, selv om de har makt over oss andre vanlige brukere. Kan hende jeg blir utestengt i.o.m. at jeg har en annen bruker som er utestengt, men hvis de vil kan de bare utestenge meg.
Er i stand til å lage en ny bruker, bytte IP, proxy osv.

Jeg blir faktisk ganske oppgitt over hvor barnslige noen admins er. Hadde postet et lite seriøst forslag til utseende på freakforum som inneholdt en del rosa for å sjekke reaksjonene.
Det resulterte i endeløs flaming, og jeg ble veldig upopulær.

Noen dager senere fikk jeg en fin liten PERM-BAN uten å ha brutt noen regler i det hele tatt.
Nso var til og med så barnslig at han ikke en gang tok seg bryet med å SVARE på mail jeg sendte. Ikke en gang en begrunnelse.

Brukeren heter forresten AudunlS hvis noen lurer.

Utesteng meg og slett det innlegget her. Hvis det er det dere vil.
Jeg kan bare registrere meg på nytt uansett. Hvis jeg i det hele tatt gidder da, for jeg begynner å ane en viss useriøsitet.
Tenk deg scenarioet:
Du kommer med et eller annet du trenger hjelp med, klarer absolutt ikke å løse det selv..
Joda, 7sider med replies, side 1-3 er om hvor dårlig du er siden du ikke vet svaret, side 4 om nettsider der en kan finne bra onlinespill, side 5 handler om en eller annen 14enåring som skryter av sin egen penis, mens side 6-7 handler om hva folket gjorde på byen i helga.. Midt på side 5, mellom latterutbrudd og lengder, samt et par bilder, er svaret du leter etter.. Hvor aktuellt hadde det vært for deg å bla frem til dette svaret?

Er det god nok begrunnelse for

Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.

Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft.


Sist men ikke minst, hvem vil ikke bli respektert for det de gjør, selv om det kan virke urettferdig for noen parter, da en tilbyr folket et gratis plass de kan diskutere og spør om hjelp til forskjellige ting. En gratis tjeneste de selv betaler både i penger og tid, samt må endel kunskap til for å kunne skape/holde gåendes..

Vil da påstå at det er en god begrunnelse for

Respekter administrasjonens avgjørelser. Dette er et privatdrevet nettsted, og du tjener ingenting på å krangle med administrasjonen. Får du en advarsel så bør du ta den seriøst. Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet.
1. Dette er internett, slutt å ta deg selv så jævla seriøst.
2. DU og brukerne generelt "driver" ikke dette nettstedet, dere bidrar, dere drifter ikke en dritt.
3. om det ikke var for crew og admins strenge moderering her på bruket hadde det for lenge siden vært bare enda ett random drittforum med søppelnerder, spam, troll og ellers all søppel internet drar med seg.
4. Du har ikke krav på noe respekt, men jeg har vanskelig for å tro på at du er blidd behandlet ufint av administrator og/eller crew her på bruket med mindre det var høyst nødvendig.

Sitat av wkL
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, hvorfor i helvete skal du poste da?
Vis hele sitatet...
I second that!

Sitat av pmeT
Brukeren heter forresten AudunlS hvis noen lurer.
Vis hele sitatet...
Gratulerer du bæsja netopp på leggen, igjen.
Djeeez..

Sitat av Crabman
whiner..




Meldingen du har skrevet er for kort. Vennligst forleng meldingen din til minst 10 tegn.
Vis hele sitatet...

Du har virkelig ikke fatta en dritt har du vel?
Sist endret av NoillStress; 10. april 2008 kl. 23:43.
...|...: Du reflekterer greit. I tillegg holder du deg overaskende seriøs til å være 13. (kudos)

Men som det står i reglene, nFF er privat, et tilbud. nFF koster flesk å holde oppe. De har noen små reklame ads en gang i blant, men thats it.

Koster det oss noe å bruke tjenesten?

