Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2440
Jeg fant nettopp ut at jeg fikk 1+ på S2 mattetentamen til jul, og jeg er helt fortvilet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg er så ekstremt stressa.

Jeg trygler om råd fra dere, hvilke teknikker kan jeg bruke for å forbedre meg? Jeg har tidligere fått 3,3,2/1 og denne gangen da 1+.

Jeg ønsker ikke noe mer enn en 3, siden jeg ikke er den beste i matte, men vil heller ikke ha 2.

Uff, føler stresset tar overhånd nå. Er det noen her som har vært i samme situasjon?
Har du vurdert å få hjelp av en privatlærer? Det vet jeg har hjulpet mange i tilsvarende situasjoner.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Har du vurdert å få hjelp av en privatlærer? Det vet jeg har hjulpet mange i tilsvarende situasjoner.
Vis hele sitatet...
Har ikke tenkt på det, nei. Vet heller ikke helt hva jeg synes om det heller, siden da måtte foreldrene mine måtte få vite om det, og jeg vet ikke om jeg kunne klart å fortelle om det. idk ass
Sitat av anonymbrvker Vis innlegg
Har ikke tenkt på det, nei. Vet heller ikke helt hva jeg synes om det heller, siden da måtte foreldrene mine måtte få vite om det, og jeg vet ikke om jeg kunne klart å fortelle om det. idk ass
Vis hele sitatet...
Det er ikke dumt å være ærlig om det med karakterer og privatlærer til foreldre. Du viser initiativ og et ønske om å gjøre det bedre, noe jeg tror de aller fleste foreldre kan sette pris på. På den måten vil også privatlæreren kunne tilpasse undervisningen til *deg*, og ikke en generell læreplan som skal passe en hel gjeng.

Hvis ikke det er tingen for deg så skal det finnes god nettundervisning i matematikk. Jeg har ingen spesifike sider i tankene, men jeg vet at det er mange av mine elever som har god nytte av undervisningsvideoer i hjemmet. Matematikk.net skal visst ikke være dum å bruke (Godt utvalg).
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Det er ikke dumt å være ærlig om det med karakterer og privatlærer til foreldre. Du viser initiativ og et ønske om å gjøre det bedre, noe jeg tror de aller fleste foreldre kan sette pris på. På den måten vil også privatlæreren kunne tilpasse undervisningen til *deg*, og ikke en generell læreplan som skal passe en hel gjeng.

Hvis ikke det er tingen for deg så skal det finnes god nettundervisning i matematikk. Jeg har ingen spesifike sider i tankene, men jeg vet at det er mange av mine elever som har god nytte av undervisningsvideoer i hjemmet. Matematikk.net skal visst ikke være dum å bruke (Godt utvalg).
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut matematikk.net
Tusen takk
Jeg hadde privatlærer i både matte og fransk. Uten det, hadde jeg nok ikke hatt vitnemål. Ikke noe å skamme seg over. Mye enklere å ta tak i det nå enn seinere i livet.
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Jeg hadde privatlærer i både matte og fransk. Uten det, hadde jeg nok ikke hatt vitnemål. Ikke noe å skamme seg over. Mye enklere å ta tak i det nå enn seinere i livet.
Vis hele sitatet...

Hvordan var det, og hvordan jobba dere?
Det var veldig bra. Løste oppgaver sammen, fikk avdekket hullene i egen kunnskap, og tilrettelagt undervisning så jeg så mere helheten i ting. Det er viktig å få ting forklart til man skjønner det selv.
Hva med å melde deg opp hos Ask undervisning? Ganske gode priser der og du får god undervisning via nett.

Eller om du bor i Oslo så har de gratis leksehjelp på bibliotekene
Campus inkrement har S2-kurs. Ganske grunnleggende det meste, men det kan høres ut som om det er nettopp det du trenger.

Her ligger hele pensum med videoer og kontrolloppgaver som sjekker om du har forstått det som er gjennomgått: https://campus.inkrement.no/41795
Ser at jeg klarte å skrive S2, istedenfor S1, men jaja
Jeg har tidligere hatt hell med Khan Academy, søk opp temaene du sliter med og få en gjennomgang her.
Røde kors tilbyr gratis leksehjelp i store deler av landet. Sjekk her, og se om de kan tilby noe i nærheten av deg på riktig nivå: https://www.rodekors.no/tilbudene/leksehjelp/

Lykke til!
Hva med å bytte til P2? Ikke noe dumt valg hvis du hadde P. Snakk med rådgiver og lærer, de har mest sannsynlig råd for videre faglig utvikling.