Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5964
Vi fekk en kar på besøk som vi ble kjent med en gang, og han har noen saker på seg. Så trur det var derfor dem kom bransende 3 politi og en pp Varanderdøra og. men vi fikk selvfølgelig dokumentert. Med og filme.
Men dem sa dem hadde mistenkt oss for narkotika, dem fant ingentin der. Så fikk dem oss til og pisse, eg var meget full og hele gjengen, men ville ned på stasjonen men fikk ikkje lov.
Og har film av at hun ene betjenten står og skriker en rett opp i tryne pga han vil dukumtere dette her.
Og så trippet dem husverten i sin egen leilighet, dette fikk også filmet.
Asso bør vi kjøre sak på dem?
Legg ut videon her?
Klag det inn til politiets spesialenhet, vent en mnd på at klagen din forsvinner inn i ingenting; gratulerer du har lagt til ett tall på årsrapporten.
Legg ut filmen på YouTube og del den her. Sensurer ansikter hvis du har nok kunnskap innen videoredigering. Det er nok mye mer effektivt enn å sende inn en formell klage. Kanskje flere folk ser det og blir bevisst på hvordan politiet oppfører seg i enkelte tilfeller.

Har ikke noe i mot politiet personlig, men vet at det er sure epler blant den gjengen der også.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Eddabedda Vis innlegg
Vi fekk en kar på besøk som vi ble kjent med en gang, og han har noen saker på seg. Så trur det var derfor dem kom bransende 3 politi og en pp Varanderdøra og. men vi fikk selvfølgelig dokumentert. Med og filme.
Men dem sa dem hadde mistenkt oss for narkotika, dem fant ingentin der. Så fikk dem oss til og pisse, eg var meget full og hele gjengen, men ville ned på stasjonen men fikk ikkje lov.
Og har film av at hun ene betjenten står og skriker en rett opp i tryne pga han vil dukumtere dette her.
Og så trippet dem husverten i sin egen leilighet, dette fikk også filmet.
Asso bør vi kjøre sak på dem?
Vis hele sitatet...
Skriker i trynet? vel la oss analysere hva snuten opplevde.

De sku rydde opp i støy, så oppholder det en gjeng unge voksne (?) der og er vanskelige, FULLE... Og på toppen av det hele er de sånne slibrige "folkerettsforkjempere" med kamera som skal filme..

Jeg grøsser sjæl as, faen så skittne mennesker blir så fort de tror de har noe på snuten, spesielt med en kameramobil i hånda og skal "DOKUMEntERE" dette OVERGREPET!!!111!!1oneoneoone

Altså, bare glem opplegget. Ta deg en pille modenhet, move on, du har blitt utsatt for hva folk på gateplan må deale med FREKVENT.. Bare at det skjer ikke nødvendigvis i bopæl, skjer på gata i full offentlighet.

Sånn behandling har vi sjøl stemt fram er måten vi skal behandle mennesker vi mistenker ikke følger samfunnets egne moralske retninglislinjer.
Sist endret av Batabusa; 30. mars 2018 kl. 12:15.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Skriker i trynet? vel la oss analysere hva snuten opplevde.

De sku rydde opp i støy, så oppholder det en gjeng unge voksne (?) der og er vanskelige, FULLE... Og på toppen av det hele er de sånne slibrige "folkerettsforkjempere" med kamera som skal filme..

Jeg grøsser sjæl as, faen så skittne mennesker blir så fort de tror de har noe på snuten, spesielt med en kameramobil i hånda og skal "DOKUMEntERE" dette OVERGREPET!!!111!!1oneoneoone

Altså, bare glem opplegget. Ta deg en pille modenhet, move on, du har blitt utsatt for hva folk på gateplan må deale med FREKVENT.. Bare at det skjer ikke nødvendigvis i bopæl, skjer på gata i full offentlighet.

