Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8724
Hva fan sier jeg bare. Jeg snuser alle typer snus og er rimelig hard på sorten...prøvde epok sin hvite snus siden den visstnok skal være noe av den mindre skadelige typen og hva skjer? Den small i hodet aldeles, snakk om sprengstoff...prikket i hele ansiktet, måtte sette meg ned,for ikke å falle over! Tror jeg var nær nikotinsjokk... at snus er gift er vel en kjent sak, menn dette var revgift..kan ikke være påberegnet mennesker!! Noen like erfaringer der ute???
Snuser normalt sett G3 sort/rød, sikkert rundt en boks om dagen. Prøvde en hvit Epok av en kamerat i går, merket absolutt ingen forskjell annet enn at den kanskje prikket litt mer i leppa.
Prøv Siberia snusen.
Sitat av Zotify Vis innlegg
Prøv Siberia snusen.
Vis hele sitatet...
Siberia extra dry smeller som et uvær. Eneste jeg har vært borti som har vært like sterk var the Thunder Ultra Strong for noen år siden. Ble nesten syk av nikotinsjokket jeg fikk.

Når det er sagt, så synes jeg Epok renner for fort, da konsistensen minner mer om tannkrem i en snuspose. Når det er sagt, så er melonsnusen deres ganske god, og har gode ting om lime- og sterk lime-snusene deres.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Begynte å blø under leppa første gang jeg smakte en epok. Liker egentlig ingen av dem og smaken er jo ekstrem.
Hvis du er ute etter ekte revegift kan du gå til innkjøp av en "Offroad X Arctic" - den smeller!

Syv år med snus og den snusen gjorde meg såpass svimmel at det ikke engang var noe behagelig. Snuser vanligvis Skruf xtra sterk.
Har prøvd noen smaker fra epok og må ærlig si at dette er kanskje den mildeste snusen jeg har verdt borti. Har smakt mye snus gjennom årene, men nå så går det mest i skruf snus med div. smaker. De er mye bedre. Epok smaker godt, men som andre har skrevet her så renner de med en gang.
Det som skjedde deg er nikotinsjokk og mest sannsynelig en av epok smakene som svir.
Ikkenoe som har med gift å gjøre.
Omtrent alle snus av typen mint, fresh, arctic, chili, ice, wintergreen, frosted osv vil gi akkurat samme resultater (hvertfall hos meg)

Har selv snust i snart 14 år, som regel extra sterk varianter, men de er noe med akkurat de overnevnte som bare får leppa mi til å vri seg innvendig og jeg takler ikke å ha snusen mer enn i et par minutter kontra all annen snus jeg kan ha i opptil 1 time.

Har forresten ikke merket noe til at epok renner fort etter å ha snust ferdig 5 tårn med de forskjellige smakene.
Sist endret av Slæsken; 25. juli 2017 kl. 17:14.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ikkenoe som har med gift å gjøre.
Vis hele sitatet...
Må dessverre skuffe deg der. Nikotin er giftig, og det var nok derfor han reagerte som han gjorde; større giftdose enn normalt.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Må dessverre skuffe deg der. Nikotin er giftig, og det var nok derfor han reagerte som han gjorde; større giftdose enn normalt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke pga nikotinen det svir da
Da hadde jeg også reagert mer på de snustypene jeg vanligvis snuser som inneholder mer nikotin en disse "fjortissmak" snusene.

Crushed ice feks, innholder bare 15mg nikotin som er lite i forhold til ekstra sterk versjonene med over 20mg.
Alikevel svir den veldig mye mer en ekstra sterk snusene.
Sist endret av Slæsken; 25. juli 2017 kl. 17:30.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det er ikke pga nikotinen det svir da
Da hadde jeg også reagert mer på de snustypene jeg vanligvis snuser som inneholder mer nikotin en disse "fjortissmak" snusene.