Er det ikke da rett og rimelig at vi respekterer de reglene som er satt av eierne. Tross alt er de der for å gjøre tjensten mest mulig seriøs. Strengt tatt tjener det oss brukere til det gode. Å modereringen er da tross alt ikke på det strengeste.

Jeg ville nokk heller satt en finger på den etikken vi brukere kan ha mot hverandre fra tid til annen (dvs. ganske ofte).

Lykke til med 6´erne, du trenger dem.
Nå har jeg vært her en stund lenger enn deg, og fått min porsjon med dritt slengt oppi trynet og innlegg slettet. Og slike tråder som dette har jeg også stadig lagt merke til gjennom tidenes løp. Jeg hadde kanskje vært enig med deg for et par år siden, men ikke den dag idag.

Det du ikke innser, noe ditt manglende tidsløp i forumet vitner om, er det fakta at administratorene faktisk gjør en JOBB her. Jeg gidder ikke å ramse opp nettsteder som kan måle seg i kvalitet med nff, men det er nok ikke så mange. Den strenge "sensuren" som foregår gir i seg selv et resultat at flere og flere plukker opp nettstedet som et sted for informasjon du ikke finner andre steder. Blant søpla der ute, framstår nff som en perle i jungelen. Har du noengang prøvd å være administrator for et like stort nettsted? Mye jobb er det.
Noe som bringer meg til neste punkt, og det er faktum at folka bak driver nff av egen fri vilje og godhet, i form av at de spytter inn penger til nettdekning, servere,whatever, for å ikke snakke om fritiden sin de ofrer. Det er de som yter en tjeneste her, ikke en ting du driver. Uten dem hadde jo ikke siden eksistert, og deres markedsføring og tiden de har investert har jo tydeligvis vist seg som flere tusen brukere. Om du ikke liker normene de har satt, så får du heller finne deg et annet sted som matcher din mentale alder.
Jeg var rundt din alder da jeg registrerte meg på nettstedet, og skrev selv ekstremt teite poster som jeg i senere tid nærmest føler meg flau over. Men mennesker modnes med tiden, og etterhvert gidder du bare ikke å skrive om ting som ikke interesser deg. Legg merke hvor mange poster du har og jeg har for å så sammenligne tidsforløpet.
Administratorene er her for å fjerne de kjedelige delen og for å beholde den spennende. De framstår også som "overmenneskelige" av den simple grunn at de gjerne er eldre en deg, og samtidig utmerker seg i logiske matteoppgaver kombinert med utsøkte norsk-og samfunnsfaglige emner. Og dette gjerne etter millioner på millioner med setninger som er med på å forme en person.
Skriv denne tråden om tre år, så skal vi se om du forandrer mening.
Hva i all verden har forumreglene med det å se ned på brukerne å gjøre?

Regelverket her satt opp av forumets eiere og administratorer for å skape en viss struktur og kvalitet på innholdet. Uten disse ville nFF sett ut som et hvilket som helst annet søpleforum, og grunnen til at du liker nFF er vel nettopp fordi dette ikke er tilfelle?

Hvis du har fått en signatur slettet er det en grunn til det, det har ingen verdens ting med å skulle ydmyke deg å gjøre.

Alt du foretar deg på et slikt forum blir til data på en server som eies av privatpersoner. Disse menneskene har naturligvis meninger om hva forumet skal inneholde, og hva som er tillatt og ikke. Selvsagt skal du bare godta det, du kommer vel ikke hjem til folk og forteller dem hvordan de skal møblere stua si?