Sånn behandling har vi sjøl stemt fram er måten vi skal behandle mennesker vi mistenker ikke følger samfunnets egne moralske retninglislinjer.
Vis hele sitatet...
Ok.. har det slått deg at politiet kanskje av og til går over streken og tar seg rettigheter de ikke har?

Hvorfor skal ikke folk ha lov til å reagere? Som i alle andre yrker skjer ting som ikke er greit.

Det siste avsnittet der skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare hva du mener?
ArbeidsledigProletar
Sitat av YepYepYep Vis innlegg
Ok.. har det slått deg at politiet kanskje av og til går over streken og tar seg rettigheter de ikke har?

Hvorfor skal ikke folk ha lov til å reagere? Som i alle andre yrker skjer ting som ikke er greit.

Det siste avsnittet der skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare hva du mener?
Vis hele sitatet...
Har det slått deg at de har en vanskelig jobb og at dette er komplett feil ende å starte i ?

Har det slått deg at disse stakkarne ikke er så stakkarslige som de EKTE offrene for politiet i Norge? Vi som sitter her foran PCn i våre komfortable hjem kan for faen ikke klage om snuten kommer sprettende inn etter støy fra fest.

Og lurer egentlig på hva folk egentlig mener hadde vært det ideelle etterspillet etter denne hendelse?

Vi har problemer her, med en konstabel som ROPTE I TRYNET på en kar som sto der og filma med mobil...

I California ble en kar SKUTT... TYVE GANGER fordi han holdt henda i været, men hadde en mobil i hånda.

Jeg skjønner at TS syntes han hadde en tøff opplevelse her, men i det store og hele, en jævla bagatell og vi har mye større problemer å hanskes med, også MTP det norske politiet.
Det er alltid to sider av en sak, hadde vært interessant å sett videoen.

Men så lenge dette er ett engangstilfelle, ingen havnet på glattcella, fikk bøter eller livet sitt ødelagt så ville jeg bare latt det ligge.
Du spør deg selv hvorfor dem kom. Var det høy musikk, er det en (eller flere) av naboene som har ringt og klaget. Den andre muligheten er at dem har spanet på dere/han før dem gikk til aksjon. Vær glad du har den filmen, for dem kunne utmerket konfiskert kameraet ditt med filmen.

Så vidt jeg leser har det ikke blitt begtt overgrep, så vent på om det blir tatt ut tiltale først så kan dere diskutere framgangsmåte med en advokat.
Er det ofte fest? Renner det ofte folk ut og inn til alle døgnets tider? Bruker dere narkotika? Er svarene ja så er det null nyhetsverdi i at politiet kom.
Sitat av Eddabedda Vis innlegg
Vi fekk en kar på besøk som vi ble kjent med en gang, og han har noen saker på seg. Så trur det var derfor dem kom bransende 3 politi og en pp Varanderdøra og. men vi fikk selvfølgelig dokumentert. Med og filme.
Men dem sa dem hadde mistenkt oss for narkotika, dem fant ingentin der. Så fikk dem oss til og pisse, eg var meget full og hele gjengen, men ville ned på stasjonen men fikk ikkje lov.
Og har film av at hun ene betjenten står og skriker en rett opp i tryne pga han vil dukumtere dette her.
Og så trippet dem husverten i sin egen leilighet, dette fikk også filmet.
Asso bør vi kjøre sak på dem?
Vis hele sitatet...

Kan jeg få lov til å spørre hvor gammel du er?