Crushed ice feks, innholder bare 15mg nikotin som er lite i forhold til ekstra sterk versjonene med over 20mg.
Alikevel svir den veldig mye mer en ekstra sterk snusene.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg la ikke merke til at du snakket om svie. Trodde det var snakk om effektene som svimmelhet osv. Forgive me.
Epok er digg, men nikotin toleransen må jo gå helvetes fort opp.
Det finnes flere typer Epok, og visse av dem har for meg fremstått som ekstremt sterke og andre har jeg ikke merket noen ting under leppa av. Jeg vet ikke om det er forskjellig nikotininnhold i dem, men fortsatt - jeg skjønner hvorfor noen opplever at snusen er sterk og noen opplever den som svak hvis de har testet forskjellige typer. F.eks den med melonsmak oppfattet jeg som relativt svak, men når jeg testet den med mintsmak så ble skallen min blåst ut av dimensjoner og det var som å oppleve nikotinsjokk for første gang x 10. Er konsensus om dette blant mine venner som snuser Epok, også (merkelig at ingen har sjekka nikotininnholdet, though). Skal ikke bli helt konspirasjonsteoretiker her, og jeg har som sagt ikke sett på innholdet i snusen, men jeg får for meg at den snusen der ikke er helt bra for kroppen...
setter spm om det er snakk om nikotin eller "sterk" smak det er snakk om... mange av de sterke snusene der ute er jo som å tygge på en veldig sterk tyggis eller drops og har ingenting med nikotininnhold å gjøre. selv får jeg mye mer nikotin i kroppen av en fersk general eller skruf enn disse markedsførte produktene med fancy navn.
prøv siberia du, den smeller som fann :P
Epok = Nikotin 8,5mg/g (alle smakene)
Skruf Ekstra sterk = Nikotin 18mg/g
Siberia = Nikotin 43mg/g

tobakksorensen.no
Sist endret av Slæsken; 25. juli 2017 kl. 22:03.
Prøv også Odens, de har mange forskellige smaker http://www.odenssnus.se/extreme-portion/11 Nitotin 22 mg
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Epok = Nikotin 8,5mg/g (alle smakene)
Skruf Ekstra sterk = Nikotin 18mg/g
Siberia = Nikotin 43mg/g

tobakksorensen.no
Vis hele sitatet...
Sikker på at dette er riktig? Mener å huske på at Epok boksen sto det et tall som var nærmere 20mg/g.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Sikker på at dette er riktig? Mener å huske på at Epok boksen sto det et tall som var nærmere 20mg/g.
Vis hele sitatet...
Alle sider som har den nevner 8 - 8.5mg/g

Nikotin innholdet i snusen er 8,5 mg/g
Innholdet av hver eske med snus er 16,8 gram.

Hvor mye nikotin det er i snusen står faktisk ikke på boksene.
Foran meg har jeg i skrivende stund:
Epok Mint, Skruf stark white organic, Skruf Black Line slim white, Ink Strong og Thunder Mel Oh.
Ingen av disse står det nikotininnhold på.
Rart at den snusen jeg nesten får niko sjokk på er den svakeste
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Rart at den snusen jeg nesten får niko sjokk på er den svakeste
Vis hele sitatet...
Det er her mint (og lignende smaker kommer inn)
Har du ikke merket hvordan alt av luftveier åpner seg når du spiser mintdrops?

Mint øker blodgjennomstrømningen, som vil føre til at du merker nikotinen raskere.
Trådstarter
Jeg tenker ikke på sterk på smak/svie osv. Dette liker jeg ved snus noe epok sin mint ekstra sterk var helt ok på.. denne hvite lille saken ville blåse hue av meg aldeles, alsri opplevd lignende. Kom utrolig fort veltende på
Med mitt brukernavn må jeg vel nesten bare engasjere meg i den tråden her..
Epok Extra Strong (samtlige smaker) har nikotininnhold på 1,4% - altså 14 mg/g.
Til sammenligning har skruf fresh sterk akkurat samme innhold - men denne svir ikke på langt nær like mye.
Skruf Fresh Extra Sterk har også høyere nikotininnhold, 16 mg/g, og heller ikke denne svir like mye.

Med andre ord.. Svie i leppa != Høyere nikotininnhold.