Jeg ser ikke ned på deg på grunn av den tullete posten her, men kun fordi du er 13 år og tydligvis rett og slett ikke forstår hvordan det er å drive et seriøst forum på denne størrelsen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av ztaale
1. Dette er internett, slutt å ta deg selv så jævla seriøst.
2. DU og brukerne generelt "driver" ikke dette nettstedet, dere bidrar, dere drifter ikke en dritt.
3. om det ikke var for crew og admins strenge moderering her på bruket hadde det for lenge siden vært bare enda ett random drittforum med søppelnerder, spam, troll og ellers all søppel internet drar med seg.
4. Du har ikke krav på noe respekt, men jeg har vanskelig for å tro på at du er blidd behandlet ufint av administrator og/eller crew her på bruket med mindre det var høyst nødvendig.
Vis hele sitatet...
Er forsåvidt enig i det du sier her, ztaale, men jeg syns det er viktig at alle bør kunne stille spørsmål hvis de føler noe er feil, selv på internett. Jeg er uenig i trådstarters konklusjoner, men jeg syns det er veldig fint at han får lov til å stille dette spørsmålet - det var tross alt et gjennomført og godt skrevet innlegg med velfunderte tanker, ikke random whining
At NFF har visse regler betyr ikke at vi (brukerene) blir sett ned på.
Overalt ellers i samfunnet har vi regler og lover, f.eks. på skolen (som nevnt ovenfor), i trafikken osv.
Føler du at du ikke blir respektert fordi du ikke kan gjøre akkuratt som det passer deg?
At du er mindreverdig fordi Norges lover sier at du ikke kan drepe, stjele o.l. ?

Det håper jeg at du ikke gjør ^^
Men hvis du gjør det, så kan jeg forstå at du ikke liker at det er regler her inne på forumet.
Jeg forstår at du føler det nedtrykt, for ofte kan administratorene være slemme. Men det du må forstå er at vi vil ikke ha noe som ligner på dette: http://img.4chan.org/b/ , og det meste går jo greit å diskutere så lenge alle ikke skal spørre om man kan røyke banan eller lage egne poster der det står "w00t". Vi prøver å være litt intligente, men også litt freaky og fri som gjør oss til et stort samfunn med flere sider av unormale interesser, og det er essensen.
Sist endret av Pyro_Killer; 10. april 2008 kl. 23:43.
Sitat av Tias
Er forsåvidt enig i det du sier her, ztaale, men jeg syns det er viktig at alle bør kunne stille spørsmål hvis de føler noe er feil, selv på internett. Jeg er uenig i trådstarters konklusjoner, men jeg syns det er veldig fint at han får lov til å stille dette spørsmålet - det var tross alt et gjennomført og godt skrevet innlegg med velfunderte tanker, ikke random whining
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig, jeg gir bare min mening på kritikken hans, jeg kan være litt krass, vet det, burde kanskje ha pynta på det hele med noen korrekt plasserte smileys
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
nFF har gode crew og admins som behaldler deg med respekt så lenge du kommer med gode argumenter og ikke kommer med helt tullete ting. Selv om nFF kan være strengt på noen måtr, angående sletting av poster og useriøse tråder har nFF også ganske stor frihet.

Ta for eksempel Diskusjon.no.(Som forøverig Nichotin også nevte) Vist du prøver å snakke om rus eller fildeling etc så flamer de deg litt før tråden blir slettet. Her på nFF finnes det et egent forum som heter kontrakultur med noen underemner. Der kan man diskutere ting som garantert hadde blitt slettet på diskusjon.no.

Det som er så bra med nFF er at vi har den friheten til å si en litt sterkere mening så lenge vi ikke oppfører oss som idoter. Da kommer crew og admins med gratis ferie turer vist det går for langt overstreken.
Bare for å ha det nevnt: nFF hadde ikke vært det det er om det ikke hadde vært for gode regler og gode amins. Men hadde det hadde ikke vært noe om det var uten brukere.

Jeg digger nFF for all del. Men for å være litt objektive så kan ikke admins tildeles hele æren for nettstedet. Med tanke på en god del brukere med 5-10k innlegg..
Sitat av eXpergefacio
Bare for å ha det nevnt: nFF hadde ikke vært det det er om det ikke hadde vært for gode regler og gode amins. Men hadde det hadde ikke vært noe om det var uten brukere.