Skjønner forøvrig ikke helt hva du vil frem til? Burde du klage inn dette? Nei. Gjorde politiet noe ulovlig? Nei. Gjorde dere noe ulovlig? Jeg tipper det. Og hva mener du med at de ''trippet'' husverten? Spente de ben på han, eller hva?
Som BlueGrot nevner så er det liksom ikke den helt store nyheten at de kom på besøk.
Sist endret av mrocean; 30. mars 2018 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det verste med å jobbe i politiet må være å krangle med sånne umulige folk som TS. Sikkert super kjedelig å gjøre måtte forholde seg til slike tilfeller 3 ganger i uka.
Vel, hvis det var høy musikk hadde de grunn til å komme. Dersom dere hadde en der som dere visste hadde «noen saker på seg» så er dere åpenbart av typen som ikke er fremmed for slikt. Noe politiet fort kan spotte. Altså helt legitimt å sjekke for narko. Og om dere var så fulle som du sier (og som du forhåpentligvis var når du skriver det usammenhengende, unyanserte innlegget ditt), så er det veldig mulig politibetjenten opplevde filmingen som en forstyrrelse for det arbeidet de forsøkte å gjøre. Og at du overhodet ikke er riktig mann til å vurdere om det stemmer eller ikke.

Så, bli voksen, gå videre ...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Narkotika ambasadør
FremmedFugel's Avatar
3 0
Syns dere er litt vel hare mot TS. Er det vireklig ingen her som har fått besøk av purken i deres grønne ungdom? De har i vertfall jeg og en del andre jeg kjenner. Vi var i 18års aldern og trodde att vi visste allt og ett vi skulle leve før alltid.
Nu hade vi ikke narkotika på våres fester men fulle var vi og politiet hade all rett og komme og be oss dempe oss. Men vi våxte opp alle sammen og blev normale mennesker som alle andre.

Men synes som noen annen skriver her, att TS burde tenke litt på de steder i verden der folk faktiskt dør pga problemer med politi og "civilt" folk.

Bli en voksen, men ikke har før hastverk. Ikke glem å ha det gøy på veien dit og glem aldig hvordan det var å være ung.
Komm dem inn i huset uten sånn ehh hva heter det på norsk ? search warrant?
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Komm dem inn i huset uten sånn ehh hva heter det på norsk ? search warrant?
Vis hele sitatet...
Ransakelsesordre. Norge og USA er ulike land med ulikt lovverk. I Norge har politiet ganske vide fullmakter for å håndheve ro og orden, og trenger ingen ransakelsesordre for å stanse et utagerende selskap. Akkurat det vil jeg forøvrig tippe at også deres amerikanske kolleger nokså fritt kan gjøre. Relevante utdrag av Politiloven §7:

§ 7.Håndhevelse av den offentlige ro og orden m.v.

Politiet kan gripe inn
  1. for å stanse forstyrrelser av den offentlige ro og orden eller når omstendighetene gir grunn til frykt for slike forstyrrelser
  2. for å ivareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet
  3. for å avverge eller stanse lovbrudd.
Politiet kan i slike tilfeller blant annet regulere ferdselen, forby opphold i bestemte områder, visitere person eller kjøretøy, uskadeliggjøre eller ta farlige gjenstander i forvaring, avvise, bortvise, fjerne eller anholde personer, påby virksomhet stanset eller endret, ta seg inn på privat eiendom eller område eller påby områder evakuert.
[...]
Vis hele sitatet...
Spiller du høy musikk og politiet kommer på døra, så tar de seg inn hvis de vil.


Folk må seriøst lese litt mer lovtekster og se litt mindre amerikanske krimserier! Grunnloven, menneskerettigheterklæringen, straffeloven, straffeprosessloven, politiloven, forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og avtaleloven er tekster alle samgfunnsbevisste mennesker bør skumme gjennom en gang i løpet av livet. Man trenger ikke å være jurist for å ha litt mer enn null peiling på hvordan lov og rett fungerer.
Sist endret av Myoxocephalus; 7. mars 2019 kl. 11:48.
Sitat av lyspære Vis innlegg
Det verste med å jobbe i politiet må være å krangle med sånne umulige folk som TS. Sikkert super kjedelig å gjøre måtte forholde seg til slike tilfeller 3 ganger i uka.
Vis hele sitatet...
3 ganger daglig på hverdagene og mer i helgene er nok mer virkeligheten dems.

Kranglet meg ferdig med politet i en alder av 18-19. Ingen problemer de neste 25 årene, merkelige greier.