Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1297
Ja, i dag monterte jeg Corsair H115i i kabinettet. Ett spørsmål, må jeg ha den usb dritkontakten som må strekkes over skjermkortet? Er det kun til corsair link? Hvis jeg ikke bruker den kjører pumpen på full fres? Skal ikke ha viftestyring og pumpen kjører på full fres uansett, kan jeg bare fjerne den usb ledningen?
Jeg monterte en lignende, litt enklere kjøler nylig: Corsair H110i.

I min situasjon så kjørte ikke viftene på fullt før jeg hade satt inn usb kabelen. Dog startet de uten men kjørte i lavere modus. Men om det hade andre årsaker er jeg fortsatt litt usikker på. Nå har jeg kabelen trukket via baksiden av moderkortet og så inn nede igjen og in i et usb uttak på moderkortet. Min kjøler er montert i toppen på kabinettet så måtte huske på å trekke ut kabelen i overdelen før jeg satte dit kjøleren.

Eller så har min pumpe 2 modus , quiet og performance,i corsair link vel og merke. I performance ligger hastigheten på ca 2800 rpm.
Ellers ca 2300 rpm.
Viftene har litt flere modus men prøver å kjøre på quite for det meste.

Er litt misfornøyd med kjølegenskapene-har ca 42 Grader i idle og 65-70 i full load. Virker som tom en del luftkjølere oppnår den temperaturen. Hade håpet på ca 29-30 i idle.

Min pumpe lager dog nesten ikke lyd så kan være at den pumper litt dårlig-får se om det blir RMA.

Synes egentlig Corsair link programmet er greit å bruke.
Trådstarter
Sitat av hollow Vis innlegg
Jeg monterte en lignende, litt enklere kjøler nylig: Corsair H110i.

I min situasjon så kjørte ikke viftene på fullt før jeg hade satt inn usb kabelen. Dog startet de uten men kjørte i lavere modus. Men om det hade andre årsaker er jeg fortsatt litt usikker på. Nå har jeg kabelen trukket via baksiden av moderkortet og så inn nede igjen og in i et usb uttak på moderkortet. Min kjøler er montert i toppen på kabinettet så måtte huske på å trekke ut kabelen i overdelen før jeg satte dit kjøleren.

Eller så har min pumpe 2 modus , quiet og performance,i corsair link vel og merke. I performance ligger hastigheten på ca 2800 rpm.
Ellers ca 2300 rpm.
Viftene har litt flere modus men prøver å kjøre på quite for det meste.

Er litt misfornøyd med kjølegenskapene-har ca 42 Grader i idle og 65-70 i full load. Virker som tom en del luftkjølere oppnår den temperaturen. Hade håpet på ca 29-30 i idle.

Min pumpe lager dog nesten ikke lyd så kan være at den pumper litt dårlig-får se om det blir RMA.

Synes egentlig Corsair link programmet er greit å bruke.
Vis hele sitatet...
Som du sier så lager pumpen veldig lite lyd. Hører den ikke på full guffe Så bruker jeg 2 noctua nf a14 flx vifter som ligger mellom kjøleren og kabinettet (i pull i stedet for push). Så hvis ikke den usb kabelen har noen nytte for meg så tar jeg den gjerne vekk. Så spørsmålet er vel om hvilken nytte den kabelen har?

Får også litt over 70 grader etter hva jeg har testet så langt (Aida64 5930k @ 4.5Ghz med 1.2V)
Sitat av FranZe Vis innlegg
Som du sier så lager pumpen veldig lite lyd. Hører den ikke på full guffe Så bruker jeg 2 noctua nf a14 flx vifter som ligger mellom kjøleren og kabinettet (i pull i stedet for push). Så hvis ikke den usb kabelen har noen nytte for meg så tar jeg den gjerne vekk. Så spørsmålet er vel om hvilken nytte den kabelen har?

Får også litt over 70 grader etter hva jeg har testet så langt (Aida64 5930k @ 4.5Ghz med 1.2V)
Vis hele sitatet...
kabelen er vel kun for Corsair link.
I Link programmet så kan man også styre led-fargene på corsair kjølerens "vannhode" samt eventuelle Led-farger på RAM-brikker. Men det går vel å justere med andre programmer eller å stenge av i BIOS(disable RGB).

Ellers er viftene på min takmontertekjøler vendt så att de suger ut luft. Manualen anbefalte å suge inn luft-det har jeg testet uten forbedring i kjøling. Noe Varm luft går vel uansett oppover i kabinettet så nå har jeg utsug i kabinett-taket igjen.

Bytte av kjølepasta til Arctic Silver ga heller ikke noe-den påsatte medfølgende kjølepastaen er nok ganske bra.

Fikk ellers et råd om å skru kjøleren så hardt som mulig mot cpu-det ga heller noe mer varme-så nå har jeg litt nedjustert trykket av kjøler mot CPU.