Jeg digger nFF for all del. Men for å være litt objektive så kan ikke admins tildeles hele æren for nettstedet. Med tanke på en god del brukere med 5-10k innlegg..
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, men for å snu det litt: uten gode admins, så hadde ikke 5K-brukerene orket å være her så lenge.
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Vis hele sitatet...
Dette er en bra regel, som opprettholder forumets kvalitet. Kjedelig og lese en tolv siders post hvor halvparten av postene består av: Lol, Bra, Haha osv.
Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft. [/b]
Vis hele sitatet...
Er det ikke kjedelig og få tråden sin begravd av "drit" tråder, eller bare sin egen tråd.

Respekter administrasjonens avgjørelser. Dette er et privatdrevet nettsted, og du tjener ingenting på å krangle med administrasjonen. Får du en advarsel så bør du ta den seriøst. Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet.

Hvem er det som driver denne tilbuden ? Du/dere? Nei, det er vi som driver det.
Vis hele sitatet...
Tror du må slå opp og drive et nettsted.


Er dette riktig? Bør jeg legge meg flat for all det de sier? Har jeg ingen verdi her på dette nettsdet ?
Vis hele sitatet...
Nei, du bør ikke legge deg flat for alt, men nå er ikke moderatorene på NFF folk som utnytter posisjonene sine for og "plage" andre. Og nei du har ingen verdi i det store og hele på dette forumet.

Til sist vil jeg applaudere deg for en velskrevet og fint post. Lykke til videre
Sitat av DonTomaso
Jeg er enig, men for å snu det litt: uten gode admins, så hadde ikke 5K-brukerene orket å være her så lenge.
Vis hele sitatet...
For å snu det igjen, i en litt annen retning, så trenger admin brukerene, og brukerene trenger admin. dette fungerer godt idag, og det er grunnen til at jeg er her
Sitat av nso - 19. September 2003 @ 00:34
Idag snek endelig posttelleren seg over 200,000, og vi kan merke oss enda en milepæle tilbake lagt i nFFs historie.

Vi har nå vært pen i over 3år siden første versjon av forumet, og planlegger ikke legge ned med det ørste.
Vi håper dere vil fortsette å være med oss på veien til år 4 og neste milepæle
Vis hele sitatet...
Godt på vei inn i år 8, og jeg har enda ikke sett at noen har krevd inn penger av medlemer for å drive det, ikke er det adds heller. Eneste jeg har sett i det hele som omhandler at de tar seg betalt, er forsøksprosjektet med jobbforumet. Jeg er vertfall takknemlig for at noen faktisk tar seg tid til å drive noe som dette, så bra som det har blitt gjort og..

Offtopic:
Forslag:
Slenge inn en Paypal Donationknapp?
De som donerer får ei søt lita stjerne ved siden av navnet?
Ville hvertfall anskaffet en slik stjerne jeg..!
jeg skulle ønske forumet var strengere moderert egentlig. det kryr jo av emner á "HEI VA JØR MAN OMM MAN BESTILLER ET LUFTGEVIR OG HASJ ER DET LOV (KNOKEJÆRNBATONG)?" alt for mange misbruker dette forumet for å få svar på spørsmål som google kan gi svar på i løpet av to sekunder.
Og hvor mange ganger er det nødvendig og poengtere de samme poengene?
Lest igjennom de fleste nå, sa meg ca. det samme i hver eneste èn.
Vil si det trekker ned på kvaliteten.
drmight: Ja, det skal faen meg være sagt. Det er nok ikke akkurat gratis å drive det forumet her, snarere tvert imot. Og det er vel stort sett én person som tar seg av alle utgiftene kan jeg tenke meg..

En takk er så absolutt på sin plass..
Sist endret av mentalmelt; 11. april 2008 kl. 00:23.
Sitat av drmight
Offtopic:
Forslag:
Slenge inn en Paypal Donationknapp?
De som donerer får ei søt lita stjerne ved siden av navnet?
Ville hvertfall anskaffet en slik stjerne jeg..!
Vis hele sitatet...

Sånt trengs ikke her på bruket, serveren forumet kjører på nå er såvidt meg bekjent brukerdonert
En annen ting, er "Regelbrudd"-knappen! Den gjør det lettere for admins å fjerne unødvendige tråder og poster.

edit: nFF er absolutt det beste norske forumet. Jeg tror mange ville betalt en liten slant i året for å være aktive brukere. Ta en titt på Volkswagen-Audi-forumet!
Sist endret av hyys; 11. april 2008 kl. 00:42.
Norsk Freak Forum er en velorganisert gratis tjeneste vi som brukere kan benytte oss av. Som flere har nevnt tidligere er dette et privilegium ikke en rett.

Angående at det er strengt, er det fint at du kjører en velorganisert linje. Det er ikke mye vits med kommentarer som absolutt ikke sier noe som helst og da bare gjør det vanskeligere for brukere å lese alle postene i en tråd. Dessuten er det meningsløst at folk lager tråder som spør om ting en bruker lett kan finne svar på ved et raskt søk. Selv syntes jeg administrasjonen er utrolig flinke og effektive ikke minst! Alt som ikke hører hjemme her er fjernet på få minutter som regel! (Har jeg fått intrykk av)
Jeg syns reglene her er helt greie, og Har aldri følt meg sett ned på.
Men jeg syns det er bra du stiller spørsmål til ting og at du gjør det på en så objektiv måte.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
For meg er crewjobben en morsom del av å være medlem i dette samfunnet, for jeg er også bruker på lik linje med andre debattanter her inne. Jeg er også bare et menneske, jeg er dømmende som alle dere andre, jeg gjør meg opp en mening om folk jeg syns oppfører seg håpløst dårlig og upassende for vår krets. Forskjellen er bare at jeg har evner til å luke ugresset. Greit, det er en sannhet med modifikasjoner, etter en stund som crew blir man delvis cyborg, og man blir spesialprogrammert til å finne og destruere uønsket materiale.

I mine øyne starter alle på null; uavhengig av synspunkt og holdninger. Deretter er det bare brukernes egen oppførsel som avgjør mitt syn på dem som bruker. Det er kanskje en lavere list for å moderere brukere som gjentatte ganger viser at de ikke forstår reglene eller vår kotyme, men i 999 av 1000 tilfeller er det også berettiget å moderere dem.

Som Hyys nevner har vi også en rapporteringsfunksjon. Mange av postene som slettes blir rapportert av andre brukere som syns noe er feil, så selv om vi er enige i at noe skal slettes, er det flere som har gitt tegn til å være enige før vi overhodet blir klar over problemet.

Forøvrig syns jeg emnetittelen her er morsom, ettersom du påstår at det er brukerne som driver nettstedet. Da er det vel også brukerne som er nFF, og da er det vel også brukerne som ydmyker brukerne?

Internet er et brutalt sted, hvis du føler vi rakker ned på deg for å håndheve våre egne regelsett kan jeg ikke anbefale annet enn avhold. Vi har ingen svarteliste med ditt navn øverst som tilsier at vi er ute etter å slette alle dine poster eller din signatur, du er bare et av mange offer for veien til et renere og mer behagelig forum.

Man kan ikke lage omelett, uten å knuse noen egg.
Er litt enig med trådstarter. Hadde adminsa vert mindre strenge, hadde nFf vert meir "useriøst"
Har gjort fleire feil eg. Om eg feks. sender ein seriøs pm til admin, og får svar tilbake/hjelp, viser berre det kor fint det funker på den måten da. Usaklig, men men
Takk til nso & company
Jeg kan som en offtopic sidenotis nevne at det vi sletter veldig mye av nå for tiden er folk som faktisk bruker en egen post på å fortelle at "det var en flott post, her har du KP" (KP ble introdusert for å bremse alle de postene som sa "flott post/jeg er enig/ME TOO!!11).
Jeg synes administratorene og alle folka som modererer her inne,gjør en kjempejobb. Det er vel også noe av grunnen til at jeg foretrekker nFF foran andre forum, som f.eks VGD.
Jeg kan jo nevne at det virker ikke som at administratorene (eller moderatorene) eier så veldig mye respekt for sine brukere, det er det jeg har fått inntrykk av så lenge jeg har vært registrert her.
Sitat av Neutralizer
Jeg kan jo nevne at det virker ikke som at administratorene (eller moderatorene) eier så veldig mye respekt for sine brukere, det er det jeg har fått inntrykk av så lenge jeg har vært registrert her.
Vis hele sitatet...
Man har ikke krav på respekt, man må fortjene det.

Gi meg ett eksempel på hvor en administrator har oppført seg respektløst, uten at det var fortjent.
Jeg har ikke noe å si på nFF's reglement.
Det eneste problemet er at "viktige brukere" som har vært her lenge blir så utrolig kjepphøye.
Dette er ofte admins/crew.

Enkelte oppfører seg svært dårlig mot andre brukere, og ofte uten grunn. Noen er konstant sarkastiske, noen oppfører seg som unger og noen er svært hyggelige.

Det som er synd er at det er ikke noe vi kan gjøre med det. De som har fått adminstatus, har sikkert også ofte høy status hos topplederene, og vil derfor aldri få strekk.

Synd men sant.

Slashdot/vidarlo; Jeg har vært redd for deg fra dag en! Du bæsjer på noobs.
Dønn ærlig, selv om ikke du nødvendigvis går under eksemplene ovenfor
Sist endret av Pope; 11. april 2008 kl. 02:35.
Sitat av Dev
Man kan ikke lage omelett, uten å knuse noen egg.
Vis hele sitatet...
Dette burde være nFF's motto!

Jeg synes det er et ganske bra innlegg du kommer med. Spesielt med tanke på at du er så ung!

Du røper deg litt med tanke på hvor lenge du har vært medlem. Noen av oss har vært her i mange år nå.. Og jeg må virkelig si at nFF har forandret seg med årenes løp. Det har blitt _MYE_ bedre, og bedre blir det for hver gang jeg logger inn.

Jeg er medlem på ganske mange forum nå.. Og ingen har en så høy standard som nFF. Som mange andre har sagt, ingenting er verre enn å rote seg vill i masse søppel-poster -- i jakten på det du leter etter.

Det jeg liker med nFF, og grunnen til at jeg er innom her omtrent daglig; er at man kan lese om alt fra heroin til elefanter. Nyttig lesestoff finner du for alle. Det er ofte jeg sitter å ler høyt etter å ha lest her inne.. (Spesielt "hva er det vondeste du har opplevd"-posten!!!)

Admins gjør en god jobb.

Min konklusjon, mange gode innlegg fra mange gode brukere. Så lenge admins luker ut ugresset.
Sitat av Pope
Jeg har ikke noe å si på nFF's reglement.
Det eneste problemet er at "viktige brukere" som har vært her lenge blir så utrolig kjepphøye.
Dette er ofte admins/crew.

Enkelte oppfører seg svært dårlig mot andre brukere, og ofte uten grunn. Noen er konstant sarkastiske, noen oppfører seg som unger og noen er svært hyggelige.

Det som er synd er at det er ikke noe vi kan gjøre med det. De som har fått adminstatus, har sikkert også ofte høy status hos topplederene, og vil derfor aldri få strekk.

Synd men sant.

Slashdot/vidarlo; Jeg har vært redd for deg fra dag en! Du bæsjer på noobs.
Dønn ærlig, selv om ikke du nødvendigvis går under eksemplene ovenfor
Vis hele sitatet...
Admins="topplederene"

At folk kan vær litt krasse av og til er bare til å leve med. Jeg har full forståelse for at folk er krasse når folk poster ubrukelige innlegg. Hvis du er så redd for krasse svar hvorfor poster du her da? Har dette skjerpet deg slik at du tenker to ganger igjennom postene dine før du poster?

En av grunnene til at jeg valgte å registrere meg her var fordi jeg syns det var god kvalitet på diskusjonene her. Som utallige innlegg før meg har kommentert er dette på grunn av streng men rettferdig moderering. Jeg er en forholdsvis ny bruker og føler på ingen måte at admin/crew/old timere ser ned på meg. Hvis du får innlegg slettet så tenk igjennom hva det kan skyldes og ikke gå i forsvarsstilling med en gang. I 99,9% av tilfellene vil jeg tru at du vil se etterhvert at det ikke var så lurt det du skreiv.

Hvis du er totalt uenig i alt dette kan du jo bare finne deg et annet forum å henge på. Etter hvert som du vokser til vil du nok finne ut at du setter pris på litt streng moderering.
freakforum er en tjeneste som admins/crew tilbyr og vedlikeholder.

Det er IKKE EN RETTIGHET.

De kan banne all som de bare føler før, Hey, ban alle fra telenor mens dere er i gang!
Dere har bare tilgang til dems servere, og har ingen eierett over den what so ever.

Slutt og grin, bare ta internett for det det er. Om dere føler dere voldtatt her, stikk over på 4chan og kom tilbake når dere kan verdsette regler.

Edit: AudunIS, Slutt i det minste og spam forumet med drit og unødvendige poster.
Sist endret av MagicalTrevor; 11. april 2008 kl. 08:33.
Sitat av pmeT
Noen dager senere fikk jeg en fin liten PERM-BAN uten å ha brutt noen regler i det hele tatt.
Nso var til og med så barnslig at han ikke en gang tok seg bryet med å SVARE på mail jeg sendte. Ikke en gang en begrunnelse.

Brukeren heter forresten AudunlS hvis noen lurer.
Vis hele sitatet...
Dear god, i lol'd

Forøvrig sier egentlig Nicothin det meste jeg hadde på hjertet. Og jeg synes det er rimlig at Administrator tar seg friheten med å slette absolutt det de vil, da de kun sletter ting som virkelig burdes slettes, og bruker denne "rettigheten" fornuftig.
Sitat av Nenzo
Dear god, i lol'd

Forøvrig sier egentlig Nicothin det meste jeg hadde på hjertet. Og jeg synes det er rimlig at Administrator tar seg friheten med å slette absolutt det de vil, da de kun sletter ting som virkelig burdes slettes, og bruker denne "rettigheten" fornuftig.
Vis hele sitatet...
Si meg, hva er poenget med å respektere at admin gjør hva de vil uten å ta på seg konsekvenser av det? Hadde administrator utestengt deg uten grunn, hadde du godtatt det? Det nekter jeg å tro.

Selv om nso står bak leie av domenet og webplass samt. vedlikehold av forumet, betyr ikke det at vi skal tillate ham å leke George W. Bush.
Sist endret av Neutralizer; 11. april 2008 kl. 08:38.
Sitat av Neutralizer
Si meg, hva er poenget med å respektere at admin gjør hva de vil uten å ta på seg konsekvenser av det? Hadde administrator utestengt deg uten grunn, hadde du godtatt det? Det nekter jeg å tro.

Selv om nso står bak leie av domenet og webplass samt. vedlikehold av forumet, betyr ikke det at vi skal tillate ham å leke George W. Bush.
Vis hele sitatet...
Jeg velger å tro at ingen har blitt utestengt "uten grunn". Da vil jeg høre det fra vedkommende som gjorde det selv.
Sitat av Nenzo
Jeg velger å tro at ingen har blitt utestengt "uten grunn". Da vil jeg høre det fra vedkommende som gjorde det selv.
Vis hele sitatet...
Det kalles å være naiv.
Sitat av Xeon
Det kalles å være naiv.
Vis hele sitatet...
Og jeg mener det er naivt å tro at noen har blitt kastet ut, uten grunn.. Catch my drift?